Automobilka Audi v oblasti elektromobility nezahálí a dnes oficiálně představila nové zástupce modelové řady e-tron. Konkrétně se jedná o Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron. Už dle označení lze soudit, že jde o elektrická SUV. Oproti klasickému e-tronu jsou tyto modely finančně dostupnější, i tak ale nabídnou velmi slušný dojezd až 520 km.
Q4 e-tron je prvním modelem Audi odhalujícím přechod k modulární platformě MEB, kterou můžeme znát především z elektromobilů Volkswagen, Škoda nebo Seat. Prodej obou modelů začne už v červnu a cena nejlevnější varianty bude startovat na 1 150 000 Kč. Varianta s 520km dojezdem vyjde na 1 400 000 Kč včetně DPH.
SUV s agresivním výrazem
Pokud jste viděli obrázky konceptu Q4 e-tron, patrně vás překvapí, jak moc se koncept podobá finálnímu vozu. Hlavním znakem je masivní mřížka na přídi a celkově velmi agresivní tvary, které by mohly nováčka odlišit od konkurence v podobě Mercedesu EQB nebo VW ID 4.

Audi Q4 e-tron je oproti originálnímu modelu e-tron pochopitelně o něco subtilnější a řadí se tak spíše do kategorie kompaktních SUV. Na délku má 4588 mm, na šířku 1865 mm a výška vozu je 1632 mm. Díky platformě MEB je ale v interiéru dostatek místa.

Dojezd až 520 km na jedno nabití
Základní 55kWh varianta má zvládat dojezd 349 km (WLTP). Dražší varianty postavené na 82kWh baterii pak slibují už velmi solidních 520 km na jedno nabití. V nabídce bude také nejvýkonnější varianta s dojezdem 488 km nebo 497 km v případě Sportbacku.

Nejvyšší varianta nenabízí nejvyšší dojezd. Je tomu tak z důvodu pohonu všech čtyř kol, který obstarávají dva agregáty (jeden pro každou nápravu), a to všechno něco váží. Výkon navíc ale oceníte například při zrychlení z 0 na 100, který nejvýkonnější varianta elektrické Q4 zvládne za 6,2 sekundy (náskok tři sekundy oproti základnímu modelu).

Zajímavé technologie čekají také v interiéru. Jednou z nich je head-up displej s rozšířenou realitou, který nabídne větší zobrazovací plochu nebo například zobrazování symbolů přímo na silnici před vámi.

Prostorné displeje i zvuk od Sonosu
U všech vozů bude za volantem 10,25″ obrazovka, v nabídce ale najdete také 11,6″ dotykový panel pro střední část přístrojové desky. Zajímavostí bude volitelné audio od kalifornské firmy Sonos. Nová Q4 bude prvním vozem s audio výbavou od této společnosti.
Z další výbavy lze zmínit celou řadu senzorů a kamer, bezdrátové nabíjení pro smartphony nebo bezdrátové propojení s Apple CarPlay či Android Auto. Na volantu pak najdete podsvícené dotykové plochy i plochá tlačítka.
Už původní e-tron byl pro Audi velmi dobrým tahem. Na poli elektromobilů se pro koncern jednalo o druhý nejprodávanější vůz hned po značně levnějším VW ID 3. Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou ale pravými aspiranty na masivně prodávaný elektromobil následujících měsíců. Formát kompaktního SUV s velmi slušným dojezdem, navíc s možností sportovnější varianty, bude minimálně v Evropě určitě žádaný.