- Netflix uzavřel své herní studio Team Blue, které se zaměřovalo na vývoj her s vysokým rozpočtem (AAA)
- Studio zaměstnávalo odborníky, kteří pracovali na známých titulech jako Halo a God of War
- Uzavření souvisí s širšími změnami v herní strategii společnosti, která se nyní více zaměřuje na mobilní hry
Netflix se v posledních letech snažil prorazit i mimo streamovací platformu a stát se konkurencí v herním průmyslu. Investoval značné prostředky do vývoje her, včetně založení vlastního herního studia Team Blue v roce 2021, které mělo na platformu přinést ty nejlepší AAA tituly. Studio mělo za úkol vytvořit hry s velkým rozpočtem a složitou hratelností, což jsou hry známé svou vysokou kvalitou a popularitou.
Uzavření Team Blue je pro platformu zásadní změnou. Studio zahrnovalo špičkové odborníky z herního průmyslu, kteří dříve pracovali na hrách, jako je například Overwatch či populární Halo. Přestože se očekávalo, že Team Blue přinese na trh velkolepé herní tituly, Netflix se rozhodl vývoj zastavit. Toto rozhodnutí může být reakcí na potíže, které společnost v herním odvětví zažívá. Statistiky z roku 2022 ukázaly, že pouze malé procento uživatelů využívá herní obsah v rámci jejich předplatného.
Mobilní hry jako nový cíl
I když uzavření studia znamená konec ambicí Netflixu ve vývoji AAA her, společnost úplně od herního průmyslu neodstupuje. Naopak se začíná více zaměřovat na mobilní hry, které jsou již nyní dostupné v rámci předplatného bez dalších poplatků. Tituly, jako například Grand Theft Auto nebo Spiritfarer, jsou v nabídce pro mobilní zařízení, které mohou uživatelé hrát bez jakýchkoli reklam nebo mikrotransakcí.
Budoucnost herní strategie Netflixu zůstává nejistá. I když uzavření studia Team Blue může značit určitý krok zpět, společnost má stále zájem rozšiřovat svou herní nabídku skrze mobilní tituly. Mobilní hry jsou v současné době dostupné všem předplatitelům a je vidět, že Netflix hledá způsoby, jak tuto oblast dále rozvíjet.
Uzavření studia Team Blue signalizuje, že platforma přehodnocuje svůj přístup k vývoji her s vysokým rozpočtem a zaměřuje se spíše na mobilní platformy. To může být důsledkem nízkého zájmu o hry mezi uživateli, kteří Netflix primárně vnímají jako platformu pro streamování filmů a seriálů.