TOPlist

Kontroverzní TikTok Applu a jiným nevadí, utrácí na něm hromady peněz za reklamu

aplikace tiktok
  • TikToku hrozí zákazy, kam se jenom podívá
  • To ovšem nebrání celé řadě firem, aby na něm inzerovali své produkty a služby
  • Mezi největšími objednavateli reklamy patří Apple, Amazon či Pepsi

Sociální síť TikTok je oblíbena nejen mezi mladými, ale také u čínských komunistů. Síť je podle celé řady bezpečnostních agentur, včetně českého Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost, bezpečnostním rizikem, před kterým je potřeba mít se na pozoru. Jak se ale zdá, nejen omladině je hrozba ze strany Číny ukradená. Mezi největší objednavatele reklamy na TikToku totiž patří například americký gigant Apple.

Ten je společně s Pepsi, DoorDash a Amazonem jedním z největších inzerentů na TikToku, přičemž společnostem evidentně nevadí jak potenciální bezpečnostní hrozba, tak možný zákaz oblíbené platformy napříč celou řadou států, včetně USA. V březnu dokonce analytici zaznamenali nárůst objemu reklamy na TikToku v rámci Spojených států o 11 procent. Velké společnosti tedy nejspíše netrápí, že by jejich peníze utracené za reklamu mohly přijít snadno vniveč.



Aplikace TikTok dostala zákaz



Nepřehlédněte

NÚKIB varuje před aplikací TikTok. Je to bezpečnostní hrozba!

Nutno podotknout, že za zvýšeným procentem investic může stát již dříve nasmlouvaný reklamní prostor, který se pouze projevil se zpožděním. „Nemyslím si, že by některá z firem panikařila a stahovala reklamy z TikToku, nicméně situaci sledují a  připravují pohotovostní plány pro případ zákazu nebo jiných restriktivních vládních opatření,“ řekl k tématu Phil Smith, generální ředitel Sdružení britských inzerentů. Otázkou zůstává, jestli u velkých firem zvítězí obavy z bezpečnostních hrozeb, nebo ekonomický pragmatismus.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku