Letošní rok může společnost Huawei považovat za velice úspěšný. Představila několik zajímavých smartphonů a eviduje stálý nárůst prodejů, a to i přes nepříjemné klacky pod nohama na americkém trhu. Čínská firma rozhodně neusíná na vavřínech a pro příští rok chystá spoustu novinek. Potvrzen již máme ohebný (nebo skládací) smartphone, o dalších projektech se rozpovídal evropský zástupce Huawei Walter Ji.
4 čočky a 10násobný zoom
Ten například potvrdil, že se v příštím roce dočkáme telefonu se čtyřčočkovým fotoaparátem na zadní straně. Toto prvenství si sice v letošním roce uzmul Samsung, avšak Huawei hodlá použít výrazně kvalitnější čipy a optiku, díky které má telefon zvládnout až 10násobný bezztrátový zoom.
Walter Ji také potvrdil, že Huawei nebude vyrábět low-endové smartphony, neboť nemohou zaručit dobrou uživatelskou zkušenost, a tím by mohly poškodit značku. Na otázku, zda se Huawei nechystá produkovat telefony s Androidem One, odpověděl zástupce společnosti záporně; její zákazníci jsou prý více spokojení s EMUI.
5G zlevní data, ještě si ale počkáme
Ji také potvrdil, že se v příštím roce dočkáme smartphonu s podporou 5G sítí, což je technologie, která prý výrazně změní využívání telefonů. Sítě 5G prý uživatele ještě více přinutí používat cloud, neboť díky vysoké rychlosti a nízké latenci bude moci soupeřit s lokálně uloženými daty. 5G sítě by také mohly přinést nižší ceny datových tarifů. Než se ale globálně rozšíří pokrytí, budou nadále velmi důležité stávající datové sítě třetí a čtvrté generace. Kvůli tomu také Huawei vyvíjí zvlášť umělou inteligenci pro vlastní čipy, a speciální pro cloud, aby byla uživateli vždy k dispozici.
Kamenné prodejny a sázka na další hardware
Huawei se netají tím, že se chce v prodejích smartphonů dotáhnout na vedoucí Samsung, proto má v plánu budovat kamenné prodejny. Letos byla otevřena prodejna v Miláně, která byla velmi dobře přijata, proto v tomto úsilí hodlá Huawei pokračovat. V roce 2019 bude otevřeno deset až dvacet nových obchodů, první z nich bude otevřena v první polovině roku v Hamburku, poté v Düsseldorfu.
Huawei chce také šířit povědomí o značce prodejem dalších produktů, například notebooků nebo brýlí pro virtuální realitu. Většina však bude nadále určena pro čínský trh.