Domů » Bleskovky » Audi odhalilo koncept luxusního elektromobilu. Ujede až 750 km

Audi odhalilo koncept luxusního elektromobilu. Ujede až 750 km

Audi chystá na mnichovské výstavě IAA představit svůj koncept luxusní limuzíny Audi grandsphere. Ta je nejnovějším přírůstkem do rodiny konceptů s názvem „Sphere“. Prvním modelem z této konceptové řady byl elektrický roadster Audi skysphere s funkcí automatizované jízdy.

audi grandsphere 10
Audi grandsphere concept

Nyní je na řadě představení luxusní limuzíny, která má připomínat let první třídou. Novinka láká na automatizovanou jízdu čtvrté úrovně, během které si může řidič například vyřizovat e-maily, případně požádat auto o vyhlídkovou cestu okolo těch nejlepších restaurací a hotelů.

The Audi grandsphere concept: experience high-class future

Samozřejmostí je prémiové audio a streamovací služby přímo v multimediálním systému vozu. Později by mělo Audi grandsphere zvládnout i exkluzivní nabídky na koncerty, kulturní či sportovní akce, přičemž lístek si budete moci přímo z infotainmentu.

Slovo „sphere“ v názvu naznačuje, že se koncept primárně zaměřuje na interiér vozu. To však neznamená, že by zvenčí šlo o nezajímavý produkt. Dveře Audi grandsphere jsou zavěšeny vpředu a vzadu, otevírají se od sebe a karoserie nemá střešní sloupky B. Koncept rovněž pracuje s technologií rozpoznávání chůze, která včas identifikuje majitele a automaticky otevře dveře.

Audi grandsphere taktéž překopává celou myšlenku luxusních limuzín, kdy majitel sedí na zadním sedadle. V případě grandsphere se pomyslná první třída nachází na předních sedadlech, která díky autonomnímu řízení už neslouží primárně pro řízení vozidla. S aktivací autonomní jízdy zmizí volant i pedály a interiér se promění ve volnočasový prostor.

Brutální výkon i skvělý dojezd

Koncept grandsphere pracuje s délkou 5,35 metru, šířkou 2 metry a výškou 1,39 metru, přičemž se chlubí mimořádně dlouhým rozvorem 3,19 metru. Ačkoli jde o koncept, Audi nezapomnělo ani na technické parametry. Mezi nápravami najdeme baterii s kapacitou 120 kWh, pohon obstarávají dva elektromotory s náhonem na všechna kola.

Systémový výkon má hodnotu 530 kW a točivý moment činí 960 newtonmetrů, stovku vůz zvládne za nějaké čtyři sekundy. Architektura vozu pracuje s 800V sítí, díky níž zvládne u rychlonabíječek dobíjet výkonem až 270 kW.

A Celebration of Progress: the Audi grandsphere concept unveiled

Pro získání 300 kilometrů dojezdu údajně postačí nabíjet automobil 10 minut. Z 5 na 80 % se majitel dostane za pouhých 25 minut. Celkový dojezd je poté 750 km.

audi grandsphere 11
Audi grandsphere concept

Co z konceptu nakonec uvidíme v reálných vozech, není prozatím jasné. Nutno však podotknout, že budoucnost automobilů v podání Audi rozhodně nevypadá špatně.

Dominik Vlasák

15 komentářů

  1. Tak 750km dojezd je už velmi použitelný.
    Teď ještě aby se auta s tímto dojezdem na baterky dostala na trh, posílila se přenosová soustava a nabíječky byly na každým parkovišti.
    POlkud by to do 10let bylo, bude přechod na elektrobaterkové auta docela bezproblémový.
    Zatím ale je nafta z velkého % nenahraditelná

    • Přenosová soustava a síť nabíječek bude růst společně se zvyšujícím se podílem elektromobilů v provozu.
      S příchodem benzínových aut taky neexistovaly čerpací stanice, když takové vozy tvořily 2% osobní dopravy.

    • O síť nabíječek sice jde taky, ale k čemu to je když tam budu tvrdnout nekolik hodin než se ten klump nabije. Rychlo nabíječek zatím moc není.

      Další věc je cena za kWh, ta s emisními povolenkami půjde krásně nahoru….

    • Rychlo nabíječek ZATÍM moc není – sám sis odpověděl. To po sobě ani nečteš? Ani největší demagog nemůže čekat, že se zítra probudí, všude okolo budou elektromobily a rychlonabíječky. Vyvíjet se to bude postupně.

    • @mag.net To jsou samozrejme vlhke sny elektro fanousku. Ktery nevidi realitu takova jaká je. Zavni od elektraren. Tak se zaseknes jako prvni. Pak prenosovou soustavou. Do roku 2030? Nonsens. Co takove lithium? Pri soucasne spotrebe max 40 let. Kobalt a dalsi drahe kovy dtto. Navic velkove je koncept elektroaut mimo mesto uplne vadny.

    • Nabíječky o kterých se píše co nabijou auto za 10min, jen tak nebudou, a pokud, bude jich hooodně málo – možná někde těsně elektráren :d

  2. Mag.net
    Jo ale tehdy se auta „zapojovala“ postupně a postupně rostly i počty rafinérií a benzínek. Teď tu nějaká komise či co říklá, že do 15 let je benzíno-utrum.
    Tj není čas na postupnou elektrifikaci „evoluční“parkovišť, nýbrž nejvyšší čas „talčit na pilu“ a tahat dráty na každý parkoviště.

    • První elektromobily se začaly ve větším množství objevovat v roce 2013, což je teď 8 let. Od té doby se síť nabíječek rozrostla víc než dost.

      V roce 2035 se má v Evropě vyrobit poslední spalovák, přičemž velké množství dosud vyrobených aut bude ještě dojíždět. Nečekám, že do té doby podíl elektromobilů přesáhne 45%. Za těch dalších 15 let už budou nabíječky, elektrosoustavy, a dost možná i baterie na úplně jiném levelu než jsou teď.

      Ten nástup bude prostě pozvolný. Každý má tu vizi, že se zítra vzbudí a všude budou elektromobily, budou zácpy u nabíječek, blackouty.. Ale to je utopie. Takhle vývoj neprobíhá. Nikdy takto neprobíhal.

    • Mag.net: s nastupem vodiku se tady elektromobily moc dlouho neohrejou

      Spalovaci motory jsou prehistorie asi jako VHS kazety…

    • Vodík, to už tu dlouho nebylo :D

    • Vodík je ta jediná správná cesta. Navíc se dá spalovat i v klasickém motoru, stačí pár drobných úprav.

      To že se teď tlačí baterky všude kde se jen může je jen nesmyslný befel z Bruselu, prostě lobby aby si někdo krásně nahrabal……

      Tohle celé je krásně vidět třeba na Japoncích.
      Toyota – zaměřuje se hlavně na hybridy kde baterka je jen druhotná záležitost, zaměřují se hlavně na vodík. To samé Honda nebo Mazda.

      Tam mají ještě rozum

    • Jojo, dává skutečný smysl vyrobit šílený řetězec spotřeby energie a dopravy vodíku do čerpacích stanic, aby se ta těkavina načerpala do aut, které ho přetvoří na elektřinu a pošle ji do baterek. Protože nabíjet přímo baterie je úplný nesmysl.

    • Pak kdo tady nečte….Vodík se dá spalovat přímo ve spalovacích komorách, není třeba žádných baterii a elektromotorů.

      A baterie jsou co? Naprosto bezpečné, kyselina fluorovodíková není vůbec nebezpečná.

      A dobíjecí stanice jsou asi co, to není žádný šílený řetězec.

      Vodík natankuji stejně běžně tak jako cng nebo plyn.

      Navíc vodík je běžně vyráběn jako odpadní látka z jiných procesů.

    • Cleric
      vodík je běžně vyráběn jako odpadní látka z jiných procesů

      Procesů, kde vstupem je zemní plyn a nebo ropa.
      Většina vodíku nyní průmyslem produkovaná je „fosilní“.
      Spalovat vodík v pístovém motoru je paradox paradoxů… extra drahé a „nepěkné“ palivo proplýtvat v pístvém mechanickém stroji, kde účinnost dosáhne z bídou na nějakých 40%…
      Spalování vodíku probíhá při velmi vysokých teplotách tudíž tento motor bude oxidodusíko-met násobně horší nynějších dieselů, tj bude třeba katalyzátorů, které účinnost motoru zase o něco sníží.
      Blbě se to skladuje, leze to do mnohých materiálů, mění to jeho vlastnosti…
      Vodík zatím moc komerčně nasaditelnej není.
      Až bude vymakanej systém skladování a expedice v kombinaci s palivovým článkem bude to palivo budoucnosti!
      Zatím však není.

  3. Elektromobil je možná dobrá cesta, ale ne se zdrojem z baterie. Zdroj energie bude třeba hledat jinde. I tahle Audina má lepší dojezd jen proto, že tam dali 2x větší baterku. Větší účinnost elektromotoru už budou těžko hledat a technologie baterie s hustější energií je v nedohlednu.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).