TOPlist

Někomu škodí, někomu pomáhá. Koronavirus výrazně uspíšil přechod k online nakupování

online shopping

Jako všechny věci na světě, nic není černobílé. Duchovní mistři by si přisadili, že nezáleží na tom, co to je, ale kdo se dívá, jde tedy primárně o perspektivu. Stejně tak se můžeme dívat i na aktuální situaci ve světě, kterou způsobil koronavirus. Při pohledu na čísla je jasné, že z pandemie vytěžili nejvíce ti, kdo v posledních letech přesouvali své působení na internet a nejsou tedy omezeni místem, ze kterého podnikají, ani cestovními omezeními.

Dle dat, které sesbírala společnost IBM, urychlila současná situace přechod z nákupů ve fyzických obchodech k nákupům na internet o celých 5 let. Americké kamenné obchody v prvním čtvrtletí současného roku pocítily 25% propad prodejů, v druhém čtvrtletí pak dokonce 75% pokles. V horizontu celého roku by se pak objem prodejů v obchodech měl zmenšit o 60 %, nákupy na internetu by naopak měly narůst o 20 %.

Kupujeme hlavně „důležité“ věci

Nákupy také ukázaly, za jaké produkty lidé v době karantény utráceli peníze. Mnoho zájmu si, pochopitelně, neužilo oblečení, boty nebo šperky. Nárůst naopak zaznamenaly potraviny, alkohol a stavební materiály.

piti doma

Americké obchody, které již dříve nabízely možnost nákupů na internetu, jako jsou Walmart či Target, zaznamenaly nárůst internetových objednávek o 97 %, respektive 273 %. Jak zmiňuje i IBM, prozatím není možné zhodnotit, zda se jedná o dočasný nárůst, kdy se po uvolnění opatření mnoho zákazníků vrátí k nakupování v kamenných obchodech, či zda se jedná o trvalý přechod k tzv. e-commerce, tedy transakcích na internetu.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku