TOPlist

Netflix je zpátky na koni, přibylo mu 8 milionů předplatitelů

Snímek na budovu Netflixu
  • Streamovací platformě Netflix se v poslední době poměrně daří
  • Přibylo jí 8 milionů nových předplatitelů, což znamená meziroční nárůst o 16,5 procenta
  • Službě neublížilo ani zavedení nejlevnějšího tarifu s reklamami

Streamovací platforma Netflix zažívala v poslední době těžší období. Kroky, které byla služba nedávno nucena představit, aby omezila sdílení účtů, jí mnoho příznivců nepřineslo a chvíli to vypadalo, že Netflix narazil na svůj strop. Podle nových informací, které jsou součástí hospodářského výsledku společnosti za druhé čtvrtletí, získal Netflix od dubna více než 8 milionů nových předplatitelů po celém světě. Díky tomuto skokovému nárůstu počtu předplatitelů má nyní Netflix celkem 277,65 milionu uživatelů, což představuje meziroční nárůst o 16,5 %.

Osm milionů nových předplatitelů vrací Netflix zpátky do hry

Také počet uživatelů, kteří využívají typ předplatného s reklamami, mezikvartálně vzrostl, konkrétně o 34 procent. K tomu přispělo i zrušení nejlevnějšího typu předplatného, které bylo až donedávna bez reklam. Ve Spojených státech stál tarif Basic 9,99 dolaru měsíčně (cca 280 Kč s daní), přičemž nejlevnější tarif Netflixu bez reklam nyní stojí 15,49 dolaru měsíčně (cca 430 Kč s daní). Netflix umožňoval zákazníkům, kteří již měli základní tarif, aby jej nadále využívali, ale to se postupně mění. Počet členů tarifu s reklamou vzrostl mezi prvním a druhým čtvrtletím roku 2024 o 34 %.



Dva lidé sledující Netflix na televizi



Nepřehlédněte

Netflix zdarma? Streamovací gigant chce v Evropě nabídnout zcela nový tarif

Cena tarifu s reklamami je 6,99 dolarů měsíčně (cca 200 Kč s daní) a zahrnuje čtyři až pět minut reklam za hodinu. Reklamy mají délku od 15 do 30 sekund a přehrávají se před a během televizních pořadů a filmů. Společnost uvádí, že v Kanadě brzy otestuje vlastní reklamní technologickou platformu a v roce 2025 ji plánuje spustit v globálním měřítku, tudíž se nejspíše nevyhne ani našim končinám. Netflix zaznamenal meziroční nárůst příjmů o 17 % a očekává, že celkový růst v roce 2024 bude činit 14 až 15 %. V roce 2025 a v dalších letech se zvýší počet reklamních členství a příjmy z reklam se stanou mnohem významnější položkou v rozpočtu společnosti.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku