Nastává doba, kdy bude „in“ nemít účet na Facebooku? V minulém týdnu vyplula na povrch kauza zneužití zhruba 50 milionů účtů k ovlivnění prezidentských voleb v USA, na základě těchto skutečností doporučil zakladatel WhatsAppu Brian Acton uživatelům Facebooku zrušit účet. Jeho hashtag #deletefacebook odstartoval kampaň, která může mít na modrou sociální síť poměrně značný dopad.
Facebook ve čtvrtek opustil Elon Musk, a následně zrušil i facebookové stránky všech „svých“ firem – Space X, Tesla a SolarCity, souhrnně tyto účty sledovalo více než 5 milionů followerů. Důvěru ve Facebook ztratily i další celebrity a přidávají se k Muskovi, na síti již například nenajdete například herce Jima Carreyho, který tvrdí, že se zbaví i akcií společnosti.
https://twitter.com/JimCarrey/status/960953156262744065
Což svým způsobem není špatné rozhodnutí, protože akcie Facebooku v posledních dnech výrazně ztrácí na ceně – před týdnem byla jejich cena cca 185 dolarů, nyní je pod 160 dolarech. Z Facebookem navíc ukončují reklamní spolupráci velcí giganti, jako Mozilla či Commerzbank. A to nehovoříme o soudních žalobách, které se na Facebook řítí. Na začátek letošního roku Mark Zuckerberg zřejmě nebude vzpomínat v nejlepším.