TOPlist

Audi odhalilo koncept luxusního elektromobilu. Ujede až 750 km

audi grandsphere 10

Audi chystá na mnichovské výstavě IAA představit svůj koncept luxusní limuzíny Audi grandsphere. Ta je nejnovějším přírůstkem do rodiny konceptů s názvem „Sphere“. Prvním modelem z této konceptové řady byl elektrický roadster Audi skysphere s funkcí automatizované jízdy.

Nyní je na řadě představení luxusní limuzíny, která má připomínat let první třídou. Novinka láká na automatizovanou jízdu čtvrté úrovně, během které si může řidič například vyřizovat e-maily, případně požádat auto o vyhlídkovou cestu okolo těch nejlepších restaurací a hotelů.

https://www.youtube.com/watch?v=JoKMs7cih_k

Samozřejmostí je prémiové audio a streamovací služby přímo v multimediálním systému vozu. Později by mělo Audi grandsphere zvládnout i exkluzivní nabídky na koncerty, kulturní či sportovní akce, přičemž lístek si budete moci přímo z infotainmentu.

Slovo „sphere“ v názvu naznačuje, že se koncept primárně zaměřuje na interiér vozu. To však neznamená, že by zvenčí šlo o nezajímavý produkt. Dveře Audi grandsphere jsou zavěšeny vpředu a vzadu, otevírají se od sebe a karoserie nemá střešní sloupky B. Koncept rovněž pracuje s technologií rozpoznávání chůze, která včas identifikuje majitele a automaticky otevře dveře.

Audi grandsphere taktéž překopává celou myšlenku luxusních limuzín, kdy majitel sedí na zadním sedadle. V případě grandsphere se pomyslná první třída nachází na předních sedadlech, která díky autonomnímu řízení už neslouží primárně pro řízení vozidla. S aktivací autonomní jízdy zmizí volant i pedály a interiér se promění ve volnočasový prostor.

Brutální výkon i skvělý dojezd

Koncept grandsphere pracuje s délkou 5,35 metru, šířkou 2 metry a výškou 1,39 metru, přičemž se chlubí mimořádně dlouhým rozvorem 3,19 metru. Ačkoli jde o koncept, Audi nezapomnělo ani na technické parametry. Mezi nápravami najdeme baterii s kapacitou 120 kWh, pohon obstarávají dva elektromotory s náhonem na všechna kola.

Systémový výkon má hodnotu 530 kW a točivý moment činí 960 newtonmetrů, stovku vůz zvládne za nějaké čtyři sekundy. Architektura vozu pracuje s 800V sítí, díky níž zvládne u rychlonabíječek dobíjet výkonem až 270 kW.

https://www.youtube.com/watch?v=CWPsjYZWAGE

Pro získání 300 kilometrů dojezdu údajně postačí nabíjet automobil 10 minut. Z 5 na 80 % se majitel dostane za pouhých 25 minut. Celkový dojezd je poté 750 km.

audi grandsphere 11
Audi grandsphere concept

Co z konceptu nakonec uvidíme v reálných vozech, není prozatím jasné. Nutno však podotknout, že budoucnost automobilů v podání Audi rozhodně nevypadá špatně.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku