Sledujte nás na YouTube

Brněnští taxikáři chtějí zakázat Uber. Sami se službou vozí a pak na řidiče volají policii

Minulý víkend dorazila do Brna služba Uber, a okamžitě se stala trnem v oku u tamních taxikářů. Ti vnímají Uber jako klasickou taxislužbu s tím rozdílem, že její řidiči nemusí mít licenci na základě zkoušek a zaregistrované, označené vozidlo vybavené taxametrem, čímž porušují zákony i městskou vyhlášku. Policisté začali na stížnosti taxikářů reagovat a dokonce rozdali řidičům Uberu několik pokut.

Uber Brno

Stejné potíže přitom řeší Uber v mnoha dalších městech včetně Prahy, v některých evropských městech dokonce došlo k jeho značnému omezení či úplnému zákazu. Provozovatelé a příznivci Uberu tvrdí, že se nejedná o taxislužbu v pravém slova smyslu, ale o placenou spolujízdu, s tímto výkladem však běžní taxikáři zatížení legislativou nesouhlasí. Dokonce si sami objednávají jízdu u Uberu, aby pak po ukončení jízdy zavolali policii k sepsání protokolu.

Brněnský magistrát v čele s vedoucím odboru dopravy Vladimírem Bielkem se staví spíše na stranu taxikářů s tím, že magistrát musí zvážit, zda půjde cestou intenzivní kontroly, nebo se začne zabývat podstatou věcí. Náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan uvedl, že konkurenci v taxislužbě vítá, zároveň však musí být dodržovány zákony. Uber tak zjevně nebude mít v Brně na růžích ustláno, byť celosvětově působí v 80 zemích a 500 městech.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

55 komentářů

  1. taxikáris (neregistrovaný)

    Brněnští taxikáři jsou nevychovaný prasata co se v provozu chovají jako neřízené opice. Ještě že s mými 6 benzinovými válci jim ujedu dostatečně daleko do bezpečné vzdálenosti. Marně doufám že Brno uber posvětí a těm nevychovancům vykouzlí odlov zákazníků, ovšem s těma telatama ve vedení města co mají s politikou méně zkušeností než já s vařením se toho asi nedočkám.

  2. Nedávno Hollan prohlásil, že kvůli “zneužívání” taxi služeb na velmi krátké vzdálenosti se bude zvyšovat nástupní sazba klasických taxislužeb…

  3. Milan (neregistrovaný)

    Kdo jel jednou v Brně taxíkem, ten je na dosmrti vyléčenej.

    • Rezza (neregistrovaný)

      Asi tak – i v te nejvetsi kose radsi potkam na dalsi narvany rozjezd, nez vzit v Brne taxi. Obcas to udelam a jsem zase na nejakou dobu vyleceny :). A pritom Uber vlastne nedela nic svetoborneho – jen dokaze zarucit nejakou uroven a kvalitu sluzby. Nic vic, nic min! I tu aplikaci ala Uber splaca kdejaky studentik za mesic na kolene i s moznosti jednoduche platby (ala vy jste zblaznil, platit tisicovkou, kde mam vzit nazpet, to jste mel rict driv, jeli bychom do bankomatu…). Podle me jedine spravne reseni ted je dat aplikaci na uroven taxametru.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        mohl bych se zeptat jak že …jen dokaze zarucit nejakou uroven a kvalitu sluzby…. Bych řek, že nedokáže zaručit ani že řidiči UberPOP si zaplatí daně a pojištění natož kvalitu poskytovaných služeb.

      • M. (neregistrovaný)

        No predsa jednoducho – ked si na daneho vodica precitam ze jazdi ako debil a ma zafajcene stare auto, tak si ho neobjednam. Taku moznost pri beznom taxi nemam.
        Ze zaplati dane zaisti danova kontrola. Pri platbach kartou cez aplikaciu mu to predsa ide na ucet a urady presne vedia kolko penazi prijal. Neviem o tom, ze by taxametre pocitali mesacne najazdene platene kilometre a nejaky urad by to porovnaval s tym kolko hotovosti si taxikar zdanil.

      • Petr (neregistrovaný)

        Martine, to byl pokus o vtip, nebo jsi opravdu tak tupy? Uber konecne prinasi do osobni prepravy ochranu jak ridicu (nemaji u sebe hotovost) tak i cestujich – vis predem s kym pojedes, jake ma hodnocenni, kolik te cesta bude stat. Platby jsou bezhotovostni a tudiz snadno dohledatelne. Konecne bic na zlodejske taxikare. Jak je ovsem videt, taxikarska mafie ma kontakty na nejvyssich mistech. Politik, ktery ty zlodeje chrani, by zaslouzil defenestraci (najdi se ve slovniku).

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Jako naivní vtip mi přijde M. (neregistrovaný) 8.2.2017 v 10:33

        Opravdu nejsem tak hejtem proti taxy tak zaslepenej aby skočil na každou boudu .

        Online applka, online objednávka , platba kartou to sem zažil i bez Uberu .

      • Rezza (neregistrovaný)

        “Online applka, online objednávka , platba kartou to sem zažil i bez Uberu .”

        No vsak o tom pisu – me je uplne jedno, jestli je to Uber nebo Unter-taxi, kdyz vim, ze ta sluzba bude aspon trosku za neco stat. Ale kazda cesta s normalnim tagem me vyleci a vim, ze to neni mozne :). Pritom opravdu staci jen malo a je jasne videt, ze ta regulace statem/mestem absolutne nefunguje. Jinak zatim nejlepsi sluzby co jsem zazil, byly od cerneho taxikare, ktery dovezl kamkoliv, kdykoliv, na zavolani, v peknem aute (za cenu jako by ty dane platil :).

  4. Pepa z Brna (neregistrovaný)

    klasičtí taxikáři v Brně jsou předražení. nedávno jsem jel v brně tazíkem 10 km a zaplatil jsem i s nastupní taxou 300 Kč. Za tz stejny prachy dojedu svým autem z Brna do Zlína a Zpět, což je skoro 200 km. Navíc při placení ještě očekávají dýško a nemají (nebo alespon dělají že nemají) nazpět. Uber nabízí mnohem lepší službu, která spočívá v dobré aplikaci a způsobu placení. navíc je mnohem levnější což je pravou příčinou a trnem v oku klasickým taxikářům. jejich trapné výmluvy na nepoužívání taxametru jsou jen zástěrkou jak se zbavit slušné konkurrence. Kdyby měli elektronicky vedené tržby jako u Uberu, tak by taxametry taky nepotřebovali. A kdo asi bude podvádět více? ten komu se platí cash nebo ten komu se platí převodem z učtu na účet?
    Můj vzkaz klasickým taxikářům tedy zní.:
    jdetě do ………, jste předražení podvodníci. zakomplexovaní chudáci co se neumí podřídit trřním podmínkám. když to neumíte, bežte od toho a nevylévejte si zlost na slušných lidech co dělají vaši práci lepe a levněji.

    váš bývalý klient

    • Hele Pepo a tobě se zdá 300 Kč na 10km moc? Nějak jsem to nepochopil. Uvědom si co platíš.
      Zaplatíš 300 Kč, z toho je tak 80Kč na naftu, zbyde 220Kč. Počítej 10% na servis a provoz auta a dalších 20% na nákup auta a licenci, takže zbyde 150Kč. Z toho jde 40% na daně, sociální a zdravotní, zbyde 90Kč. Odhadem jel ten taxikář 10+10km 20minut, pak tam má nějaké prostoje, takže dejme tomu, že s tebou strávil půl hodiny. Kdyby pracoval 8hod denně a jezdil bez prostojů mezi jízdami, tak by si vydělal cca 28tis, což není špatný, ale pochybuji, že jezdí 8 hodin denně v kuse.

      • Jen si dovolím podotknout, že většina lidí musí chodit 8 hodin do práce a na 28 tisíc kolikrát ani nemají. Takže nějak nevidím, v čem je ten problém. To je přece základ kapitalismu ne, kdo nemaká, nic nemá :)

      • Johnny P. (neregistrovaný)

        80 Kč na naftu za 10km? To jezdíš tankem? :-D

    • Oskar (neregistrovaný)

      Ty chodíš do práce a ponocujes za to co projedeš ? 30 Kč za km není nic předraženýho. Sazba na km včetně amortizace je min. 6.50 Kč daná vyhláškou a z čeho se má platit zbytek ? Běž si to zkusit ty chytroline.

      • Pepa z Brna (neregistrovaný)

        ja bych to klidně zkusil, a za mín. ale vy byste na mě zavolali policajty.
        A UBER konkurence vam už jasně dokazalo že to jde i za mín. tak ty chytrolíne taxikářskej nekecej že toi nejde a neokrádej lidi

  5. Michal (neregistrovaný)

    Proč se nezeptáte normálních lidí, proč raději jezdí s UBERem než taxíkem? Třeba byste zjistili informace, které vědět nechcete, a proto se tahle otázka strká pod koberec….

  6. Holub (neregistrovaný)

    Nejsem z Brna, takže konkrétní situaci nemohu hodnotit. Odpor nejen proti Uber, ale i jiným službám, které využívají současné možnosti komunikace, mi připomnělo období průmyslové revoluce.
    Viz následující citace:
    “Na konci 18. století dochází k rozbíjení strojů – dělníci na stroje nahlíželi jako na příčinu své bídy, báli se také, že je stroje nahradí a oni budou bez práce.”
    A povedlo se jim to, parní stroje už dnes příliš nepoužíváme. :-)

  7. Martin P. (neregistrovaný)

    Ještě by mě zajímalo, kde Uber v Evropě vítali a kdo ho vítal?

    Kromě zahraničních občanů a par hipsterů Uber cenově a to ani POP není cenově nic přebornického v kontrastu právě stím, že nikdo nevynucuje kvalitu poskytovaných služeb.
    Problémy mají snad všude v Evropě, protože jejich model podnikání a Evropské právo není to samé co v Americe.
    Stále se opakuje to, že nemají pojištění, neznalost místopisu, mizerný auta. Většinou to řidiči berou jako nezdaněný vedlejšák. A pak se dějí takové akce, že „agenti“ Uberu, vyhledávají a banují kontakty lidí z policie, české obchodní inspekce, magistrátu aby je nemohli kontrolovat. Obrana argumenty o spolujízdě \ ridesharing moc neobstojí, pokud ten člověk přijede na zavolanou tedy nesdílí svou jízdu, ale jízdu vykoná jen pro vás( bez vás by tam nejel).

    • Petr (neregistrovaný)

      Martine, nevim, kolikrat jsi s Uberem jel, ja s nim jezdim pravidelne a ze by Mazda 6, Superb, Octa III, Hynudai i30 nebo vcerejsi Peugeot 308 byla mizerna auta bych rozhodne netvrdil. Ale tak tys mozna zvykly na jinou “kvalitu”.

      Ne chlapce, placas tady nesmysly o vecech, o kterych evidenentne moc nevis nebo zamerne lzes. Zeby take taxikar?

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Naposled na jsem hledal jízdu u Uberu silvestra. A jizda se neuskutečnila, protože konkurence nabídla po internetu nižší cenu a tu také kupodivu dodržela. Vozidlo VW Touran ve vyšší výbavové skupině.

        Kvalita vozidla není to co to auto bylo nové, ale to co to aute je teď . Rozhrkaný pekáč je rozhekaný olítaný pekáč a je jedno jestli to je Fabie nebo Mercedes.

        Mě Uber neplatí , mám na výběr a asi netrpím posttraumatickým stresovým syndromem že s váma nějaký taxikář vy_ebal.

        Že by vás platil Uber?

      • zipiik (neregistrovaný)

        Martin prehani, ale chapu i rozcileni taxikaru (minimalne tech slusnych – kupodivu existuji, jen se o nich nepise a netoci reportaze), protoze Uber je jejich prima konkurence, ale nema povinnosti a naklady, ktere taxikari plnit musi.
        Pokud statni sprava srovna pozadavky na klasicke taxi i “sluzby placene spolujizdy”, at rozhodne svou penezenkou zakaznik, ale tohle neni vuci slusnym taxikarum fer.

    • Pepa z Brna (neregistrovaný)

      ty jsi jeden z těch komu se šláplo na kuří oko.
      kdyby jsi věděl že někdo podvádí na daních tak bys ho udal. jenže ty to píšeš jen tak, vymyšleně. nic ve skuetčnosti nevíš. pokud totiž na někoho může finančák došlápnout je to právě ten, komu chodí tržby na učet. ve světě je vítají všichni lidi. kromě zakomplexovaných taxikářů, kteří nepochopili princip konkurence. znám osobně spoustu lidí, nejen v Brně, ale i v Praze a v zahraničí, kteří jsou stastni že mohou Uber používat. Nikdy jsem od nich neslyšel jedinou výtku na kvalitu jejich služeb nebo auta. a popravdě, člověku který potřebuje občas v podnapilém stavu převést pát kilometrů a nechce se mu čekat na rozjezd je uplně jedno, jestli jede oktávkou nebo citroenem. pokud by snad někdo byl nespokojený, vždy si může na řidiče stěžovat a Uber s ním nebude dále spolupracovat.
      a k tomu tvýmu místopisu. v době kdy každý požívá GPS je to opět jen planý argument. A ti co si objednávají Uber, moc dobře vědí koho a jakou službu si objednávají. kdybych chtěl průvodce po městě tak bych si zašel spíš do cestovní agentury

      • zipiik (neregistrovaný)

        Problem je v tom, ze taxikari musi mit zkousky z mistopisu, musi mit extra pojisteni por pripad havarie a jejich nasledku atd., co ridici Uberu mit nemusi. Srovnejme podminky pro obe sluzby a nechme rozhodnout zakazniky, ale nemuzeme drzet stav, kdy jeden musi plnit povinnosti a jeho konkurence je obchazi.

      • Rezza (neregistrovaný)

        Ja jsem samozrejme pro srovnani podminek – proste apka ma byt rovnocenna taxametru a mistopisu. Je to vlastne to same, jen v modernejsi podobe. Pojisteni se opet da jednoduse vynutit. A klidne at si financni urady vyzadaji seznam plateb od Uberu. Jen s tim jak pomalu funguje statni sprava (a jak pomalu stiha nove technologie), tak Uberu proste nezbyva nez byt v te sede zone :).

      • zipiik (neregistrovaný)

        Rezza: Appka neni rovnocenna ani mistopisu ani taxametru, ale muzem rict, ze zkousky mistopisu rusime a pokud se ridic dohodne na fixni cene pri nastupu, nemusi mit taxametr.

    • zog (neregistrovaný)

      Když chci odvoz tak mě zajímá za kolik peněz se dostanu z bodu a do bodu b. To jestli má v době GPS taxikář znalost místopisu a kulturních akcí mě naprosto nezajímá. Narozdíl od běžné taxislužby si u Uberu vyberu i vůz. Zkuste to samé udělat u běžných taxikářů před nádražím vyberete si pěkné auto a chlapa který nevypadá jako masový vrah a dozvíte se že vás nikam nepoveze protože teď je na řadě támhleta poloopice ve škodovce.
      Zvláštní jsou i značné rozdíly v ceně v řádu i stokorun za stejnou vzdálenost, takže ty taxametry asi nebudou z nejpřesnějších.

    • Johnny P. (neregistrovaný)

      No ty jsi chytrej.. co treba Anglie? Tady je Uber víc než populární, auta mají luxusní (nove BMW 5, Mercedes E class atd), místopis nepotřebuji kdyz mají Uber app, pojištění tu mají protože ho mit musí atd…
      Tak nevim kde si své informace vycucavas, asi z prstu… hlavne ta “mizerná auta” me pobavila , nezažil jsem větší kvalitu služeb a lepší auta než ma Uber.. alespoň teda ve světe, v ČR jsem uberem jeste nejel.

      • Mirek (neregistrovaný)

        Martin P. je evidentne jeden z tech vyzranych tlustokrkych podvodniku, kteri cekaji, jak budou moci okrast nejkae turisty, kteri o cenach taxi nemaji paru.

  8. Co na to říct, taxikáři. Doporučuju dva roky starý dokument jedné nejmenované internetové televize Praha vs. Prachy, kde je taximafie v přímém přenosu ukázána. Na jednu stranu taxikáři brečí, že je regulací moc a jsou přísné, na druhou by nejradši Uber co nejvíc regulovali. Když na to nemají, tak ať jdou dělat něco jiného, nikdo je nenutí. Taxikáři mají přísné podmínky, protože část z nich krade jak straky, Uber jsou bezhotovostní platby, jsou dohledatelné a naprosto bezproblémové. Vsadím se, že kdyby regulace u Taxi odpadly, tak by zas brečeli, že Uber jezdí pod cenou…a tak neustále dále, protože oni musí jezdit za dvě stovky na kilák.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Taky bych nepřeháněl , stačí si otevřít google a dát vyhledat klíčové slovo “kontroly” a “Uber” , upřesnit vyhledání na né starší než rok… …taky to není nic moc.

      To že všichni jezdí draho u “klasické” taxi není stejně pravda jako není pravda, že UberPOP je vždy levnější než konkurence. Většinou to jak si procházím lokality odkud kam jezdím tak rozdíl od pár korum po 50,- na 5-10km předpokládám brzo ráno kdy MHD už nebo ještě nejede. Uberblack raději ani nepočítám to je už hodně drahý.

      Jen na každým aby si otevřel jejich stránky a konkurenčních služeb i větších taxi společnosti a podíval se na přibližný odhad ceny sám za sebe.

      Jinak žádný strach se samožídícími taxi brzo opice s turbotaxametry vymřou jako dinosauři.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Praha vs. Prachy byla o male skupine vykuku, ktera okrada turisty v centru Prahy a podmazlych urednicich na magistratu. Z toho se neda zobecnovat (a Janek to primo v poradu rika), ze vsichni taxikari jsou takovi. Nezazil jsem, ze by me taxikar, ktereho si objednam pres dispecink, natahl. Vetsinou si clovek pokeca o taxikareni a neni to zadny med.

      • Rezza (neregistrovaný)

        Ja jsem si taky myslel, ze to je jen prazska specialita. Ale kdyz slysim, jak dokazou obrat kolegy, kteri k nam do Brna jezdi. Je pravda, ze si ty ceny porad pochvaluji, ze i tak je to vyjde levne :).

      • zipiik (neregistrovaný)

        Co znamena “obrat”? Dal vyssi cenu za km nez mel v ceniku nebo s nima 2x obkrouzil mesto? Pepa tu plakal nad 300Kc za 10km vcetne nastupu, to mi neprijde jako vyslovene prestrelena cena.

      • M.BoBo (neregistrovaný)

        U nás v Liberci máme “nově” Vi3 taxi, jezdí po téměř celém Liberci za 89 korun (třeba i 10km), kdežto za “klasické” taxi za cestu z centra domů pod Ještěd (do Hanychova) zaplatím 14x korun, takže 150.

        Trochu nepoměr ne?

        Samozřejmě bylo mraky reportáží, jak klasičtí obírači hází klacky pod nohy nové svěží konkurenci, vybrzduje, vytlacuje i vyhrožuje. Co naplat, jako zákazníkovi třeba s dvojkou v žile je mi fuk jestli jedu Fabii nebo starým éčkovým Mercedesem.

        Proto já konkurenci vítám ať je jakákoliv.

    • zipiik: Však já ale taky píšu o taximafii a o tom, že někteří taxikáři kradou jak straky, ne všichni. Zobecňovat se to nedá, nicméně platí, že potrefená husa se vždycky ozve. Přes dispečink je to prakticky jistota, člověk se může zeptat i na cenu a ta skoro vždy plus mínus pár korun odpovídá. Stačí si ale vzít tágo v centru Prahy a člověk aby si vzal pomalu půjčku. Je to lepší, nicméně ideální to není. Já Uberu fandim, bohužel naše byro situace ve státě způsobí to, že místo toho, aby se nad sebou taxikáři zamysleli, tak vyhláškou radši Uber zakážeme a jedeme dál. A tento princip se mi nelíbí. Uber našel akorát díru v zákoně, ve správním řízení je neuvěřitelně těžké dokázat, zda to spolujízda byla či ne, tak policie seká pokuty hlava nehlava, je to přece jedno ne. Taxislužba je v ČR možná až moc levná, tam by se možná debaty vést daly, nicméně takhle podnikání nefunguje, je to jak kdybych šel pracovat do skladu za 50 na hodinu s tím, že tam budu k tomu krást, protože musím z něčeho žít.

  9. To je furt dokola, nejdřív se jim nelíbí kdo ví co, pak “uber”, pak se jim nebudou líbit autonomní vozy, pak teleporty…. Ano, věci se vyvíjí. Že dneska nemáme plné ulice sazečů tisku nebo okopávačů brambor?:)

  10. lukecz123 (neregistrovaný)

    To je jako kdyby Česká pošta bojovala proti Seznamu nebo Google, že mají zadarmo mail a berou jim kšefty s dopisama :-))))))))))))) Se budou muset drožkaři trošku probrat, konkurence dorazila i k nám.

  11. jenda (neregistrovaný)

    ona se nezminila vec ohledne vyhod, normalni taxi ma svoje jizdni pruhy, maji moznost vjet do takrka kazdeho zakazu vjezdu, pesi zony…. a to uber nema, to mi taky hlava nebere proc taxi maji svuj jizdni pruh?? je to normalni osobni auto ktery nekoho veze, ja kdyz vezu svou matku k doktorovy tak taky nemam svuj jizdni pruh, nemuzu do pesi zony… atd atd
    doufam ze jim uber nakope za.ek

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Protože stát má potřebu podporovat takovou dopravu která bude snižovat ekologickou\hlukovou i parkovací zátěž ve městě. Což prokazatelně je MHD, taxy a cyklo doprava.

      To že pojedete někam sám autem tu zátěž nesnižuje, ale naopak. Pokud taxi za den odveze víc lidí než vy ,je pro stát užitečnější. A stát ho za tu užitečnost, nějak zvýhodní.

      A to že se to netýká uberu? Naříká sám Uber že není taxi ne ?

      Stejně není zvýhodněn car sharing ani ride sharing. Protože pokud jde mimo povinnosti z legislativy jde i mimo výhody.

      • Pepa z Brna (neregistrovaný)

        když pojede 10 lidi svými vozy do města je to uplně stejné ekologické zatížení jako když poveze 10x stejný taxík ty samé lidi do města sám. Spíš je to ještě horší. protože když někdo jede svým vozem, tak jede z domu do města a zpet. taxík udělá texh jízt více. například. jede ze svého prvního stanoviště nejdíve pro klienta a pak ho teprve veze do města. pak z toho města jede zase pro dalšího klienta a pak ho teprve veze do města. stejně tak tomu bude i když je odváží zpět. takže ekologické zatížení bude větší. jediný přínos bude v tom, že nebudou potřeba parkovací místa pro ty soukromá vozidla

      • Pepa z Brna (neregistrovaný): No ale tak to není:) A) Zapomněl jsi na ekologickou zátěž výroby 10 vozů vs 1 (resp. třeba 3, když je ujezdí). B) Je vysoká pravděpodobnost, že v dané spádové oblasti nabere cestou dalšího cestujícího. C) Bude v dané oblasti jezdit desetina vozů, tedy zřejmě značně nižší šance na prostoje v kolnách a periodu na křižovatce. D) Snazší kontrola správné ekologičnosti daného vozového parku, menší prostor pro “vykuky”. Atd. atd. Tohle opravdu není jednoduchá rovnice x10:)

      • uni: Určitě to není rovnice x10, nicméně ta úspora je opravdu minimální. Když si vezmu, že bych dohromady v 10 lidech zavolal 1 taxík, který by nás postupně musel odvézt z bodu A do bodu B, tak by to bylo skutečně, jako kdybychom každý jeli svým vozem. Pokud jede taxi za zakázkou, ještě jsem neviděl, že by bral po cestě další cestující. Ale chápeme se.
        Já osobně vidím největší problém ve stání pro taxi, ty bych bez servítek zrušil. Osobně bych to vyřešil velice jednoduše. Udělal bych státní taxifirmu, která by měla k dispozici právě tato stání, měla by jednotnou taxu za km, vozy by byly monitorovány pomocí GPS, takže by nebylo možný provádět fixly a nějaký kešovky vedle. A soukromejm taxikářům, který si na stáních vybíraj, koho vemou a koho ne, bych zrušil veškerý regulace, ať si jezděj klidně za milion. A vsadim se s váma o co chcete, že by tu do měsíce nebyl jedinej taxikář mimo tu státní firmu, kterej by jezdil dráž.

      • Taxi těžko snižují eko zátěž ve městě. Předpokládám, že když taxikáři třeba v zimě čekají před nádražím na klienty, že budou mít většinou nastartované motory…

      • Menty: My se tedy v jednom taxi běžně rozvážíme na 2-3 adresy….

  12. Jindra (neregistrovaný)

    To co se děje nyní v Brně se dělo v Praze také. Taxikáři dělali volavky, udávali uber policii. Výsledek tohoto jednání? Uber jezdí dál a navíc startuje v Brně.

  13. David (neregistrovaný)

    V Brne je taxikarska mafie podporovana policii. Navzajem se znaji, stavaji na mistech vedle sebe (napriklad hlavni nadrazi) a ted jim to jeste posveti dopravni odbor. Od spusteni sluzby Uber v Brne jsem je vyuzil zhruba desetkrat a za sebe muzu rict ze jsem byl spokojeny. V porovnani s taxi prijemnejsi ridici, nekradou (vse bezhotovostne), a sam si je muzu zkontrolovat podle GPS. Plus vidis, kde je a za jak dlouho prijede. To ze jsou levnejsi je trasnicka na dortu.
    K taxikarum a jejich praktikam se snad neni potreba vyjadrovat, vsichni vime, jaci jsou. Ale sikana z jejich strany za podpory policie proti ridicum Uberu je nechutna (vypousteni dusi, vyhrozovani, pronasledovani, foceni si obcanek poskytnutych policii pri kintrole, atd.)

  14. Marián (neregistrovaný)

    Taxikáři mají asi delší prsty než se je zdrávo. Uber elegantně řeší všechny problémy kvůli kterým museli být zavedené licence, taxametry a podobné věci. Když si myslí, že to mají řidiči úvěru tak v skvělé, nic jim nebrání přejít ke konkurenci. Třeba se časem naučí i slušně řídit když jim bude hrozit špatná recenze. Teď jezdí jako prasata licence nelicence.

  15. kolemjdouci (neregistrovaný)

    Uber a podobne sluzby jsou skvele, nasly diru nejen na trhu, ale bohuzel i v legislative coz je problem pro vsechny. Kdyz odhledneme od toho jak kvalitni jsou “tuzemske” taxi sluzby, tak je dobre si uvedomit co to stoji byt taxikarem a v mnoha pripadech to neni jenom o tom mit nejaky profesni ridicak, opravneni, taxametr apod., ale i specialni povoleni (koncesi), kterou vydava mesto, jejich omezeny pocet a hlavne jsou extremne drahe. Takze se asi neni moc co divit, ze “klasicti” taxikari nejsou z Uberu nadseni, kdyz ridici Uberu vlastne nemusi resit nic (dle typu programu/spoluprace), maji minimalni vstupni naklady a inkasuji trzby. Z taxi sluzeb profituji vyznamne i mesta a zejmena v zahranici (napr. Nemecko a USA) jsou ceny za koncese pro provozovani taxi na uzemi mesta v radech statisicu korun a pokud by doslo nebo melo dojit k nejake hromadne zmene, kdy by “klasicti” taxi presli na system jaky ma Uber tak by byl ihned ohen na strese.

    Uber a podobne sluzby jsou treba, nabizi zajimavou alternativu a hlavne nuti zavedene systemi ke zmene.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *