- Instagram zjistil, že se uživatelé mnohem více zajímají o své soukromí
- V důsledku toho začal nyní nabízet možnost rozdělení účtu na soukromou a veřejnou část
- Novinka se jmenuje Flipside a zatím je dostupná pro úzkou skupinu uživatelů
Šéf Instagramu Adam Mosseri před několika měsíci potvrdil, že společnost testuje novou funkci zvanou Flipside. Ta má být nyní nasazena do ostrého provozu pro úzkou skupinu lidí.
Nové chování uživatelů
Zavedení zmíněné funkce odpovídá širšímu trendu pozorovanému napříč platformami sociálních médií – posunu směrem k soukromějšímu sdílení, kdy se uživatelé přiklánějí spíše k udržování menších, intimnějších skupin zapojených do dění, než aby zveřejňovali příspěvky na svých veřejných kanálech.
Statistická data Instagramu totiž ukazují výrazný posun v chování uživatelů, kteří už prý tolik nevyužívají příspěvky na hlavní stránce svého profilu. Naopak se zvýšila jejich aktivita v přímých zprávách a ve stories, nebo chcete-li příbězích.
Na Flipside mají uživatelé možnost vytvořit si samostatný seznam přátel oddělený od seznamu „blízkých přátel“. Ten poté funguje jako jakýsi druhý profil, kde si můžete i například zvolit jinou přezdívku či profilovou fotku. Jedná se tedy o něco, co doposud někteří uživatelé řešili vytvořením dalšího, tzv. tajného profilu.

I samotný Instagram tedy uznává, že se možná jedná o nadbytečnou funkci, když je k dispozici sdílení příběhů s blízkými přáteli nebo výše zmíněné vytvoření separátního účtu.
Zpětná vazba je důležitá
Mosseri zdůraznil, že rozhodnutí o spuštění nové funkce na Instagramu je nejisté a bude záviset na zpětné vazbě uživatelů během testovacího období. Ta je prý prozatím velmi různorodá. Zatímco někteří uživatelé jsou z nové funkce nadšeni, jiní její potřebu zpochybňují.
Je ale jasně viditelné, že Instagram se snaží držet krok s mladšími sociálními sítěmi a udržovat si mladé uživatele. Jedním z posledních „experimentů“ s mladou generací se Instagramu poměrně vydařil. Funkci poznámek teenageři začali s oblibou hojně využívat.
Právě o mladé uživatele jde sociálním sítím nejvíce, neboť na nich tráví nejvíce času, čímž společnosti generují zisk. Uvidíme tedy, jestli se i Flipside dočká stejně vřelého přijetí jako poznámky, nebo se ukáže, že šlo o slepou uličku.