TOPlist

Na YouTube končí. Spotify za 2,5 miliardy koupilo krále podcastů Joe Rogana

joe rogan 1

Spotify kupuje podcast Joe Rogan Experience. Velmi populární pořad získal ohlas po celém světě zejména loni, když se ho poprvé zúčastnil zakladatel SpaceX a Tesly Elon Musk a před kamerou s Roganem kouřil marihuanu a pil whisky. Ve skutečnosti však jde o kanál nabízející velmi komplexní obsah s řadou osobností, od sportovců, přes různé celebrity, vědce a odborníky až k prezidentským kandidátům.

Tento snímek svého času způsobil propad akcií Tesly. Vznikl právě během podcastu Joe Rogan Experience.

Podcasty mají formu přibližně dvouhodinových rozhovorů na množství témat. Nezřídka kdy se na nějakou dobu ale promění spíše v ostrou debatu. Rogan má totiž poměrně výrazné názory, což zejména v případě politických hostů vede k velmi zajímavým debatám nehledě na to, jestli jde o Demokrata, či Republikána. Nezávislost Rogana by snad ale neměla přechodem na Spotify utrpět, nestává se zaměstnancem firmy.

Cena kontraktu nebyla zveřejněna, spekuluje se ale o částce přesahující 100 milionů dolarů. Joe Rogan tak za poskytnutí exkluzivity získá minimálně 2,5 mld Kč. Jeho podcast bude dostupný pouze na Spotify a to i ve video formě, z ostatních platforem bude ke konci roku stažen.

Spotify už není jen o hudbě

Spotify si stále drtivá většina lidí spojuje se streamováním hudby. Platforma ale stále hlouběji zapouští kořeny i do světa podcastů, kterým se dostává v posledních letech obrovské popularity. Švédská firma tak v předchozích dvou letech utratila stovky milionů dolarů za několik společností zabývajících se podcasty. Šlo o vydavatele, i firmy řešící například reklamu v jednotlivých epizodách.

joe rogan 2
Joe Rogan a jeden z jeho hostů, Robert Downey Jr.

Za jedničku mezi podcastovými platformami platí Apple Podcast, zřejmě už ale ne na dlouho. Apple totiž zaspal dobu, neprodukuje žádné vlastní podcasty, neprodává v nich reklamu a tvůrce neváže exkluzivitou. Spotify navíc integrovalo do aplikace i přehrávač video verzí podcastů, což jim umožnilo na svou platformu přetáhnout i některé tvůrce z YouTube.

Pro Spotify jde o velmi zajímavou byznysovou příležitost. Zatímco při streamování hudby musí řešit smlouvy s vydavatelstvími a platit jim za přehrání, u podcastů komunikují zpravidla přímo s tvůrci. Z přehrání podcastů pak navíc mají zisk z reklam vložených do epizody. Spotify přitom v této oblasti patří k inovátorům a nedávno představilo vkládání personalizovaných reklam. Reklamy se navíc u podcastů přehrávají i Premium uživatelům, což pro Spotify znamená dvojitý příjem.

Tip: Přelomový rozhovor Elona Muska: obavy z AI, elektrické letadlo a zálohování mysli

Získání Joe Rogana je tak určitě pro Spotify velkým úspěchem. Jeho podcasty dosahují 190 milionů stažení měsíčně a další miliony diváků má jeho YouTube kanál. Samozřejmě ne všichni uživatelé na Spotify asi přejdou, byť přehrávání podcastů není vázané na Premium. I tak ale lze očekávat roční příjmy z reklam v řádech vysokých stovek milionů korun jen za tento pořad.

Autor článku Tomáš Krompolc
Tomáš Krompolc
Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

Kapitoly článku