Jedna z nejméně oblíbených praktik, které se objevují na sociálních sítích, je takzvaný clickbait. Nejčastěji se jedná o sdílený článek či video, jehož název je vytvořen jen proto, aby na odkaz klikl co největší počet uživatelů. Běžně mají podobu „Neuvěříte, co se stalo, když…,“ nebo „Jablka jsou pro člověka špatná?!“ a podobně.
Facebook se těmto praktikám chystá učinit přítrž a zavádí algoritmus, který podobný obsah vyfiltruje, aby se neobjevovaly ve Vybraných příspěvcích. V případě, že administrátor stránky přidává příliš mnoho příspěvků, které algoritmus vyhodnotí jako clickbait, bude stránka potrestána tak, že se veškerý obsah stránky bude uživatelům zobrazovat méně a méně. Pokud se však správce rozhodne být k uživatelům férovější a nepoužívat tolik senzacechtivých nadpisů, postupem času se stránka opět dostane mezi běžně zobrazované.
Nebojím-se že řadový pracovníci Fabebooku mají znalosti aby v jiném než anglickém textu tohle dokázali rozlišit.
Oni mají problém i stím, že v EU je kupodivu jiné časové pásmo, jiné svátky, náboženství atd… dnes a denně mají problém s blokováním profilů, stránek a skupin na které pasuje zákon proti …Podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka… Za to takové kojící matky byl neskutečný problém.