TOPlist

Nenápadný hit: marketing hry Monopoly Go stál víc než vývoj celého The Last of Us

Herní deska v mobilní hře Monopoly Go
  • Na první pohled nenápadná mobilní hra Monopoly Go patří k největším hitům posledních měsíců
  • Kapesní verze slavné deskovky za deset měsíců od vydání vydělala přes 2 miliardy dolarů
  • Zároveň ale překvapila obřím rozpočtem na reklamu

Pokud jste si v poslední době krátili dlouhou chvíli hraním mobilní hry Monopoly Go, patrně vás nenapadlo, že zrovna držíte v ruce jeden z nejúspěšnějších kapesních titulů loňského roku. O překvapivém úspěchu digitální verze populární deskovky svědčí působivá čísla, která v týdnu zveřejnil Eric Wood z vývojářského studia Scopely v rozhovoru pro herní newsletter Game File. Na první pohled nenápadná hra za prvních deset měsíců vydělala přes 2 miliardy dolarů. Na druhou stranu jen za marketing společnost utratila 500 milionů.

Kam se hrabe The Last of Us

Pro lepší představu můžeme vysoký marketingový rozpočet srovnat s náklady na vývoj některých konzolových exkluzivit pro PlayStation, které pocházejí z loňských informačních úniků. Například vývoj hry The Last of Us Part 2 podle nich stál 220 milionů dolarů, zatímco vznik akčního RPG Horizon Forbidden West vyšel na 212 milionů – i při sečtení obou cifer bychom se ke zmíněné půlmiliardě sotva přiblížili.



Herní konzole Playstation 5



Nepřehlédněte

PlayStation 5 Pro dostane skvělou vychytávku. Hráčům udělá neskutečnou radost

Javier Ferreira – jeden z ředitelů společnosti – ambiciózní marketingový plán ozřejmil ve svém blogovém příspěvku. Marketingový tým podle něj pro Monopoly Go vytvořil lokalizovanou reklamní kampaň pro každý region, kde byla hra k dispozici. „Naše reklamní divize kladla velký důraz na lokální přístup,“ řekl Ferreira s tím, že značná část počátečních investic směřovala do vývoje personalizovaných kampaní, které odrážely jazyk a kulturu jednotlivých trhů.

Blesková návratnost

Ferreira také prozradil, že díky agresivnímu přístupu k marketingu se vynaložené výdaje podařilo získat zpět během několika dnů až týdnů, což u srovnatelných titulů obvykle trvá měsíce nebo i roky. „Podobně bleskovou kampaň jsme původně v plánu neměli, ale vzhledem k rychlému růstu hry nebylo nazbyt,“ doplnil. Podrobnosti o marketingovém rozpočtu digitálních Monopoly naznačují, v jak obrovském měřítku některé mobilní hry fungují a že jejich tržby mnohdy dalece přesahují výdělky velkých AAA trháků.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku