TOPlist

Hráči Call of Duty pomáhají s vývojem AI. Activision zveřejnil obří datovou sadu

caldera call of duty activision data
  • Activision zveřejnil obří datový soubor mapy z populárního Call of Duty
  • Datová sada obsahuje hromadu potenciálně užitečných dat pro výzkum, vývoj a analýzu
  • Data mohou sloužit nejen vývojářům stříleček

Activision Blizzard, herní gigant stojící za sérií Call of Duty a nedávno koupený Microsoftem, zveřejnil sadu dat s otevřeným zdrojovým kódem mapy Caldera z Call of Duty: Warzone.

Podpora výzkumu a vývoje AI

Cílem této takřka bezprecedentní iniciativy je podpořit akademický výzkum, vývoj umělé inteligence a dle slov tvůrců i inovace v herním průmyslu. Datová sada, která je nyní k dispozici ve formátu OpenUSD, obsahuje téměř kompletní geometrii mapy Caldera a anonymizované časové vzorky zobrazující pohyby některých hráčů.

Michael Vance, senior viceprezident Activisionu, popsal datovou sadu Caldera jako „jednu z největších produkčně ověřených otevřených datových sad vydaných v herním průmyslu z hlediska složitosti geometrie a počtu instancí“. Geometrická data mapy o velikosti přibližně 4 GB obsahují více než pět milionů sítí, 28 milionů primitiv a více než miliardu bodových instancí.

Natalya Tatarchuk, technologická ředitelka Activisionu, pak ještě zdůraznila význam zveřejnění takové sady dat pro celý herní průmysl: „Jsme přesvědčeni, že je pro herní průmysl důležité, že pomáhá podporovat růst a inovace, pomáhá rozvíjet autorské nástroje a také poskytuje vynikající data pro trénink umělé inteligence a vývoj technik generování obsahu.“

ATVI COD WZ CALDERA 001
Zóny mapy Caldera z Call of Duty: Warzone

Potenciální aplikace a přínosy

Zveřejnění datové sady map Caldera otevírá výzkumníkům, akademikům a vývojářům řadu možností. Jednak to může pomoci s vývojem umělé inteligence, kdy pestré prostředí mapy může usnadnit trénink AI modelů a zlepšit porozumění složitým geometriím a interakcím v herním prostředí.

Podstatným faktorem je pak i vzdělávání a školení, kdy mohou datovou sadu využívat studenti, pedagogové a odborníci. Lze na ní demonstrovat různé modely a provádět experimenty v oblasti vývoje her.

A nakonec mohou datové sady Caldery posloužit pro vývoj nových nástrojů. Komplexní geometrie mapy a její prostředí můžou posloužit pro inovací jiných autorských nástrojů, což by mohlo ve výsledku pomoci při vývoji jiných her.

Zapomínat ale nesmíme ani na analýzu chování hráčů, kdy mohou takhle pestrá data nabízet dobrý vhled do toho, jak se hráči pohybují po herním prostředí. Ostatně sledování každičkého pohybu hráčů není nic nového ani v Call of Duty, ani v jiných velkých hrách, telemetrie hraje při analýze dat obrovskou roli a následně se podle ní upravují, vylepšují, optimalizují nebo vyvíjí nové mapy.

Dopad na herní průmysl a komunitu Call of Duty

Activision bere zveřejnění datové sady jako způsob, jak dle svých slov dát něco zpátky výzkumné komunitě, která je pro herní průmysl tak přínosná. Activision prý doufá, že inovace vycházející z tohoto souboru dat by mohly vést k zajímavějším scénářům pro hráče a v konečném důsledku i ke zlepšení herních zážitků.

Vance poznamenal: „Poznatky o vztazích mezi objekty, procedurální přístupy k datům našeho světa a další nápady by mohly vést ke kompaktnější reprezentaci dat na disku i v paměti.“



Kapitán Price na promo obrázku ze hry Call of Duty: Modern Warfare 3



Nepřehlédněte

Těžká váha pro Game Pass. K dispozici je nejnovější díl Call of Duty

Tvůrci také vyzývají studenty, jiná herní studia, dodavatele, partnery a vůbec všemožné další strany, aby soubor dat důkladně prozkoumali a klidně ho využili ke svému prospěchu. Jak už padlo výše, jde téměř o bezprecedentní sdílení dříve striktně interních dat, neboť ani v dnešním herním průmyslu není tak úplně zvykem zveřejňovat takové množství dat tohoto typu.

Pokud jste tak například profesionálním herním vývojářem, nebo třeba jen amatérským moderem své oblíbené hry, koukněte na web Activisionu, soubor si stáhněte a můžete začít analyzovat.

Autor článku Adam Homola
Adam Homola
Nové technologie mě fascinují už od útlého věku. K dlouhodobému zájmu o hry a herní průmysl se mi postupem času přirozeně přidal i hardware, software, internetové služby a od roku 2022 i umělá inteligence.

Kapitoly článku