Huawei to v posledních týdnech nemá vůbec jednoduché. Americké sankce ho připravily o možnost spolupracovat s množstvím firem, možná přijde o přístup k Androidu, a ztráty CEO odhaduje na stamiliardy.
Pokles mezinárodních prodejů o desítky procent nemusí být způsoben čistě sankcemi jako takovými. Vysoká medializace kauzy po celém světě totiž znamená, že někteří zákazníci vidí v nákupu přístroje s logem Huawei riziko. Proti tomu se nyní Huawei rozhodl bojovat unikátní nabídkou. Filipínským zákazníkům v pilotním projektu garantuje, že pokud jim během dvou let přestanou fungovat populární aplikace, vrátí jim 100 % ceny.
Zoufalý krok, nebo sázka na jistotu?
Není úplně jasné, které aplikace řadit do kategorie, na niž se ona garance vztahuje. Určitě ale jde minimálně o ty nejznámější, jako Facebook, WhatsApp, YouTube, Gmail, Instagram a podobně.
Huawei říká, že projekt byl iniciován obchodními partnery a distributory na Filipínách, kteří tak chtěli podpořit prodeje jejich smartphonů. Rozšíření na další trhy zatím oznámeno nebylo, určitě však není vyloučeno. Riziko, že by aplikace přestaly fungovat na aktuálně prodávaných přístrojích, je totiž poměrně minimální.
Vyvíjený Ark OS by navíc měl umět spouštět Android aplikace, byť dosažení opravdu 100% kompatibility údajně představuje jistý problém. Huawei má každopádně relativně slušnou jistotu, že peníze z důvodu nefunkčních aplikací vracet muset nebude. Zákazníky však tato záruka jistě může přesvědčit, že není důvod bránit se nákupu smartphonu od čínského giganta.