Kobalt je velmi důležitý materiál při výrobě lithium–iontových baterií a jeho zásoby — respektive současná kapacita těžby — nemusí brzy stačit. Na vině jsou stále populárnější elektromobily, které logicky potřebují velké množství baterií a existuje riziko, že by v následujících letech mohly pohlcovat veškerý vytěžený kobalt.
Rizika si je vědom Apple, který podle některých zdrojů začal jednat přímo s těžařskými společnostmi ve snaze zajistit si smluvně dostatek kobaltu pro své baterie. Apple si doposud baterie nechal vyrábět u partnerů a o dostupnost materiálů se tak starat nemusel, nyní se ovšem snaží uzavřít dohodu, která by mu zajišťovala několik tisíc tun kobaltu ročně alespoň po dobu pěti let.
Problém je, že Apple rozhodně není jediný, kdo se podobné dohody snaží docílit. Obdobná jednání totiž již nějakou dobu vedou automobilky BMW a Volkswagen a podle některých informací zkouší materiály pro své akumulátory touto cestou zajistit také konkurenční Samsung. Apple už ovšem má určité zkušenosti s blokováním výrobních (resp. v tomto případě těžebních) prostředků — v roce 2009 takto zakoupil značnou část produkce NAND čipů, což vedlo ke zvýšení cen pro ostatní výrobce.
Informace o náhlém zájmu Applu zajistit si dostatek materiálů pro akumulátory samozřejmě také ihned rozdmýchala spekulace o tom, jestli se náhodou tato firma nechystá představit vlastní elektromobil. To se ale jeví jako vysoce nepravděpodobné, neboť Tim Cook před několika měsíci jasně mluvil o tom, že Apple pracuje pouze na jakémsi univerzálním autonomním modulu, který by mohl dodávat současným výrobcům.