Kalifornská společnost Google se v průběhu let stala v podstatě synonymem pro vyhledávání na internetu. Konec konců slovo „googlovat” se stalo pro mladší generace zcela běžným označením pro vyhledávání. Google v tento týden v San Franciscu uspořádal menší tiskovou konferenci, na které představil některé novinky na poli internetového vyhledávání. Jak si gigant představuje budoucnost vyhledávání?
Žádné převratné novinky, jen drobné vychytávky
Jednou z novinek je přepracování Google Now, které změnilo název na Discovery a nově se bude objevovat také na úvodní stránce google.com. Pokud jde o funkčnost, nebude oproti Now příliš změněna. Mezi uživatele se dostane v průběhu několika týdnů. Uživatelé se také snadněji dostanou ke svým minulým vyhledáváním. Vylepšení dozná také dynamická organizace témat, která se budou zobrazovat v závislosti na tom, co pravděpodobně budete chtít vyhledávat příště.
Pakliže vyhledáváte často věci podobného tématu, umožní vám Google nově organizovat vyhledávání do tématických kolekcí. Sociální funkce nabudou s pomocí Stories, což je obdoba těch z Facebooku či Snapchatu, jen je svázaná s vašim vyhledáváním.
Poslední novinkou je propojení Obrázků a Google Lens, takže vyhledávání přesně toho správného obrázku bude o to jednodušší. Z představených novinek je poznat, že vyhledávání nedostane v dohledné době výrazná vylepšení, ale pouze drobné změny, které ovšem přispějí k lepšímu uživatelskému zážitku.