- Uniklé snímky základní desky Nintenda Switch 2 naznačují, že konzole nabídne výkonný čipset od Nvidie
- Čipová sada by měla být založená na 5nm architektuře, zatímco dříve se spekulovalo o starším výrobním procesu
- Objevila se také nová patentová přihláška, podle níž konzole nabídne podporu DLSS
Odhalení nové herní konzole od Nintenda se nezadržitelně blíží. Bez nějaké té spekulace tak poslední dobou neuplyne snad jediný den. Tentokrát jsme se dozvěděli nové informace o samotném srdci chystaného zařízení, tedy procesoru. Po internetu totiž už několik dnů kolují obrázky údajné základní desky, na níž se pozorným nadšencům podařilo identifikovat čipset s 5nm architekturou, který pro Nvidii vyrábí Samsung. Mnozí fanoušci přitom měli dosud za to, že japonský výrobce konzoli osadí starším čipem s 8nm architekturou.
Podezřelé rozměry
Po zveřejnění obrázků základní desky nové konzole se nedočkaví hráči zaměřili na analýzu jednotlivých komponent. Podle rozboru na známém diskuzním fóru Famiiboards se jedná o čipset od Nvidie s označením T239, který vzniká v továrnách Samsungu a který údajně obsahuje přibližně 15 miliard tranzistorů. V případě 8nm architektury by jeho velikost činila 326 mm², tedy podstatně více než na uniklé základní desce.
T239 má však velikost kolem 200 mm², což odpovídá nejen 5nm procesu, který Samsung použil například při výrobě čipu Snapdragon 8 Gen 1. Ten byl představen koncem roku 2021, přičemž první inženýrské vzorky čipsetu T239 se objevily nedlouho poté, konkrétně v dubnu 2022.
Podpora DLSS
Delší čas se rovněž spekuluje o možné podpoře technologie DLSS od Nvidie, která s pomocí umělé inteligence dokáže zvýšit kvalitu obrazu nebo vytvořit větší počet FPS. S možným potvrzením oblíbené funkce přišla britská novinářka Laura Kate Dale, která v příspěvku na sociální síti Bluesky upozornila, že Nintendo ve Spojených státech před několika dny podalo patentovou přihlášku, která silně naznačuje, že konzole skutečně nabídne podporu DLSS.
V této souvislosti pak jistě stojí za zmínku, že v případě Switche 2 by jedním z hlavních cílů (kromě upscalingu z nižších rozlišení) DLSS měla být snaha o udržení malé velikosti herních souborů. Jeden z příkladů, který je uvedený ve zmíněném patentu, se totiž týká rozdílné velikosti souborů mezi texturami v rozlišení 4K a 1080p.