Dosáhnout zisku ve spotřební elektronice není jednoduchý úkol. Marže, které si stanovují firmy jako Apple nebo Samsung, jsou pro spoustu jiných výrobců nereálné, proto se mobilní divize i velkých firem často potácejí pod hranicí zisku. Korejský gigant LG v tomto ohledu není výjimkou. I přes to, že finanční výsledky nejsou tak špatné jako například u HTC, musí se mít v Koreji na pozoru.
Finanční zpráva za třetí kvartál 2017 mluví jasně – ztráta činní 331,37 milionů dolarů (cca 7,3 miliard Kč). Výsledek to není nijak lichotivý a to i vzhledem k faktu, že ztráta se oproti třetímu kvartálu minulého roku snížila o třináct procent. Zisk v Soulu naposledy viděli v prvním kvartálu 2015.
Objem dodávek na trh na tom také není slavně. Za třetí kvartál 2017 dodalo LG na trh 13,7 milionů smartphonů, což oproti loňskému roku je pouze mírný pokles. Nicméně v kontextu roku 2014 je propad více než znatelný – toho roku LG dodalo na trh 59 milionů zařízení.
LG rozhodně nelze upřít kreativita, pokud jde o vlajkové lodě. Vzpomeňme například na modulární model G5, který na tom s prodeji nebyl příliš dobře. Ostatně ani současná vlajková loď LG G6 není žádným prodejním trhákem, byť v naší recenzi nedopadl vůbec zle. Finanční výsledky pro korejskou společnost nejsou varovnou sirénou, ale spíše zvednutým prstem – pokud se chce mobilní divize dostat do zisku, je třeba zvážit změnu strategie.