Trh s nositelnou elektronikou v minulém roce ovládl Apple. Podle nejnovějšího reportu IDC z minulého týdne dokázal v loňském roce prodat celkem 17,7 milionů hodinek Apple Watch, díky čemuž si uzmul 15,3% podíl na trhu. Oproti roku 2016 se v jeho případě jedná o 55,9% nárůst. Druhé podle IDC skončilo Xiaomi s 15,7 miliony prodaných kusů, třetí Fitbit prodal o 300 tisíc hodinek a náramků méně.
Prodejce | Objem zásilek 2017 | Podíl na trhu 2017 | Objem zásilek 2016 | Podíl na trhu 2016 | Meziroční změna |
Apple | 17.7 | 15.3% | 11.3 | 10.8% | 55.9% |
Xiaomi | 15.7 | 13.6% | 15.7 | 15.0% | -0.3% |
Fitbit | 15.4 | 13.3% | 22.5 | 21.5% | -31.6% |
Garmin | 6.3 | 5.4% | 6.3 | 6.0% | -0.8% |
Fosill | 4.9 | 4.3% | 2.1 | 2.0% | 133.1% |
Ostatní | 55.5 | 48.1% | 46.6 | 44.6% | 19.1% |
Celkem | 115.4 | 100.0% | 104.6 | 100.0% | 10.3% |
Zajímavá situace nastane v případě, že se z výsledků vyfiltrují náramky a jiná nositelná elektronika, a zůstanou pouze hodinky. V tomto případě drtivě vede Apple s podílem 53,01 procent. Desetinu z celkového množství 33,3 milionů hodinek pak prodal Samsung, následují značky Garmin a Fossil.
Úspěch Apple Watch má na svědomí především povedené čtvrté čtvrtletí, ve kterém se prodalo 8 milionů kusů. Trh s nositelnou elektronikou meziročně vzrostl o 10,3 %, což je citelné zpomalení. Podle analytiků IDC to však nezpůsobuje nedostatečný zájem zákazníků, ale spíše výrobců samotných; Lenovo, LG a několik dalších například zcela vyklidili pozice.