Domů » Bleskovky » Nadčasový dravec: Hyperion vidí budoucnost ve vodíku a slibuje dojezd až 1600 km

Nadčasový dravec: Hyperion vidí budoucnost ve vodíku a slibuje dojezd až 1600 km

Kalifornská automobilka Hyperion odhalila veřejnosti vodíkové superauto s názvem Hyperion XP-1, které slibuje dojezd přes 1600 km a maximální rychlost více než 350 km/h. Na silnice má vyjet v roce 2022.

Hyperion XP-1 vypadá již na první pohled jako auto ze sci-fi filmu; chlubí se uhlíkovo-titanovou karoserií, díky které (a též karbonovým nádržím pro ukládání vodíku) váží jen něco málo přes tunu, vertikálním otevíráním dveří, skleněnou střechou nebo „vzduchovými lopatkami“ po stranách, vytvářejícími aktivní aerodynamické struktury, které pomáhají se zatáčením ve vysoké rychlosti.

Hyperion XP 1

Kromě toho se na těchto lopatkách nacházejí solární panely, které mohou měnit pozici podle pohybu Slunce.

Hyperion XP 1 03

Extrémní rychlost a extrémní dojezd

I parametry vozidla jsou jako ze sci-fi filmu. Z 0 na necelých 100 km/h podle výrobce zrychlí za pouhé 2,2 sekundy, maximální rychlost činí přibližně 365 km/h, dojezd na jedno nabití zhruba 1609 km a natankování trvá méně než pět minut (pro srovnání – dobití elektromobilu od Tesly zabere v průměru několik hodin).

Na trhu bude vůz dostupný zkraje roku 2022, a to zpočátku v omezeném počtu 300 kusů.  Výrobce se nezmínil o ceně, je však více než pravděpodobné, že za luxusně vypadající „superkáru“ bude chtít v dolarech šestimístnou částku. A dalším problémem po uvedení do prodeje bude velmi slabá infrastruktura, respektive téměř neexistující infrastruktura.

Martin Duchoslav

Technologický nadšenec, který si ze zájmu o technologie udělal práci. Původním profesním zaměřením politický komentátor. Mám rád počítačové hry, tenis, odbornou literaturu (média, psychologie…) nebo vymýšlení slovních hříček typu erfurtský elektrotechnik elegantně experimentoval s echt endéráckým elektromotorem.
Sledování diskuze
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments