Domů » Bleskovky » Mercedes-Benz spouští prodej modelu EQB. Milion vám stačit nebude

Mercedes-Benz spouští prodej modelu EQB. Milion vám stačit nebude

Mercedes-Benz oznámil start prodeje kompaktního elektro-SUV s označením EQB. Konkurovat bude především Tesle Model Y nebo Mustangu Mach-E. V Evropě budou k dispozici dvě verze tohoto vozu: EQB 300 4MATIC a EQB 350 4MATIC. Ceny začínají těsně pod milionem a půl.

Mercedes EQB 3
Mercedes-Benz EQB

Jak již název napovídá, obě verze jsou k dispozici pouze s pohonem všech čtyř kol. Později by se však i na evropský trh měla dostat také zadokolka. Levnější varianta s označením EQB 300 je vybavena dvojicí elektromotorů s maximálním výkonem 168 kW. Katalogová cena je 1 483 460 Kč včetně DPH. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 8 sekund.

The New EQB: World Premiere | Trailer

Dražší varianta EQB 350 se liší především výkonem. Ten je v tomto případě až 215 kW a zrychlení z nuly na sto trvá jen 6,2 sekundy. Kapacita baterií je u obou vozů stejná – 66,5 kW. Dojezd má dosahovat k 423 km (WLTP).

Standardně je EQB určen pro 5 pasažérů, můžete si ale dokoupit i třetí řadu sedaček a svézt celkem 7 osob. Už v základní výbavě ale najdete dvojici displejů o úhlopříčce 10,25“ nebo asistenta sledování mrtvého úhlu. Výbava Premium pak nabídne například bezklíčové startování a vyhřívání předních sedaček. Nejvyšší výbava přidá také parkovací sadu s 360° kamerou nebo audio systém Burmester.

Mercedes EQB 4
Mercedes-Benz EQB

Pokud je vám to stále málo, můžete si připlatit za speciální verzi Edition 1, která zahrnuje například 20palcová vícepaprsková kola AMG, sportovní volant potažený kůží nebo speciální koberečky. Příplatek je ale v hodnotě 157 724 Kč k základní ceně.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

7 komentářů

  1. Je fakt vtipné koukat na tyto „prémiové“ vozy, jak bezklíčové startování a vyhřívané (jen) přední sedačky jsou u nich i dnes funkcemi za příplatek 🙄

    • To je imho specialita hlavne nemcov. Tam je fakt uzas vidiet A4ku, alebo Passat bez multifunkcneho volantu.

      Pripadne Highline vybava bez sklapania zrkadiel a take srandy. V tomto smere je mi Lexus sympatickejsi.

    • A co je na tom vtipného? Někdo to nevyužije, tak si nemusí připlácet za nepotřebnou věc. Někdo to využije, tak si to připlatí. Lepší než nadiktovaná výbava, kde polovinu věcí člověk beztak vypíná a jen za ně zbytečně platí.

    • shepii, tak když už němčůr oseká základní výbavu a za všechno chce připlácet, ať oseká i základní cenu. Pak to tvoje tvrzení bude i dávat smysl.
      Žádné automobilky nemají tak komplikovaný systém příplatkové výbavy jak Němci a jejich základy jsou spíš k smíchu než ke koupi.

    • Neviem, osobne by som sa za niektore tie verzie hanbil.

      Jednoducho premiove auto (Audi), alebo aspon auto so statusom manazerskeho vozidla (Passat) by imho malo mat nejaku uroven v kazdej vybave a proste tie pholene volanty, monochromaticke displeje a podobne vystrelky v autach s cenovkou 25000+ mi pride ako ulet.

      Dnes je v tych autach tolko blbosti za ktore si clovek vie priplatit, ze toto naozaj nie je nutne.

      Urcite netvrdim, ze Lexus to robi idealne, ale aj v zakladoch ide o dostojne, premiove auto. Zatial co taka A6tka s halogenkami je komicka a lepsie svetla snad vyuzije kazdy :)

    • Anonym: A proč by to dělali? Mají svojí cenu a výbava je známá, co víc řešit. Buď to za tu cenu koupíš, nebo ne. A trhu to evidentně vyhovuje, když není důvod zlevňovat.

  2. Milion problem neni, ale nelíbí se mi, to už pro mě problem je :D vypada to jak hyundai… a to hyundai křivdim, protože ty se teď začli snažit…

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).