Domů » Bleskovky » Displej z budoucnosti: Mercedes představil obří 56″ panel, využije jej ve svém luxusním elektromobilu

Displej z budoucnosti: Mercedes představil obří 56″ panel, využije jej ve svém luxusním elektromobilu

Jedním z trendů v automobilovém průmyslu je postupná výměna analogových budíků a ovládacích prvků za různá digitální řešení s čím dál většími displeji. Mercedes jde budoucnosti naproti a nyní představil obrovský dotykový displej Hyperscreen, který překrývá celou palubní desku.

hyperscreen3

Nový futuristický panel má úhlopříčku 56 palců (zhruba 142 cm) a jako první jej uvidíme u luxusního elektrického sedanu Mercedes EQS, který půjde do výroby ještě letos. V tomto voze bude Hyperscreen spolupracovat s druhou generací systému MBUX. Ten podporuje dotykové i hlasové ovládání, ale zvládá také ovládání pomocí gest.

mercedes eqs
Maskovaný prototyp vozu Mercedes EQS

Celý panel se skládá ze tří displejů. Za volantem najdeme panel suplující klasické budíky. Uprostřed se nachází největší displej pro centrální ovládání celého systému a před spolujezdcem se nachází ještě jedna menší obrazovka. Na krajích panelu můžeme vidět dva futuristické výdechy klimatizace.

Mercedes slibuje, že nový systém vás nebude nutit k procházení různých menu a nekonečnému skrolování, jak to často funguje u nových vozů. Všechny zásadní ovládací prvky budou řidiči na očích, případně je bude systém sám nabízet podle aktuální situace. Tomu má dopomoct umělá inteligence, která se sama bude učit, jaké ovládací prvky v jakých kontextech používáte a pak je bude nabízet automaticky.

EQS with Unique MBUX Hyperscreen: The Big In-Car Cinema

Jedním z prvních masivněji prodávaných automobilů, u kterého velký dotykový displej zastoupil řadu ovládacích prvků, je Tesla. Tento trend aktuálně velmi často přebírají další americké i evropské automobilky a patrně tu nějakou dobu bude.

cadillac lyrique interior
Velký dotykový displej bude mít i nový Cadillac Lyrique

Mercedes tvrdí, že jeho cílem nebylo vytvoření největšího displeje ale spíše ovládacího panelu s ideálním poměrem velikosti a funkčnosti pro maximální uživatelské pohodlí. Jestli se mu to povedlo, uvidíme až s příchodem modelu EQS na trh.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

4 komentářů

  1. No nevím tohle již mají čínská auta běžně ve výrobě. Například plně elektrické vozidlo v překladu Rudá vlajka Hongqi E-HS9 (mimochodem oblíbená značka Mao Ce-tunga)

    [odkaz]

    • No povedal by som, ze ta obrazovka v cinanovi sa tomu Hyperscreenu ani nepriblizuje. Cinan tam ma viac obrazoviek nasekanych vedla seba a tam to konci.

      Co sa mi naopak paci je, ako Cinan integroval sedacky do zadnych sedaciek.

    • Aj MB tam ma len tri nezavysle obrazovky prekryte velkym GG sklom

  2. Na odlahcenie, budu k tomu davat aj velku handricku na cistenie odtlackov? Dost sa to patla…

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).