Facebook sice primárně vydělává především na reklamě, ale ani hardware ji není cizí; patří jí například značka Oculus vyrábějící VR brýle, před dvěma lety dokonce představila vlastní komunikační zařízení nazvané Facebook Portal. V příštím roce bychom se měli dočkat dalšího zařízení s logem Facebooku, tentokráte by to měly být chytré hodinky.
„Facebook Watch“: v hlavní roli komunikace a sledování zdraví
Podle serveru The Information, který se odvolává na čtyři zdroje přímo z Facebooku, mají připravované hodinky klást důraz na zdraví uživatele a také na komunikační nástroje. Očekává se úzká integrace služeb Messenger, WhatsApp a Instagram, které Facebook provozuje. Kvůli těmto aplikacím mají být hodinky vybaveny vlastní datovou konektivitou a nebudou se spoléhat pouze na spárovaný smartphone. V oblasti zdraví mají hodinky umožnit využívat služby zdravotních a fitness aplikací třetích stran, mezi nimi například Peloton.
„Facebook Watch“ mají běžet na open-source verzi Androidu, avšak údajně pouze ve své první generaci, která má dorazit někdy v průběhu příštího roku. Facebook prý připravuje vlastní platformu, kterou údajně dostane druhá generace připravovaná na rok 2023. Je však otázkou, zda mají hodinky od Facebooku šanci na úspěch, zvlášť v dnešní době, kdy je kladen velký důraz na soukromí uživatele; tato oblast se s podnikáním Facebooku příliš neslučuje.