Sledujte nás na YouTube

Nabíjení zdarma u Tesly oficiálně končí. Kolik zaplatíte za „tankování?”

S rostoucím počtem vozů Tesla na světových silnicích výrazně roste i odběr energie ze sítě Superchargerů. Skrze ty poskytovala automobilka majitelům velmi rychlé dobíjení zdarma určené především pro delší cesty. I vzhledem k zneužívání těchto odběrných míst však přistupuje ke zpoplatnění jejich používání. Nové podmínky se týkají majitelů, kteří si objednají elektromobil po 15. lednu.

supercharger

Jak již automobilka dříve předeslala, majitelé nově objednaných vozů dostanou každý rok 400 kWh zdarma, což by mělo vystačit na 1600 km, přičemž nevyužíté jednotky se do dalšího roku nepřevádějí. Spotřebu nad tuto hodnotu si již řidiči budou muset platit. Ceny se mírně liší, podle údajů dostupných na stránkách Tesly bude v České republice stát dobití jedné kilowatt hodiny 5 korun. Například v Německu však bude nabíjení zpoplatněno podle minut a podle úrovně nabití baterie, částka se pohybuje od 17 do 34 eurocentů (4,6 – 9,2 Kč). Vybrané prostředky pak budou investovány do budování dalších stanic.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

12 komentářů

  1. Jiří (neregistrovaný)

    Takže oni ze zisků vybudují nabíjecí stanice které jsou ve většině případů díky solárním panelům soběstačné a jako majitel bych jim musel za odběr platit 5Kč za kWh? Vždyť je to běžná cena ze sítě od ČEZu. Docela podraz řekl bych…

    • Tesla fan (neregistrovaný)

      Když pominu tvojí představu o tom jak si Tesla někde prostě jen tak postaví nabíjecí stanici, zřejmě se podle tebe o ní nebude muset nikdy nijak starat, zaplatí za to pár drobných a osází tam solární panely, které za rok vyrobí elektřinu pro nabití odhadem jednotek aut za ten rok tak jsi úplně mimo. ;) Superchargery neměli sloužit jako bezedná “benzínka” pro majitele Tesla aut, ale jako prostředek pro rychlé nabíjení na dlouhých cestách. zřejmě si neuvědomuješ, že Supercharger nabije auto za 30 minut na stejnou hodnotu jako tvoje ČEZ přípojka za 5h a o tom to všechno je ;) A na závěr pochybuji, že někdo, kdo má pár zbytečných milionů na Teslu řeší že se mu auto nabije za 5Kč doma za celý večer, když za 7 korun má nabito než si dopije kávu.

      • Neřeš (neregistrovaný)

        souhlasím ale superchargery ničí extrémním způsobem baterky takže pak je otázka jak se postaví tesla k výměně baterii a nebo zárukou na ně … protože jinak výměna bude pěkně mastná :) něco kolem 247 tisíc s aktualní cenou baterek která se tam dává a to nebereme odpracované hodiny atd …

  2. Stick (neregistrovaný)

    Tak že model P100 bude nabytí dejme tomu z 15 na 100% stát v ČR 450kc? Auto za 3,5mil korun? Teda já bych si koupil radši audi na cng za polovinu ceny. Tankovani do plná za 5min a v nouzi mám ještě 15l benzínu. Cena plný nadrze na 500km je 600kč

    • Pillowrecker (neregistrovaný)

      Jak jste přišel na 450 Kč? Je jasně uvedeno že podle úrovně nabití baterie bude dobití stát mezi cca 4,6 – 9,20 Kč – tzn. že “plnou nádrž” máš za cca 10 Kč, což pořád ujde.

      • To bude stat v Nemecku podle minut, ale v České republice stát dobití jedné kilowatt hodiny 5 korun. 400 kWh by mělo vystačit na 1600km, tak si v České republice propočítej, za 10kc ani náznakem.

      • qwertz (neregistrovaný)

        Stick jasně píše o ČR, kde skutečně podle článku bude stát 1kwh 5Kč což při 85kwh baterii odpovídá cca těm 450 Kč. Ta cena 4,6-9,20Kč se podle mě bude účtovat za dobu nabíjení při účtování po minutách.

      • Carlyle (neregistrovaný)

        V Čechách stojí kWh dle článku 5 Kč a v Německu to bude 10 Kč za celé dobití? Ale no tak. Cena je za kWh. Stránky Tesly říkají pro Německo toto:

        € 0.34 per minute above 60 kW
        0.17 € per minute at or below 60 kW

        Vesměs se po Evropě bude platit 0.2 € za kWh, což mě vychází 1,25 Kč na km.

    • kuba-kolacek (neregistrovaný)

      Matika nám nešla? v ČR to bude 5Kč/kWh.. V článku se píše, že 400kWh stačí na 1600km. Takže za 1600km zaplatíte 2000 korun což vychází 1,25Kč za kilometr.

      Když se podívám na NEDC zkoušky dojezdu tak 90kWh má dojezd 502 km což je ještě lepších 0,9Kč/kilometr.

      Takže co to melete? :)

      • Ford Focus Eletric (neregistrovaný)

        Kuba-kolacek ty to tu mas spravne, ja vlastnim Ford Focus Eletric, mam ho uz rok a prumer je 0.25kWh/ 1 mile coz odpovida 0.15kWh/kilometr. takze na jednu kWh se ujede neco pres 6.5km. Takze me to vychazi cca 0.75Kc/km.Vim ze Tesla vzhledem k tomu ze je tezsi auto nez Ford tak bere malinko vice.

  3. Martin P. (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu že cena nabíjení není překažkou pro rozšíření EV . Je jasné, že takový benefit brzy skončí nejen u Tesly. Kdo má na Teslu S, bude mít i na spotřebou benzínovou ameriku s x L motorem.

  4. Lenor (neregistrovaný)

    To už se nám pomalu ta výhoda elektromobilu vytrácí. Teda kromě dobíjení v práci

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *