Sledujte nás na YouTube

Apple nešetří. Za dvoutýdenní exkluzivitu zaplatil rapperovi přes 12 milionů Kč

Konkurence na poli streamované hudby je v současné době velmi přísná a získat si uživatele, který je ochotný platit měsíčně nemalou částku, není jednoduché. Možností, jak zákazníky získávat je mnoho, záleží však, jak moc zvolená strategie funguje.

Společnost Apple není první společností, která se rozhodla nabídnout svým uživatelům exkluzivní skladby, které se po určitou dobu nesmí objevit na jiných streamovacích službách. Jednou z takových sázek byl i Chance The Rapper, jehož kompilace písní Coloring Book se objevila právě na Apple Music se 14denní exkluzivitou. Za to dostal umělec od kalifornské společnosti 500 000 dolarů, v přepočtu tedy přes 12,5 milionu Kč. Po uplynutí dvou týdnů pak bylo album zdarma dostupné na službě SoundCloud.

chtr_1

Umělec byl za spojení s jablečným gigantem kritizován, na základě toho pak vydal prohlášení na svém twitterovém účtu. V několika tweetech uvedl, že pokud se člověk ocitne před možností pracovat s lidmi, kteří za to stojí, dostat dobře zaplaceno, a přitom si zachovat svou morální integritu, neměl by se této příležitosti bránit a chopit se jí.

chtr_2

Podobné nabídky nejsou v hudebním světě žádnou raritou, Chance The Rapper však poodhalil roušku více, než ostatní umělci. Můžeme si tak udělat představu, jaké částky se v tomto obchodu točí.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

2 komentáře

  1. hifista (neregistrovaný)

    “který je ochotný platit měsíčně nemalou částku” – vazne? vacsina sluzieb stoji 6-8 €, to je jedno menu v mekaci, slabsia hodinova mzda a mesiac z toho mozem mackat hudbu nonstop.

    ak uvazime US cenu 10 USD a zaplatili pol miliona, tak 50000 predplatitelov zaplatilo len tuto jednu vec.

    tie sumy predplatneho su absolutne smiesne, len blba kablovka stoji nasobok toho, nemozem si uplne vyberat co a kedy si pozriem a vacsina programov bude mat este aj reklamy.

  2. Marsec (neregistrovaný)

    Souhlasím, že umělci z těchto služeb moc nemají, tedy pokud neberu úplně ty top. Ale zase cílem umělců by nemělo být bohatnout na těchto službách. Být na těchto službách je tedy další část jejich prezentace, jako jsou koncerty, hraní v klubech účinkování v pořadech atd…

Napsat komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *