Škoda včera odhalila novou verzi elektromobilu Enyaq. Tentokrát se jedná o atraktivní kupé, které se patrně stane také nejdražším modelem značky. Standardní Enyaq startuje na ceně okolo 1 200 000 Kč a sportovnější karosářská varianta vás bude stát ještě o něco více. Enyaq Coupé iV je postaven na platformě MEB a v podstatě jde o protějšek koncernového modelu VW iD.5. V nabídce budou dvě velikosti baterií i možnost výběru mezi pohonem všech kol nebo pouze zadokolkou.
Zásadním rozdílem oproti běžnému Enyaqu, který už známe, je zkosená záď. Ta spolu s nižším posazením vozidla (o 15 mm vzadu a 10 mm vepředu) zajišťuje nižší součinitel odporu vzduchu 0,234. Dalšími drobnými rozdíly jsou sportovnější přední nárazník, boční lišty v barvě nebo obří zatmavená panoramatická střecha. Ostrý design doplní také hliníková kola ve velikostech 19 až 21 palců.
Interiér vozu je i přes sportovnější charakter stále velmi prostorný. V kufru ubylo pouze 15 litrů a celková kapacita je tedy 570 litrů. Při výběru konfigurace můžete volit mezi baterií s kapacitou 62 nebo 82 kW. Minimální výkon, který dostanete u modelu Enyaq Coupé iV 60 s pohonem zadních kol, dosahuje 132 kW (177 koní). Enyaq Coupé iV 80 s větší baterií pak nabídne 150 kW (201 koní).
Výkonnější modely s dvěma motory a pohonem všech čtyř kol ale nabídnou ještě větší výkon. U modelu Enyaq Coupé iV 80x je to 195 kW (262 koní) a na vrcholu stojí Enyaq Coupé RS se svými 220 kW (295 koní) a krouticím momentem 460 Nm. Zrychlení z nuly na sto je u nejvyššího modelu otázka 6,5 sekundy a maximálka je o 20 km vyšší než u ostatních modelů. Dosahuje 180 km za hodinu.
Zásadním parametrem, který nelze opomenout, je dojezd. Ten by měl být nejvyšší u modelu Enyaq Coupé iV 80, a to 545 km (WLTP). Dobití baterie s kapacitou 82 kWh na rychlé nabíječce z 10 na 80 % má proběhnout za pouhých 36 minut. První vozy s těmito křivkami bychom na cestách měli vídat už během první poloviny letošního roku. Na finální české ceny si ale ještě budeme muset nějaký čas počkat.