Když se řeknou olympijské hry, většina z nás si představí velké množství sportovců, kteří se celý život připravují na svou chvíli slávy. Jedna z největších sportovních akcí na světě, jež se odehrává každé čtyři roky, se nicméně potýká s postupným odlivem zájmu. Mladé obecenstvo jednoduše příliš nezajímají nadlidské sportovní výkony, často se odehrávající v zemích s pochybnou pověstí. Možná proto Mezinárodní olympijský výbor experimentuje s novým formátem, který zahrne do olympiády esporty.
Takzvaný Olympic Virtual Series bude předcházet letošní letní olympiádě v japonském Tokiu a bude soustřeďovat pět kategorií, ve kterých se představí esporty. Neradujte se předčasně – dramatických soubojů v League of Legends, Counter-Strike či Starcraftu 2 se jen tak nedočkáme. První vlaštovky alespoň vzdáleně připomínají sportovní klání:
- Automobilové závody v Gran Turismo (pod záštitou Fédération Internationale de l’Automobile)
- Cyklistický přebor v Zwift (pod patronací Union Cycliste Internationale)
- Baseballové klání v eBaseball Powerful Pro Baseball 2020 (pořádané Světovou baseballovou a softballovou konfederací)
- Plachtění ve Virtual Regatta (organizované Světovým jachtingem)
- Otevřený formát ve veslování (prozatím není známo více informací)

Z výběru her je jasné, že Olympijský výbor se v aktuálním hraní příliš neorientuje a jen zkouší, co na mladé publikum zafunguje. Ostatně nepříliš logickému výběru se není co divit vzhledem k tomu, že na „klasické“ olympiádě stále chybí sporty, jako například florbal. Doufejme, že Olympijský výbor co nejdříve zařadí do své virtuální série také klání ve fotbalových hrách FIFA a PES, aby byl divácký zájem alespoň minimální.