- Fotbalový klub Manchester City vyhlásil soutěž pro fanoušky
- V ní mají za úkol vygenerovat dres skrze AI, který budou fotbalisté nosit v sezóně 2026/2027
- Příležitost máte až do 20. prosince letošního roku
Fotbal a technologie je velké téma – zatímco část fanoušků proti jakémukoli zapojení moderní techniky v rámci nejpopulárnější hry na světě aktivně brojí, druhá část technologie ve fotbale nadšeně vítá. Na jaké straně v tomto sporu stojí gigant klubového fotbalu Manchester City, není pochyb. Už v minulosti jsme například psali o jeho zapojení do metaverse, spojení se společností Playermaker a využívání jeho nositelné elektroniky Cityplay nebo třeba o chytré šále, které klub z modré části Manchesteru rozdával svým fanouškům. Tentokrát Citizens vsadili na moderní vlnu umělé inteligence, a to opět ve spojení s fanoušky.
Dres pro Manchester City vytvořený pomocí AI
A o co se konkrétně jedná? O nic menšího než o fotbalový dres. Ten je nejen symbolem každého klubu, ale také důležitým prodejním artiklem, který týmům vydělává nemalé peníze. Zatímco domácí dresy jsou v drtivé většině případů velmi konzervativní, venkovní a třetí sady už mohou nabídnout výrazně zajímavější barevné kombinace.
Ve spolupráci s Pumou, která Manchesteru City dresy dodává, se klub rozhodl vypsat pro své fanoušky soutěž, jak jinak než ve spojitosti s AI. Společně spustili generátor dresů, který na základě textového zadání vytvoří obrázek možné podoby třetí sady dresů a je poháněn AI od DeepObjects.
Nástroj může využít prakticky každý, jen je potřeba se zaregistrovat. Poté už můžete zadat svůj prompt a vybrat styl, který umělá inteligence při generování návrhu použije, například „abstraktní“, „emotivní tahy štětcem“ nebo „snové vize“. Aplikace Puma AI Creator poté vygeneruje čtyři různé možnosti designu, které se zobrazí na virtuálním dresu a umožní vám přizpůsobit límce, barvy lemování a logo.
Na vytvoření návrhů dostanete 15 kreditů (vygenerování jednoho návrhu stojí jeden kredit), ale do soutěže, která končí 20. prosince, můžete přihlásit pouze dva své výtvory. Vítěze pomůže určit hodnocení fanoušků spolu s odborníky z Manchesteru City a společnosti Puma. Hráči budou vítězný návrh nosit v sezóně 2026/2027 jako oficiální třetí soupravu City a bude se prodávat i fanouškům.