Manchester City chystá technologickou libůstku. Fanouškům nabídne chytrou šálu

lidé hrající fotbal

Když dojde na nejpopulárnější sport na světě, jen málokdo si jej spojí s nasazováním moderních technologií. V poslední době se naštěstí situace mění a nejeden fotbalový klub začíná mnohem více pracovat s technologiemi, především pokud jde o získávání dat od svých hráčů.

smart scarf manchester city
Pokud se chytrá šála mezi fanoušky uchytí, půjde o malou revoluci

Přední mančaft anglické Premier League Manchester City se nicméně chce stát průkopníkem a s pomocí chytrých technologií získávat cenné informace také od svých fanoušků. K tomu má klubu dopomoci chytrá fanouškovská šála, která má v sobě zabudovaný speciální biosenzor EmotiBit, na kterém tým spolupracuje se společností Cisco. Toto zařízení má za úkol sbírat celou řadu údajů od fanoušků, a proto obsahuje například PPG senzor, akcelerometr, teploměr či EDA senzor. Ty jsou umístěny uprostřed šály, která většinu zápasu bývá umístěna kolem krku fanouška. Pokud jde o sbíraná data, ta se nikterak neliší například od klasického fitness náramku.



EA Sports FIFA 23



Nepřehlédněte

Poslední FIFA 23 láká novým trailerem. Slibuje ženské ligy, crossplay i mistrovství světa

S pomocí chytré šály chce Manchester City zjišťovat především emoční stav fanoušků a na jeho základě vyhodnocovat, jak moc zápas prožívali, co se jim líbilo a co je naopak zvedlo ze sedačky. Šálu mohou aktuálně získat pouze vybraní fanoušci klubu (a do budoucna také partnerského týmu New York City FC), přičemž pro všechny bude šála k dispozici příští sezónu. Otázkou ovšem zůstává, zda fotbalový klub opravdu potřebuje chytré technologie na to, aby zjistil, jak moc jsou nebo nejsou diváci spokojeni s předvedeným výkonem.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku