Domů » Bleskovky » Nokia možná prodá divizi HERE třem německým automobilkám

Nokia možná prodá divizi HERE třem německým automobilkám

Finská Nokia se netajila tím, že chce odprodat svoji mapovou divizi HERE jinému subjektu, z květnového vyjádření generálního ředitele společnosti vyplynulo, že Nokia pouze čeká na nejvyšší nabídku. Za velkého zájemce byla považována „taxislužba“ Uber, nakonec však dala přednost Bing mapám od Microsoftu a HERE mapy přenechala jiným zájemcům.

  

Podle deníku Wall Street Journal je velká pravděpodobnost, že se Nokia dohodne s trojicí německých automobilek Audi, BMW a Daimler, které mají mapovou divizi HERE odkoupit za 2,7 miliard dolarů. Automobilky mají využít technologií Nokie k vývoji autonomního řízení vozidel a ke zvýšení jejich bezpečnostních systémů. Palubní systémy jsou aktuálně velmi dynamickým odvětvím, do něhož se tlačí velcí technologičtí hráči včetně Apple a Google. Zmíněné automobilky si údajně nehodlají nechat divizi HERE pouze pro sebe, ale nabídnou ji i ostatním značkám, aby se na projektu podílely.

  

Nokia v minulém týdnu rozeslala pozvánky na VIP událost, která se bude konat 28. července v Los Angeles, přičemž v motto pozvánky zní NOWHERE: NOW HERE, což znamená Nikde: Nyní zde. Může se však jednat o hříčku, která naznačuje oddělení slova HERE od celku. Událost nicméně pořádá divize Nokia Technologies, tudíž se o akvizici divize HERE vůbec jednat nemusí. Server Re/Code dokonce přišel s informací, že Nokia příští týden představí nový produkt z oblasti virtuální reality. 

Nokia se po akvizici Alcatelu-Lucent věnuje především vývoji a budování síťové infrastruktury, v budoucnu se chce navíc vrátit do byznysu se smartphony. My můžeme jen doufat, že nás Audi, BMW a Daimler (pokud se akvizice potvrdí) nepřipraví o oblíbenou navigační aplikaci pro naše smartphony.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

21 komentářů

  1. A jak to dopadne s mobilními aplikacemi Maps a Drive+?

    • Dokud se nepotvrdí, že Nokia odprodá trojlístku Audi, BMW, Daimler, tak to asi nezjistíme :)

  2. lukas (neregistrovaný)

    chyba mý být BMW a né BWM

  3. Kolousek001 (neregistrovaný)

    Já už četl, že je to na 99% prodaný a ono je to asi jedno jestli jim, prodá se to nejspíš určitě. Takže důležitá otázka zní, když to koupí automobilka, co bude s podporou na telefonech? Po pár jízdách s Here drive musím říct, že v určitých věcech je to pořád průser a nechápu proč to má nějaký základní nedostatky, jako xkrát zmiňované průjezdní body atd.

    • „co bude s podporou na telefonech“

      Ja bych to na telefonech zrusil, je to nedodělek a i zadarmo drahe.Navigovat se podle toho je velka scifi.

    • Tak mne to podavalo lepsie vysledky nez sygic

      Here maps pre W8 tablety prejazdne body má. Nechapem preco nie pre telefony

    • Tak Sygic ani není navigace, ale jen pekne omalovánky, leta zname a je jedno na jake platforme.

    • Martin Alexandr

      A co používáš za navigaci ty Jirko?

    • Navigon.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      Jasne, Jirko. Tady mas srovnani, ty jecko omalovana. Docela debakl: [odkaz]

      Sam pouzivam Sygic, Waze, Google Maps a Mapy.cz na Androidu, Here jsem testoval dva tydny pomerne intenzivne a sly pryc. Ani s jednou ze zminenych se nemuzou rovnat.

    • Ano, Sygic je vice omalovankou nez kvalitni navigaci, mam Sygic zakoupeny jak na Android tak na WP, stejne tak Navigon.Waze také znam, to uz spada spise do online navigace a na zaklade uzivatelu, ne vždy kvalitne.Sygic jsou takove Here Mapy, jako silná nouzovka.

    • Ako som už písal, vo svojej druhej práci sa navigujem už niekoľko rokov iba HERE a nemal som nikdy problém. Mapy presnejšie ako Google Maps (niektoré adresy sú mimo aj o niekoľko stoviek metrov), často aktualizované (už je v nich úsek diaľnice D1, ktorý ešte ani nie je otvorený) a maximálna spoľahlivosť.

      Takže mne HERE zarába prachy a nedám na tie napy dopustiť.

    • ZAKLINAC uplne suhlasim. Len nechapem prečo vo verzi pre telefony chyba plno funkcí, surface mi pride dosť velky na navigaciu :D

    • Tak u mňa to vyzerá tak: zazvoní telefón, že treba ísť na adresu, ja si ju ťuknem a idem :) preto prejazdné body neriešim.

    • Za mne též No.1 – Navigon.

      Here Drive+ nevyzpytatelné…

      Sygic – nespolehlivý, ale lepší než na začátku.

      Vše pro WP.

  4. No já používám Copilot a nemůžu si vynachválit – i přenos licence z androida bez problémů.

  5. Já bych to otočil, protože vlastním BMW a mám tam jejich originál navigaci. Kupte to. Jakákoliv zmíněná navigace bude lepší než ta bavorácká nebo audiňácká. Hodně jezdím a často používám integrovanou navigaci, ale taky dost často musím vytáhnout Limii a donavigovat se a nebo si trasu předem ověřit. Here navigace mi vyhovují, jen ty průjezdné body chybí….

  6. kolemjdouci (neregistrovaný)

    Dost pochybuji o tom, ze Audi bude neco kupovat, kupovat to bude urcite VW – protoze Audi patri spolu s dalsimi znackami do koncernu VW a ten drzi prasatko. Duvod proc se pise o Audi je jenom proto aby znacka vypadala hezky vedle premiovky BMW. Co se tyce map, ty jsou ve VW koncernu tragicke a je uplne jedno jestli jde o VW, Skodu, Audi nebo Seat. Kdyz uz existuje slusna ovladatelnost, tak aktualizace map je absolutne tristni (rychlost vydavani aktualizovanych mapovych podkladu cca 4-8let) a o predrazenych mapovych podkladech dodavanych na DVD (vyjmecne pak na SD) radsi ani nemluve. Nejde ani o medium, jakoze to medium mnohdy stale musi byt vlozeno, aby navigace fungovala.

    Kdyby se tak radsi „vykaslali“ ne nejake HERE a standardizovali implementaci technologii jako je MirrorLink, protoze kdyz uz znacna cast lidi ma smartphony, kam si muze nahrat libovolne mapy, tak by bylo fajn kdyby slo sdilet obrazovku z telefonu na dotykovem panelu radia/navigace.

  7. Here mapy mají spoustu chyb a nejhorší je asi opravdu ta absence průjezdných bodů. Nesouhlasím ale s Jirkou a dalšími, že je to nepoužitelné a nejlepší zrušit. Používám je dva roky. Přes rok v ČR – celkem sporadicky. A téměř rok na Zélandu. Procestoval jsem s nimi většinu z obou ostrovů. Cca půl roku Here používám v Christchurch (370 tis. obyvatel) – to je po rozsáhlém zemětřesení před několika lety stále rozkopané a i přesto jsem téměř neměl problémy se někam dostat. Vysvětlete mně někdo, jaký důvod mám pro nákup placené aplikace? Pokud se v 99% případů dostanu tam, kam potřebuji, nemám opravdu potřebu cpát do něčeho peníze a dohadovat se, jestli Sygic, Navigon a další. Chápu, že jsou lidé, kteří jezdí hodně a placené a kvalitnější aplikace využíjí. Je tu ale také obrovská část lidí, včetně cestovatelů, kteří jsou s ohledem na to, že je to zdarma a téměř to nežere data, plně spokojeni. Uvědomte si, že svět není černobílý. Nejsou tu jen profi/nároční řidiči a lidé bez řidičáku, ale také ten ,,plebs“ mezi, kterému to zkrátka stačí a vyhovuje.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).