TOPlist

HomePod příliš nezaujal, Apple prý snižuje jeho výrobu

Doposud se zdálo, že na co Apple nalepil své logo, to se prodávalo jako housky v krámě. Zřejmě to však neplatí pro chytrý reproduktor HomePod, u kterého gigant z Cupertina očekával výrazně vyšší zájem, než ve skutečnosti je. Podle agentury Bloomberg dokonce musel snížit objednávky u svých dodavatelů.

S touto informací koresponduje i průzkum agentury Slice, podle kterého si Apple se svým reproduktorem ukrojil v prvních deseti týdnech pouze 10% tržní podíl, zatímco kralující Amazon Echo má 73 %. Po počátečním boomu navíc zájem o jablečný reproduktor začal rychle klesat. Důvodů neúspěchu může být hned několik, nejčastěji je skloňované nestihnutí nejsilnější vánoční sezony, vyšší cena, uzavření do jablečného ekosystému a také méně chytrých funkcí než u konkurence.

Je možné, že některé funkce reproduktor naučí softwarové aktualizace, avšak nelze očekávat možnost párování s konkurenčními platformami.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku