- Žebříčku nejprodávanějších smartphonů vévodí čtyři iPhony
- V prvním kvartálu se nejlépe prodával základní iPhone 16
- Spodní patra žebříčku patří Samsungu a překvapivě i jednomu smartphonu Redmi
Nejvíce smartphonů v prvním čtvrtletí letošního roku prodal Apple – podle výzkumu agentury CounterPoint z minulého měsíce mu patřilo 19 procent trhu, zatímco druhému Samsungu o procento méně. Stejná agentura se nyní podívala na to, jak se v prvním kvartálu prodávaly konkrétní modely.
iPhony vládnou, nejprodávanější je základní iPhone 16
Podle agentury CounterPoint je trend podobný jako ve stejném období minulého roku – žebříčku vládnou čtyři iPhony a teprve poté se přidávají telefony jiných značek. Přesto jsou v něm patrné dílčí posuny, které u zákazníků ukazují drobnou změnu preferencí.
Jednu z nejvýznamnějších změn vidíme hned na čele žebříčku – zatímco loni se na této pozici vyhříval nejdražší iPhone 15 Pro Max, letos to byl překvapivě nejlevnější iPhone 16. Absolutní čísla prodejů agentura neuvádí, graf nicméně prozrazuje, že letos byl mezi oběma telefony výraznější rozdíl než loni. S mírným odstupem pak následuje třetí iPhone 16 Pro a poté předloňský iPhone 15 s výrazně větší ztrátou.
Z loňských iPhonů si nejhůře vedl iPhone 16 Plus, který se umístil až na desátém místě, přestože jeho předchůdce byl o rok dříve osmý. Nelze se divit, že Apple má v plánu svůj nejhůře prodávaný telefon zrušit a nahradit jej prémiovým ultratenkým modelem iPhone 17 Air. Příští rok uvidíme, jak Applu tento tah vyšel.
Úspěch iPhonu 16 podle agentury zapříčinil mimo jiné zvýšený zájem v Japonsku, kde Applu hrály do karet aktualizované podmínky pro dotace operátorů. Kromě toho se základnímu modelu dařilo na Blízkém východě a v Africe. Naopak ztíženou pozici má Apple v Číně, kde tamní vládní pobídky domácím výrobcům pomohly nabírat na síle značkám Xiaomi či Huawei.
Z aktuálního jablečného portfolia v žebříčku chybí nejlevnější iPhone 16e – důvodem je, že byl představen až v polovině sledovaného období. V samotném měsíci březnu by se podle CounterPoint umístil na šestém místě.
Levnější Samsungy a jedno Redmi
Pozdější nástup na trh zapříčinil i sestup prémiového Samsungu Galaxy S25 Ultra na sedmou pozici, zatímco jeho předchůdce se loni umístil na páté příčce. Letošní Ultru tak předběhly levné modely Galaxy A16 5G a Galaxy A06, jimž se dařilo především v Severní Americe, Latinské Americe a asijsko-pacifickém regionu. Ve sledovaném období byl patrný největší růst v kategorii smartphonů s cenou do 100 amerických dolarů, tato skupina prý představovala téměř 20 procent celosvětových prodejů.
Oproti minulým letům, kdy žebříček nejprodávanějších smartphonů okupovaly výhradně značky Apple a Samsung, se letos do TOP 10 „propašoval“ smartphone Redmi 14C 4G. Oproti minulému modelu vzrostly jeho prodeje o 43 procent, zejména na Blízkém východě, v Africe a Latinské Americe.