TOPlist

Nový obchod s hrami pro iPhone má algoritmus jako Tinder. Problém je, že zeje prázdnotou

Uživatelské prostředí nového herního obchodu Skich
  • Na iOS se objevil další alternativní obchod s aplikacemi, jmenuje se Skich a cílí především na hráče
  • Celé to ale zatím má jeden podstatný háček – v obchodě totiž v tuto chvíli nenajdete jedinou hru
  • Hry prý dorazí v průběhu března, hráčům je bude doporučovat systém podobný Tinderu

Majitelé iPhonů v Evropské unii mohou nahlédnout do nového obchodu s aplikacemi třetích stran, který se v reklamních materiálech prezentuje jako tržiště „vytvořené speciálně pro hráče“. Novinka s názvem Skich je dalším ze seznamu alternativních obchodů s aplikacemi, které chtějí využít volnějších podmínek App Storu. Společnost Apple tím reagovala na Akt o digitálních trzích (DMA), který vstoupil v platnost v březnu loňského roku.

Prázdné regály

Skich už je v EU několik dnů ke stažení prostřednictvím svých oficiálních internetových stránek a jeho zakladatelé tvrdí, že ve srovnání s ostatními alternativními tržišti nabízí personalizovanější zážitek v oblasti vyhledávání a distribuce her. Ve vývoji už je i verze pro Android.



Stylizovaná krysa s palnou zbraní budoucnosti (ilustrační obrázek)



Nepřehlédněte

Doom si už zahrály i laboratorní krysy. Vědec pro ně vytvořil speciální VR headset

To hlavní ale zatím „tak trochu“ chybí. V obchodě Skich totiž bezprostředně po spuštění nejsou k dispozici žádné hry. Alespoň zatím. Pro srovnání – Aptoide, konkurenční obchod s hrami třetích stran pro iOS, měl při svém spuštění loni v červnu v nabídce osm základních titulů. Generální ředitel Skiche Sergej Budkovski nicméně pro server The Verge uvedl, že hry se na platformě začnou objevovat v průběhu března a že platforma zatím obdržela žádosti od přibližně 20 vývojářů.

Pro vývojáře výhodnější než App Store

Vývojářům, kteří se rozhodnou přes Skich prodávat své hry, bude účtován 15% poplatek za každý uskutečněný nákup, a to včetně nákupů přímo v aplikacích. Pro srovnání: Apple si v Evropské unii účtuje 20 % z ceny zakoupené aplikace či mikrotransakce.



Pohled na hlavní hrdinku hry Aloy



Nepřehlédněte

Sony testuje AI verze slavných postav z PlayStationu, jako první to schytala Aloy z Horizonu

„Vyvinuli jsme systém doporučování, který se podobá Tinderu. Každého hráče díky němu dokážeme propojit se hrou přesně podle jeho představ,“ vysvětlil Budkovski. „Za vším stojí algoritmus, který pracuje se 240 různými žánry, což je čtrnáctkrát více než v App Store,“ uvedl tvůrce. Zda do obchodu přiláká nějaké zákazníky, to ukáže až čas.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku