Audi chystá na mnichovské výstavě IAA představit svůj koncept luxusní limuzíny Audi grandsphere. Ta je nejnovějším přírůstkem do rodiny konceptů s názvem „Sphere“. Prvním modelem z této konceptové řady byl elektrický roadster Audi skysphere s funkcí automatizované jízdy.
Nyní je na řadě představení luxusní limuzíny, která má připomínat let první třídou. Novinka láká na automatizovanou jízdu čtvrté úrovně, během které si může řidič například vyřizovat e-maily, případně požádat auto o vyhlídkovou cestu okolo těch nejlepších restaurací a hotelů.
Samozřejmostí je prémiové audio a streamovací služby přímo v multimediálním systému vozu. Později by mělo Audi grandsphere zvládnout i exkluzivní nabídky na koncerty, kulturní či sportovní akce, přičemž lístek si budete moci přímo z infotainmentu.
Slovo „sphere“ v názvu naznačuje, že se koncept primárně zaměřuje na interiér vozu. To však neznamená, že by zvenčí šlo o nezajímavý produkt. Dveře Audi grandsphere jsou zavěšeny vpředu a vzadu, otevírají se od sebe a karoserie nemá střešní sloupky B. Koncept rovněž pracuje s technologií rozpoznávání chůze, která včas identifikuje majitele a automaticky otevře dveře.
Audi grandsphere taktéž překopává celou myšlenku luxusních limuzín, kdy majitel sedí na zadním sedadle. V případě grandsphere se pomyslná první třída nachází na předních sedadlech, která díky autonomnímu řízení už neslouží primárně pro řízení vozidla. S aktivací autonomní jízdy zmizí volant i pedály a interiér se promění ve volnočasový prostor.
Brutální výkon i skvělý dojezd
Koncept grandsphere pracuje s délkou 5,35 metru, šířkou 2 metry a výškou 1,39 metru, přičemž se chlubí mimořádně dlouhým rozvorem 3,19 metru. Ačkoli jde o koncept, Audi nezapomnělo ani na technické parametry. Mezi nápravami najdeme baterii s kapacitou 120 kWh, pohon obstarávají dva elektromotory s náhonem na všechna kola.
Systémový výkon má hodnotu 530 kW a točivý moment činí 960 newtonmetrů, stovku vůz zvládne za nějaké čtyři sekundy. Architektura vozu pracuje s 800V sítí, díky níž zvládne u rychlonabíječek dobíjet výkonem až 270 kW.
Pro získání 300 kilometrů dojezdu údajně postačí nabíjet automobil 10 minut. Z 5 na 80 % se majitel dostane za pouhých 25 minut. Celkový dojezd je poté 750 km.
Co z konceptu nakonec uvidíme v reálných vozech, není prozatím jasné. Nutno však podotknout, že budoucnost automobilů v podání Audi rozhodně nevypadá špatně.