Dnes je poměrně běžnou praxí, že velké mezinárodní eshopy nenabízí stejné podmínky pro všechny země, do nichž dodávají. Typicky se jedná o omezení sortimentu jen pro určité trhy, jiné nacenění v různých zemích, nebo třeba vyžadování fakturačních údajů spjatých s konkrétní zemí.
Všechny tyto projevy geo–blockingu pravděpodobně velmi brzy na území EU skončí, Evropský parlament totiž schválil 557 hlasy legislativu zakazující diskriminaci na základě geografické polohy nakupujícího. Nařízení ještě musí formálně schválit Rada Evropy, nicméně díky široké shodě lze očekávat platnost nařízení už do konce tohoto roku.
Nová legislativa přikáže firmám operujícím v nějaké zemi Evropské unie prodávat zboží na všech jejích trzích, ovšem doručení bude muset zajistit jen tehdy, že v dané zemi už nějakým způsobem funguje. Jinak bude zajištění vhodné dopravy na zákazníkovi, včetně odpovědnosti za přepravované zboží. V praxi to tedy znamená, že například na Amazonu si budeme moci koupit jakékoliv nabízené zboží a dopravu zajistí taktéž Amazon, protože do České republiky zboží dodává, pouze ne všechno. Pokud si ale budete chtít koupit třeba sportovní vybavení v německém eshopu nepůsobícím na českém trhu, budete muset sami zajistit jeho dopravu prostřednictvím země, do níž eshop své zboží dodává.
Konec omezení by se měl týkat veškerého zboží a služeb neomezených autorských právem, kromě klasických nákupů by tedy mělo být možné neomezeně využívat i různé půjčovny či třeba pronájmy datacenter.
U služeb typu Netflix či iTunes nelze ovšem sjednocení nabídky očekávat, autorské právo se liší v jednotlivých členských zemích a Evropský parlament se tedy minimálně prozatím rozhodl do této oblasti nezasahovat. Evropská komise ale plánuje po dvou letech od schválení této legislativy podniknout kroky k rozšíření platnosti právě i na digitální obsah chráněný autorskými právy.