- Na iOS se objevil další alternativní obchod s aplikacemi, jmenuje se Skich a cílí především na hráče
- Celé to ale zatím má jeden podstatný háček – v obchodě totiž v tuto chvíli nenajdete jedinou hru
- Hry prý dorazí v průběhu března, hráčům je bude doporučovat systém podobný Tinderu
Majitelé iPhonů v Evropské unii mohou nahlédnout do nového obchodu s aplikacemi třetích stran, který se v reklamních materiálech prezentuje jako tržiště „vytvořené speciálně pro hráče“. Novinka s názvem Skich je dalším ze seznamu alternativních obchodů s aplikacemi, které chtějí využít volnějších podmínek App Storu. Společnost Apple tím reagovala na Akt o digitálních trzích (DMA), který vstoupil v platnost v březnu loňského roku.
Prázdné regály
Skich už je v EU několik dnů ke stažení prostřednictvím svých oficiálních internetových stránek a jeho zakladatelé tvrdí, že ve srovnání s ostatními alternativními tržišti nabízí personalizovanější zážitek v oblasti vyhledávání a distribuce her. Ve vývoji už je i verze pro Android.
To hlavní ale zatím „tak trochu“ chybí. V obchodě Skich totiž bezprostředně po spuštění nejsou k dispozici žádné hry. Alespoň zatím. Pro srovnání – Aptoide, konkurenční obchod s hrami třetích stran pro iOS, měl při svém spuštění loni v červnu v nabídce osm základních titulů. Generální ředitel Skiche Sergej Budkovski nicméně pro server The Verge uvedl, že hry se na platformě začnou objevovat v průběhu března a že platforma zatím obdržela žádosti od přibližně 20 vývojářů.
Pro vývojáře výhodnější než App Store
Vývojářům, kteří se rozhodnou přes Skich prodávat své hry, bude účtován 15% poplatek za každý uskutečněný nákup, a to včetně nákupů přímo v aplikacích. Pro srovnání: Apple si v Evropské unii účtuje 20 % z ceny zakoupené aplikace či mikrotransakce.

Nepřehlédněte
Sony testuje AI verze slavných postav z PlayStationu, jako první to schytala Aloy z Horizonu
„Vyvinuli jsme systém doporučování, který se podobá Tinderu. Každého hráče díky němu dokážeme propojit se hrou přesně podle jeho představ,“ vysvětlil Budkovski. „Za vším stojí algoritmus, který pracuje se 240 různými žánry, což je čtrnáctkrát více než v App Store,“ uvedl tvůrce. Zda do obchodu přiláká nějaké zákazníky, to ukáže až čas.