Sledujte nás na YouTube

Apple loni prodal více chytrých hodinek než veškerá konkurence dohromady

Trh s nositelnou elektronikou v minulém roce ovládl Apple. Podle nejnovějšího reportu IDC z minulého týdne dokázal v loňském roce prodat celkem 17,7 milionů hodinek Apple Watch, díky čemuž si uzmul 15,3% podíl na trhu. Oproti roku 2016 se v jeho případě jedná o 55,9% nárůst. Druhé podle IDC skončilo Xiaomi s 15,7 miliony prodaných kusů, třetí Fitbit prodal o 300 tisíc hodinek a náramků méně.

ProdejceObjem zásilek 2017 Podíl na trhu 2017Objem zásilek 2016Podíl na trhu 2016Meziroční změna
Apple17.715.3%11.310.8%55.9%
Xiaomi15.713.6%15.715.0%-0.3%
Fitbit15.413.3%22.521.5%-31.6%
Garmin6.35.4%6.36.0%-0.8%
Fosill4.94.3%2.12.0%133.1%
Ostatní55.548.1%46.644.6%19.1%
Celkem115.4100.0%104.6100.0%10.3%

Zajímavá situace nastane v případě, že se z výsledků vyfiltrují náramky a jiná nositelná elektronika, a zůstanou pouze hodinky. V tomto případě drtivě vede Apple s podílem 53,01 procent. Desetinu z celkového množství 33,3 milionů hodinek pak prodal Samsung, následují značky Garmin a Fossil.

Úspěch Apple Watch má na svědomí především povedené čtvrté čtvrtletí, ve kterém se prodalo 8 milionů kusů. Trh s nositelnou elektronikou meziročně vzrostl o 10,3 %, což je citelné zpomalení. Podle analytiků IDC to však nezpůsobuje nedostatečný zájem zákazníků, ale spíše výrobců samotných; Lenovo, LG a několik dalších například zcela vyklidili pozice.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

8 komentářů

  1. jelimanekZpralesa (neregistrovaný)

    Hele mám taky jednu statistiku. Kdyz u smartphonu vyfiltrujete vsechny, které nemají FaceID tak má apple drtivou většinu..
    Tahle statistika je fakt neuvěřitelná kravina, hodna deníku Blesk i s nadpisem..

    * Jakože pokud nemá náramek obdelníkový tvar se zaoblenýma hranama, pak nejde o hodinky? :D

  2. M (neregistrovaný)

    Tak po spravach ako: Apple Is Reportedly Cutting Its iPhone X Production Target By 50%…. sa ani necudujem, ze marketingove oddelenie apple pride s nejakou trapnou spravou, ktora bude mat za ulohu vyvolat dojem, aka je apple super najlepsia znacka na svete. Len by ma zaujimalo ci to robite z vlastneho presvedcenia, alebo ste zato skutocne plateny. A pytam sa aj na povahu clankov, ktore pisete o apple, respektive nepisete a zamerne niektore informacie bud nezverejnite, alebo nemozete?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *