Google navázal exkluzivní spolupráci s McLarenem, Spotify s Barcelonou

goh rhy yan formule 1 formula mclaren unsplash

Vrcholový motorsport byl vždy spojený s moderními technologiemi a jinak tomu není ani v případě „královny motorsportu“, šampionátu Formule 1. Ta přivítala nové sponzory z řad technologických společností. Zatímco Google navázal exkluzivní spolupráci s týmem McLaren Racing (a McLaren MX Extreme E), čínské Lenovo uzavřelo partnerství rovnou s celou organizací zaštiťující závody Formule 1 a stane se pro sezónu 2022 jejím hlavním partnerem.

McLaren F1
Kola monopostů McLarenu budou zářit v barvách Googlu

V případě několikaleté spolupráce Googlu a McLarenu nepůjde jen o štědrý finanční příspěvek a zásobu produktů amerického giganta, ale také bude na oranžovo-modrých monopostech umístěno logo Androidu a ke slovu přijde i novinka pro tuto sezónu, LEDky umístěné v kolech. Ty budou svítit v barvách Googlu a opticky vytvářet logo prohlížeče Chrome. Před začátkem sezóny se diskutovalo o možných využitích LED umístěných v discích kol, například pro zobrazení mezičasu či stavu pneumatik. McLaren je prvním týmem, který bude LEDky využívat pro reklamní účely.

Lenovo becomes an official Formu
Lenovo až doposud sponzorovalo pouze konkrétní týmy

Do F1 vstoupí jako nový hlavní partner výrobce notebooků a chytrých telefonů Lenovo. Kromě všudypřítomného loga společnosti bude Lenovo dodávat také hardware a technická řešení pro celou organizaci F1, přičemž má v plánu zapojit také technologie pro rozšířenou a virtuální realitu.

Navázání nového partnerství oznámila také firma Oracle, která bude sponzorovat stáj aktuálního mistra světa Maxe Verstappena – nový název týmu bude Oracle Red Bull Racing.

Spotify uzavřelo exkluzivní partnerství s Barcelonou

Formule 1 není jediným sportovním odvětvím, ve kterém se uzavíraly lukrativní sponzorské smlouvy. Ve fotbalovém světě na sebe strhla pozornost několikaletá smlouva mezi Spotify a FC Barcelonou ve výši téměř 300 milionů eur (cca 7,5 miliardy korun), která Spotify zajistí umístění loga na dresech a nejen to.

spotify camp nou soccer stadium
Nový stadion Barcelony bude mít kapacitu 105 tisíc fanoušků

Po vystavění nového svatostánku na místě současného stadionu budou blaugranas hrát na Spotify Camp Nou, přičemž sponzor se do názvu stadionu dostane poprvé v historii klubu. Spotify taktéž plánuje využít ke své propagaci televizní stanici Barça TV či různé plochy uvnitř i vně stadionu.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku