Se stále trvajícím embargem se v Huawei mohli alespoň utěšovat faktem, že na domácí půdě jsou stále číslem jedna. Jenže Huawei evidentně tolik netáhne ani v nejlidnatější zemi světa, alespoň podle Counterpoint Research. Dle dat z ledna 2021 se jedničkou na čínském trhu stalo poprvé v historii Oppo s podílem 21 procent.
V těsném závěsu je další značka z koncernu BBK Electronics Vivo a samotný Huawei, kteří mají shodně 20% podíl. Na přední pozice se ještě dostaly Apple a Xiaomi, kteří mají shodně po 16 procentech.
Nepřehlédněte – Oppo Find X3 Pro nabídne 10bitový displej. Zadní strana ale budí rozpaky
Úpadek Huawei a vzestup značky Oppo není až tak překvapivý. Oppo na domácím trhu totiž uvedlo smartphone Reno 5, který má oproti předchůdci lepší specifikace a nižší cenu. To pomohlo značce v meziročním růstu o 26 procent a k 33procentnímu nárůstu oproti předchozímu měsíci. Doufáme, že úspěchy Oppo v Číně pomohou prosadit se značce také v zahraničí a že konečně zavítá také do Česka a doplní Realme, OnePlus a Vivo.
Huawei naopak ztrácel především kvůli odprodání značky Honor. Významný vliv mělo také soustředění se na prémiové segmenty trhu vinou nedostatečných dodávek procesorů. Vyklizení pozic v nižších segmentech trhu bude mít patrně vliv i do budoucna. Můžeme tedy očekávat, že Huawei bude v následujících měsících stále klesat nejen na mezinárodním trhu, ale také v Říši středu.