Doposud se zdálo, že na co Apple nalepil své logo, to se prodávalo jako housky v krámě. Zřejmě to však neplatí pro chytrý reproduktor HomePod, u kterého gigant z Cupertina očekával výrazně vyšší zájem, než ve skutečnosti je. Podle agentury Bloomberg dokonce musel snížit objednávky u svých dodavatelů.
S touto informací koresponduje i průzkum agentury Slice, podle kterého si Apple se svým reproduktorem ukrojil v prvních deseti týdnech pouze 10% tržní podíl, zatímco kralující Amazon Echo má 73 %. Po počátečním boomu navíc zájem o jablečný reproduktor začal rychle klesat. Důvodů neúspěchu může být hned několik, nejčastěji je skloňované nestihnutí nejsilnější vánoční sezony, vyšší cena, uzavření do jablečného ekosystému a také méně chytrých funkcí než u konkurence.
Je možné, že některé funkce reproduktor naučí softwarové aktualizace, avšak nelze očekávat možnost párování s konkurenčními platformami.