Rozhodnutí americké vlády zahrnout Huawei na blacklist a znemožnit mu tak mimo jiné přístup ke Google službám, nemělo v minulém roce na společnost zásadní efekt. Tento rok už to však může být horší.
Server The Information s odvoláním na své zdroje tvrdí, že Huawei interně očekává propad prodejů. Firma předpokládá, že za rok 2020 prodá 190 až 200 milionů přístrojů, zatímco loni to bylo přes 240 milionů. Propad tak hrozí zhruba dvacetiprocentní.
Konec nadějného růstu?
Důvodem pro pokles je fakt, že v letošním roce skončí prodej přístrojů, které ještě mají původní certifikaci a mohou tak obsahovat služby Googlu. Nové přístroje již na trh budou muset s vlastními alternativami, což u západních zákazníků zřejmě nesklidí úspěch.
Huawei sice dělá všechno pro to, aby nabídl použitelné alternativy ke Google službám, ovšem jeho situace není jednoduchá. Nabídnout alternativu totiž nestačí, je nutné také přesvědčit uživatele k přechodu na jiný ekosystém.
Tip: Huawei vývojáře láká do AppGallery: první rok dostanete 100 % příjmů
Efekt amerických sankcí tak sice nebude likvidační, ale téměř s jistotou zastaví růst Huawei na západních trzích. Očekávat lze naopak propad. Čínského giganta to sice nepoloží, neboť mnoho regionů služby Googlu nevyžaduje, ale oslabí to jeho pozici oproti „tradiční“ konkurenci typu Applu a Samsungu.
Situaci může ještě zvrátit případné udělení výjimky, o kterou Google požádal. Není však jasné, kdy a jak o ní bude rozhodnuto.