Spotify kupuje podcast Joe Rogan Experience. Velmi populární pořad získal ohlas po celém světě zejména loni, když se ho poprvé zúčastnil zakladatel SpaceX a Tesly Elon Musk a před kamerou s Roganem kouřil marihuanu a pil whisky. Ve skutečnosti však jde o kanál nabízející velmi komplexní obsah s řadou osobností, od sportovců, přes různé celebrity, vědce a odborníky až k prezidentským kandidátům.
Podcasty mají formu přibližně dvouhodinových rozhovorů na množství témat. Nezřídka kdy se na nějakou dobu ale promění spíše v ostrou debatu. Rogan má totiž poměrně výrazné názory, což zejména v případě politických hostů vede k velmi zajímavým debatám nehledě na to, jestli jde o Demokrata, či Republikána. Nezávislost Rogana by snad ale neměla přechodem na Spotify utrpět, nestává se zaměstnancem firmy.
Cena kontraktu nebyla zveřejněna, spekuluje se ale o částce přesahující 100 milionů dolarů. Joe Rogan tak za poskytnutí exkluzivity získá minimálně 2,5 mld Kč. Jeho podcast bude dostupný pouze na Spotify a to i ve video formě, z ostatních platforem bude ke konci roku stažen.
Spotify už není jen o hudbě
Spotify si stále drtivá většina lidí spojuje se streamováním hudby. Platforma ale stále hlouběji zapouští kořeny i do světa podcastů, kterým se dostává v posledních letech obrovské popularity. Švédská firma tak v předchozích dvou letech utratila stovky milionů dolarů za několik společností zabývajících se podcasty. Šlo o vydavatele, i firmy řešící například reklamu v jednotlivých epizodách.
Za jedničku mezi podcastovými platformami platí Apple Podcast, zřejmě už ale ne na dlouho. Apple totiž zaspal dobu, neprodukuje žádné vlastní podcasty, neprodává v nich reklamu a tvůrce neváže exkluzivitou. Spotify navíc integrovalo do aplikace i přehrávač video verzí podcastů, což jim umožnilo na svou platformu přetáhnout i některé tvůrce z YouTube.
Pro Spotify jde o velmi zajímavou byznysovou příležitost. Zatímco při streamování hudby musí řešit smlouvy s vydavatelstvími a platit jim za přehrání, u podcastů komunikují zpravidla přímo s tvůrci. Z přehrání podcastů pak navíc mají zisk z reklam vložených do epizody. Spotify přitom v této oblasti patří k inovátorům a nedávno představilo vkládání personalizovaných reklam. Reklamy se navíc u podcastů přehrávají i Premium uživatelům, což pro Spotify znamená dvojitý příjem.
Tip: Přelomový rozhovor Elona Muska: obavy z AI, elektrické letadlo a zálohování mysli
Získání Joe Rogana je tak určitě pro Spotify velkým úspěchem. Jeho podcasty dosahují 190 milionů stažení měsíčně a další miliony diváků má jeho YouTube kanál. Samozřejmě ne všichni uživatelé na Spotify asi přejdou, byť přehrávání podcastů není vázané na Premium. I tak ale lze očekávat roční příjmy z reklam v řádech vysokých stovek milionů korun jen za tento pořad.