Kuriózní problém řeší americká společnost zabývající se prodejem audio techniky Sonos. Ta zákazníkům, kteří si objednali její produkty skrze oficiální webové stránky, zasílala neobjednané položky, které následně chtěla zaplatit. Pro server The Verge se vyjádřilo hned několik poškozených, kteří nad kroky firmy jen nevěřícně kroutí hlavou, a na diskuzních fórech Redditu je nespokojenců ještě mnohem více.
Nejedná se přitom o drobné chyby. Zatímco jeden ze zákazníků si objednal jeden kus Sonos Move a dostal tři, jiný obdržel místo jednoho Move rovnou sedm kusů v celkové hodnotě přes 2 tisíce dolarů (cca 57 tisíc Kč s DPH). Sonos přitom požaduje platbu i za neobjednané zboží, přičemž až následně lze zboží vrátit a do deseti pracovních dnů získat peníze zpátky.
Serveru The Verge Sonos problémy potvrdil a uvedl, že na vině je špatná aktualizace interních systémů, která některé objednávky vytvářela opakovaně. Každému, kdo by chtěl neobjednané produkty vrátit, nabídl Sonos zaslání štítku pro kurýra, aby je mohli poslat zpět a požádat o vrácení peněz. Jaký postih ovšem čeká zákazníky, kteří neobjednané zboží nevrátí a ani nezaplatí, není v tuto chvíli jasné – podle americké Federální obchodní komise totiž lidé podle zákona nemusí platit za neobjednané zboží a ani je nemusí vracet.