TOPlist

Generování her s pomocí AI v reálném čase? Podle šéfa Nvidie do deseti let realita

Černá grafická karta společnosti Nvidia
  • Umělá inteligence se stále více prosazuje v různých odvětvích, hry nevyjímaje
  • Podle šéfa Nvidie se do deseti let dočkáme generování her v reálném čase
  • Viceprezident zodpovědný za technologii DLSS je nicméně odlišného názoru

Počítačové hry vždy byly jedním z hlavních motorů vývoje hardwaru, ať už jde o procesory, paměti, či grafické karty. Jinak tomu není ani dnes, ostatně americká Nvidia se svou přirozenou náklonností k hrám a hráčům netají. Změnu v posledních měsících a letech nastartoval až rapidní rozvoj umělé inteligence, na kterém Nvidia velmi vydělává – bez pořádného hardwaru je totiž umělá inteligence jen poloviční. V rámci konference GTC 2024 se ohledně budoucnosti her a umělé inteligence rozpovídal také generální ředitel Nvidie Jensen Huang.

Budou se hry generovat v reálném čase s pomocí AI?

„Domnívám se, že téměř u všeho v rámci technologií trvá méně než dekádu od uvedení, než se daná věc výrazně zlepší a stane se praktickou i pro uživatele. Samozřejmě ChatGPT už nyní nabízí nejen řadu praktických využití, ale v mnoha případech nabídne také lepší řešení. Za pět let pravděpodobně budeme uprostřed dynamických změn, ze kterých nám půjde hlava kolem,“ nastínil své vidění technologického světa Huang. Podle něj bude přibližně za deset let naprosto běžné, že AI bude generovat všechny pixely ve hře v reálném čase.

Generální ředitel Nvidie Jensen Huang
Generální ředitel Nvidie Jensen Huang

Ten má nicméně oproti svému kolegovi Bryanu Catanzarovi, který je v Nvidii zaměstnán jako viceprezident pro aplikovaný výzkum strojového učení a který stojí za technologií DLSS, značně optimističtější pohled na věc. „Nevěřím, že AI bude vytvářet hry stejně tak snadno, jako ji nyní používáme. Napsání odstavce o kyberpunkové hře vám zkrátka instantně nevytvoří titul takové kvality, jako je Cyberpunk 2077. Nicméně si myslím, že například DLSS 10 v daleké budoucnosti bude založen na neurálním renderovacím systému, který bude interagovat s herním enginem různými způsoby, protože to bude dělat hru více imerzivní a hezčí na pohled,“ shrnul svou realističtější vizi Catanzar.

Ať už bude budoucnost jakákoli, Nvidia v poslední době velmi vsází na rozvoj AI a implementuje ji všude, kde se jen dá. Během úvodní keynote například společnost prezentovala demo pro AI NPC postavy s názvem Covert Protocol, přičemž tato ukázka byla vytvořena s pomocí technologií Nvidia Avatar Cloud Engine a Inworld AI. V blízké budoucnosti se tedy rozhodně máme na co těšit.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok

Kapitoly článku