Česká aplikace Záchranka slaví první rok od svého spuštění. Za 12 měsíců má za sebou 333 000 stažení (256 000 Android, 69 000 iOs, 8 000 Windows Phone) a 7 000 nouzových volání, ze kterých byly v 750 případech vyslány zdravotnické záchranné služby na pomoc pacientovi. O úspěchu aplikace svědčí nejen několik prestižních ocenění, ale především reálné příběhy lidí, kterým aplikace skutečně pomohla zachránit život. Tým aplikace Záchranka si na duben tohoto roku připravil několik zásadních novinek: zdokonalené funkce pro neslyšící, webovou verzi aplikace či vylepšenou databázi veřejných defibrilátorů.
Dosavadní zkušenosti s aplikací Záchranka právě jasně ukazují, že se jedná o výborného pomocníka k rychlému přivolání záchranné služby. Díky přesné lokalizaci pacientů a dalším informacím, které aplikace zasílá, bylo možné výrazně zkrátit čas příjezdu ZZS. Tým aplikace Záchranka se stále snaží přicházet s inovacemi, proto je na duben letošního roku připraveno mnoho novinek.
Aplikace nabídne nové zdokonalené nastavení pro neslyšící. Neslyšící budou moci při volání na tísňovou linku v přehledné obrázkové tabulce zvolit, s jakým problémem záchrannou službu kontaktují. Pro krizové situace, kdy nemá volající staženou aplikaci a jejím stahováním by se zbytečně ztrácely cenné minuty, je tu další novinka: nouzové tlačítko jako webová verze aplikace, ke které stačí mít pouze internet v telefonu. Veřejnosti bude pomáhat také webová verze databáze, kde lze najít nejbližší automatizovaný externí defibrilátor. Do ní může defibrilátor spolu s fotografií a umístěním zapsat úplně každý.
O nových verzích aplikace budou uživatele informovat push notifikace, které se zobrazí na displeji chytrého telefonu, žádnému z uživatelů tak nic neunikne. Upozornění v podobě notifikace bude uživatele informovat také o nebezpečí nebo kritické situaci – ať už půjde o havárii vody, výrazně zhoršený stav ovzduší nebo třeba záplavy.