Apple se u svých zařízení chlubí důrazem na soukromí, který u konkurence prý nenajdete. V iOS 14.5 například přidal funkci App Tracking Transparency, s jejíž pomocí můžete aplikacím zakázat sledování a omezit odesílání údajů mimo telefon. Ačkoli tuto novinku doprovodila i vcelku povedená reklama, praxe je podle nezávislého průzkumu, na který upozornil server Ars Technica, trochu odlišná.
Neznamená to, že by funkce App Tracking Transparency nefungovala, nicméně i v případě, kdy odmítnete sledování aplikací, mají vývojáři stále možnosti od vás kýžená data tajně získat. Výzkumní pracovníci analyzovali devět aplikací, které používají skriptování na straně serveru, aby vám vytvořili identifikátor i v případě, že sledování odmítnete. Tento kód byl podle všeho poskytován dceřinou společností čínské firmy Alibaba, díky kterému jste mohli být identifikováni napříč aplikacemi, čehož výsledkem je přesnější zacílení reklamy.

Výzkum celkem porovnával 1 759 aplikací před a po nasazení funkce App Tracking Transparency, přičemž čtvrtina těchto aplikací tvrdí, že žádná osobní data nesbírají, nicméně 80 % z nich stále obsahuje alespoň jednu sledovací knihovnu. I tak je pro vývojáře mnohem těžší získávat data od uživatelů, kteří si to nepřejí, takže úsilí Applu nebylo zcela marné.