Nejstylovější škodovka? Enyaq Coupé iV nabídne slušný dojezd i RS verzi

24 skoda enyaq coupe rs iv 1920x1280 1

Škoda včera odhalila novou verzi elektromobilu Enyaq. Tentokrát se jedná o atraktivní kupé, které se patrně stane také nejdražším modelem značky. Standardní Enyaq startuje na ceně okolo 1 200 000 Kč a sportovnější karosářská varianta vás bude stát ještě o něco více. Enyaq Coupé iV je postaven na platformě MEB a v podstatě jde o protějšek koncernového modelu VW iD.5. V nabídce budou dvě velikosti baterií i možnost výběru mezi pohonem všech kol nebo pouze zadokolkou.

02 skoda enyaq coupe iv
Škoda Enyaq Coupé iV

Zásadním rozdílem oproti běžnému Enyaqu, který už známe, je zkosená záď. Ta spolu s nižším posazením vozidla (o 15 mm vzadu a 10 mm vepředu) zajišťuje nižší součinitel odporu vzduchu 0,234. Dalšími drobnými rozdíly jsou sportovnější přední nárazník, boční lišty v barvě nebo obří zatmavená panoramatická střecha. Ostrý design doplní také hliníková kola ve velikostech 19 až 21 palců.

Interiér vozu je i přes sportovnější charakter stále velmi prostorný. V kufru ubylo pouze 15 litrů a celková kapacita je tedy 570 litrů. Při výběru konfigurace můžete volit mezi baterií s kapacitou 62 nebo 82 kW. Minimální výkon, který dostanete u modelu Enyaq Coupé iV 60 s pohonem zadních kol, dosahuje 132 kW (177 koní). Enyaq Coupé iV 80 s větší baterií pak nabídne 150 kW (201 koní).

Výkonnější modely s dvěma motory a pohonem všech čtyř kol ale nabídnou ještě větší výkon. U modelu Enyaq Coupé iV 80x je to 195 kW (262 koní) a na vrcholu stojí Enyaq Coupé RS se svými 220 kW (295 koní) a krouticím momentem 460 Nm. Zrychlení z nuly na sto je u nejvyššího modelu otázka 6,5 sekundy a maximálka je o 20 km vyšší než u ostatních modelů. Dosahuje 180 km za hodinu.

NOVÁ ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV | Světová premiéra

Zásadním parametrem, který nelze opomenout, je dojezd. Ten by měl být nejvyšší u modelu Enyaq Coupé iV 80, a to 545 km (WLTP). Dobití baterie s kapacitou 82 kWh na rychlé nabíječce z 10 na 80 % má proběhnout za pouhých 36 minut. První vozy s těmito křivkami bychom na cestách měli vídat už během první poloviny letošního roku. Na finální české ceny si ale ještě budeme muset nějaký čas počkat.

Autor článku
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit v bikeparcích a trailcentrech na svém kole nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a moc rád cestuji.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku