TOPlist

Apple TV+ chystá radikální změnu, na některých trzích zavede reklamy

Tim Cook představující službo Apple TV+
  • Apple zvažuje zavedení reklamního tarifu pro Apple TV+
  • Inspirací mu je konkurence v podobě Netflixu, který tímto krokem slaví úspěch
  • Prozatím zkoumá možnosti ve Velké Británii a Spojených státech

Streamovací platforma Apple TV+ vsadila oproti své konkurenci na trochu jinou strategii, konkrétně na vlastní tvorbu doplněnou o kvalitní licencované filmy a seriály. Ačkoli je tato strategie chvályhodná, evidentně příliš mnoho ovoce nenese. Nedávno se Eddy Cue, senior viceprezident společnosti Apple pro služby, vyjádřil směrem k šéfům studií, aby bedlivěji hlídali své rozpočty, čímž jasně naznačil, že doba velkorysého utrácení už pominula. Gigant z Cupertina se totiž vůbec nedržel zpátky – za filmy režisérů Martina Scorseseho (Killers of the Flower Moon), Ridleyho Scotta (Napoleon) a Matthewa Vaughna (Argylle) utratil přes 500 milionů dolarů (cca 11,6 miliardy korun).

Platforma Apple TV+ se nejspíše dočká levnějšího tarifu s reklamou

Počet předplatitelů těmto výdajům nicméně neodpovídá, a ačkoli je Apple bohatá firma, jeho akcionářům se z dlouhodobého hlediska jistě nebude líbit, kdyby měl svou divizi zaměřenou na audiovizuální tvorbu královsky dotovat. Podle britského deníku The Telegraph se Apple chystá k poměrně radikálnímu kroku – ve Velké Británii údajně plánuje v rámci platformy Apple TV+ zavést reklamy.

Výběr z nabídky služby Apple TV+
Výběr z nabídky služby Apple TV+

Apple zřejmě jednal s britskou Radou pro výzkum sledovanosti (BARB), aby prozkoumal potřebné techniky sběru dat pro sledování výsledků reklamy. V současné době poskytuje BARB statistiky sledovanosti hlavních britských sítí včetně BBC, ITV, Channel 4 a Sky a také Apple TV+. Tato nová jednání naznačují, že se Apple chystá zavést ve své streamovací službě předplatné s reklamou, podobně jako to dělají konkurenti, jako je Netflix, Disney+ a Amazon Prime Video.

BARB již sice nějakou dobu sleduje obsah Apple TV+, ale k přesnému pozorování reklamních ukazatelů je zapotřebí zvolit trochu jiný přístup. Tyto údaje jsou pro inzerenty zásadní, aby mohli vyhodnotit dosah a dopad svých kampaní na dané platformě. Kromě Velké Británie údajně vedl cupertinský gigant podobná jednání také s ratingovými organizacemi ve Spojených státech. Apple již do svých živých sportovních přenosů v omezené míře zahrnul reklamu, například do loňského přenosu z Major League Soccer, kde byly reklamy zařazeny i pro držitele Season Passu. Za zmínku také stojí, že v březnu Apple najal Josepha Cadyho, bývalého reklamního manažera z NBCUniversal, aby posílil jeho tým.



Služba Apple TV+ na televizoru v obývacím pokoji



Nepřehlédněte

Streamovací službu Applu provází nízká sledovanost. Pomůže inspirace Netflixem?

Konkurenti jako Netflix a Disney+ úspěšně zavedli levnější tarify s reklamou, které jim pomohly přilákat další předplatitele a zvýšit příjmy. Například společnost Netflix nedávno vykázala rekordní zisky, částečně díky 34% nárůstu předplatitelů právě díky tarifu s reklamou.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku