Domů » Články » Aplikace Fio banka pod palbou negativních recenzí. Design má z roku 2011

Aplikace Fio banka pod palbou negativních recenzí. Design má z roku 2011

Mobilní aplikace Fio banky má na Google Play a App Store jedno z nejhorších hodnocení napříč všemi bankovními aplikacemi. Na App Store bylo v době psaní článku hodnocení pouze 1,7 z 5, na Google Play je to 3,5/5, nicméně při pohledu na uživatelské recenze je jasné, že uživatele na aplikaci zrovna slova chvály nepějí.

FIO banka
Tahle hláška na Androidu 9.0 při spouštění aplikace Fio banky příliš na důvěryhodnosti nepřidá

Mobilní aplikace Fio banka: chybí nové funkce, vzhled je zastaralý

Aplikace jako taková je samozřejmě stále funkční, v tom problém není a svůj bankovní účet skrze ni můžete bez problémů spravovat. Problém ale, že chybí řada funkcí, které jsou už dávno u konkurenčních bankovních aplikací samozřejmostí. Jmenujme například možnost přihlášení skrze otisk prstu (Android) či notifikace. Na iPhonech přihlašování přes Touch ID/Face ID naštěstí funguje.

Uživatelské recenze Fio banky upozorňují na zastaralý design, absenci podpory čtečky otisků prstů a špatnou kompatibilitu s Androidem 9.0.
Uživatelské recenze Fio banky upozorňují na zastaralý design, absenci podpory čtečky otisků prstů a špatnou kompatibilitu s Androidem 9.0.

K tomu si připočítejme opravdu archaický vzhled, který působí jako z minulé dekády – ostatně aplikace ve své první verzi vyšla už v roce 2011 a od té doby se design nezměnil. Vtipně také působí věta „pohodlné ovládání – vyrobeno přímo pro Android 2.2 (a výše)“ v samotném popisku na Google Play. Na telefonech s operačním systémem Android 9.0 se navíc při spuštění objevuje hláška upozorňující, že aplikace byla vytvořena pro starší verzi systému.


Kdy se dočkáme nové verze? Přesný termín je zatím ve hvězdách

Fio banka na leden 2019 slibovala představení nové mobilní aplikace, nicméně zatím se tak nestalo a ani v březnu není nová verze k dispozici. Požádali jsme o vyjádření i samotnou Fio banku, nicméně jejich reakce toho příliš mnoho neprozrazuje.

V našich plánech jsme skutečně měli, že bychom novou aplikaci rádi dokončili do konce roku 2018. To se nám nepodařilo a samotné nás to mrzí. Na aplikaci ale stále ještě pracujeme. Aktuálně ji začínáme testovat, dolaďovat a vychytávat drobnější detaily. Hlavní jádro aplikace je již hotové a funkční. Jako první vydáme aplikaci pro iOS, následně pro Android. Nebudeme ale slibovat konkrétní termín, oznámíme až její spuštění,“ uvedl Jakub Heřmánek z Fio banky.


Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Anonym
Michal

Klasicka odpoved Banky :/ nevime, nebudeme slibovat.. a to pro ne neni problem koupit si development appky treba od Symbia..

miki
Uživatel
miki

Na iOS přihlášení otiskem prstu funguje už dlouho. Osobně mi na appce chybí akorát kloudný konvertor měn – aktuálně je tam jen dlouhý seznam měnových párů, se zbytkem jsem spokojen. Design fakt neřeším, nicméně třeba takový Revolut má fakt super appku.

borixeus
Uživatel
borixeus

Funkčnost nikoho nezajímá, když chceš vyhovět většině, musíš vše přizpůsobovat módním trendům. Je to sice k ničemu, ale je to kúl.

lukass71
Uživatel
lukass71

Revolut ma tu aplikaci fantastickou. V dnesni dobe si myslim, ze kvalitni bankovni aplikace je vsechno. Sam treba pouzivam HSBC a tam je pres mobilni banku reseno vlastne vsechno a aplikace je velmi kvalitni.

Tray1
Uživatel
Tray1

lukass71
?

Aleš
Anonym
Aleš

Jo a to slibované spuštění G-pay je kde?
– do konce roku, v průběhu ledna, začátkem roku, … někdy = Jsou opravdu k smíchu, nejhorší banka

jmanek
Uživatel
jmanek

Ani Google Pay neumí. Proto ji už delší dobu nepoužívám.
Teď koukám, že po upgradu na Android 9.0 se tam ani nemůžu přihlásit. Jeden fail za druhým.

j.zvolanek
Uživatel
j.zvolanek

Honzo, mám taky Android 9 a aplikace funguje, ale je hrozná a pořád jen slibují!

kuprt
Uživatel
kuprt

Docela by mě zajímala recenze na aplikaci Equa bank. Ta nemá přehled co vše umí bez založení účtu. Mám ERU a Monetu a obě musím říci, že to jsou dobré aplikace. Ale co má Moneta přes počítač, to je taky hrůza.

Scarab
Anonym
Scarab

Jednoduchá, přímočará, 100% funkční. Mě osobně naprosto vyhovuje. To že nemá poslední (většinou nepotřebné) fíčury naprosto neřeším, docela dobře se bez nich obejdu a to že nemá tzv. „cool“ design považuji jedině za velké plus.
Je to jako s auty – francouzská auta vzbuzují nadšení na autosalonech, kde získávají různá ocenění a u designerů, ale lidé se nedají zblbnout a kupují strohá, „nemoderní“, ale spolehlivá německá auta, která jsou různými hipstery zatracována jako vyšlá z módy.

lukass71
Uživatel
lukass71

To by me zajimalo, co za designova oceneni moderni francouzska auta dostavaj, protoze v posledni dobe je to vetsi hnus nez kia, toyota a podobne..

karmy
Anonym
karmy

To Scarab: Tak jednoduchá, že ani neumí zobrazit platbu která proběhla před měsícem. To že nějakou dobu po aktualizaci na android 9.0 nefungovalo přihlášení je taky děs.

Nevím co je podle tebe nemoderního na německých autech, koneckonců.. SUV je módní vlna, ne racionální vývoj.

Každopádně Fio nezvládá komunikaci – více než rok není ani Google Pay, ani aplikace. Bohužel vývojáři ani u současné aplikace sami neví co funguje a co ne a tvrdí mi opak.

Krom toho po odebrání práv k účtu mi dál chodí emailové notifikace, ale nemůže je zrušit ani majitel, ani disponent účtu, ale ani já

emilio
Anonym
emilio

jelikoz ma FIO banka s prehledem a jednoznacne nejlepsi klasicke webove bankovnictvi, tak mne apka v mobilu az tak nebere, 99,9% zalezitosti s bankou resim u PC.

Bender
Anonym
Bender

Nikdy se vám nestalo, že jste mimo domov potřeboval zkontrolovat zůstatek nebo cokoliv zaplatit? Mně se to stává mnohokrát a webové bankovnictví je opravdu nepoužitelné na mobilu, protože není responzivní, což v dnešní době, kdy je více jak 50% návštěv na webu z mobilních zařízení, jeden velký fail. Zachránila by to mobilní aplikace, ale její UX, vzhled, funkce tu už byly zmíněny. Je to z bláta do louže.

htcjirka
Uživatel
htcjirka

Presne tak, casto potrebuji v terenu prevest penize, zjistit zustatek apod. Web na mobilu je na to nepouzitelny. 99% procent delam jen v mobilni aplikaci, na pc vubec.

emilio
Anonym
emilio

popravde receno ne, nejsem uzivatel jedne banky, mam ted 5 ruznych uctu, mel jsem i 7 (CSOB a RB jsem zrusil), takze vim co ktera banka nabizi co se tyka klasickeho bankovnictvi. Nepotrebuju mimo domov nic kontrolovat, vsechno platim vraceci kreditkou od mBank kde mam vysoky limit takze bezne platby i nebezne resim takto. KK splacim jednou mesicne v bezurocnem obdobi. Platim Google Pay. web aplikaci FIO si nepoustim na mobilu ale na PC – FIO pouzivam jako hlavni banku, tam kam chodi vyplata, odkud rozesilam vsechny platby atd… vim kolik tam mam penez, na vse pravidelne mam trvale platby…… Číst vice »

Michal
Anonym
Michal

emilio, pardon ale co jsi to za ma_go_ra,.když si vytvoříš 7 účtu.

uni
Uživatel
uni

Michal (neregistrovaný): Exekutoři?:)

uni
Uživatel
uni

Dnes je spíše std. řešit věci, kdy potřebuje spotřebitel než kdy si usmyslí provozovatel. A dnes se díky mobilům a smartwatch dělá více a více věcí „za chodu“ (prakticky doslova), než doma u bedny, kde během postu si uděláš kafíčko k následujícím operacím?

d3adbeat
Uživatel
d3adbeat

Fio byla vždycky s velkym přehledem nejsockovější banka a tomu, jak jsem ji poznal, tohle naprosto odpovídá. Tragédie je u nich všechno od produktů přes appku po bankomaty a mě jen zaráží, že jim počty klientů utěšeně rostou i potom, co bezpoplatkový účty začala nabízet každá druhá banka.

emilio
Anonym
emilio

nevim covece, socka nejsem, FIO pouzivam
– bankomat jsem naposledy pouzil pred 5ti rokama? mozna i vic, tak vazne nevim pro koho jsou podstatne, asi pro socky…
– na pobocce jsem byl 1x pri zalozeni uctu – tehdy to na dalku jeste neslo – nepotrebuju vyvonene a nabliskane pobocky
– a co vic, za ty roky zadny problem, 0 kc zaplacenych za pouzivani uctu, i v dobach kdy CSOB KB CS uctovali mastne poplaty, i v dobach kdy Air bank uctovala v malem tarifu 5kc za kazdou odchozi plabu…. no to je asi vsecko.

Vladimír F.
Anonym
Vladimír F.

Naprostý souhlas, u mně nápodobně :o)

d3adbeat
Uživatel
d3adbeat

Škoda, že celym timhle komentářem dokláte, že spíš asi tak trochu jste. Pokud jste byl na pobočce jen jednou, zjevně jste nikdy neřešil nic, jako je třeba hypotéka nebo podnikatelskej úvěr, kdy se na ni můžete rovnou přestěhovat, dvojnásob v případě Fio. O pobočkách jsem mimochodem nic nepsal, ale je pravda, že to nikdy žádná sláva nebyla. Pořád je spousta míst, kde s kartou nepochodíte – a tehdy je bankomat potřeba, takže moc nechápu, jak to souvisí s (ne)sockovstvím. Člověk, kterej není socka, víc než úplně zanedbatelný a vzácně placený poplatky (jeden z účtů mám už roky u zmíněný ČSOB… Číst vice »

MOJE jméno
Anonym
MOJE jméno

Za 9 let používání jsem neměl jediný problém a zaplatil jsem pouze 10Kč měsíčně za mnou vyžádané pojištění Visa karty. Smarbanking je z mého pohledu perfektně funkční a přehledný ale bohužel bez otisku, což mi vadí opravdu hodně. Jinak si fakt nemám na co stěžovat.

Tray1
Uživatel
Tray1

To je aplikace z nějakého PDAčka že ano?

Ještě, že jsem zvolil Air banku. A je jedno, zda třeba zrovna My Air od Air banky, ale i ostatní banky mají přehledné aplikace, možnost použít otisk prstu, případně přímo propojit pro placení s NFC.

Já
Anonym

Co proboha chcete? Co je to tu – zeď nářků? Je to nízkonákladovka se vším všudy! Jestli chcete vychytanou appku, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Apple Pay – jděte do jiné banky. Např. KB či Monety. Nebo do Air banky (spořky) – tam jejich appky na Googlí placení kulhá na obě nohy! Ale pravda, nějakou kačku vysypat budete muset.

Pavel-DC
Uživatel
Pavel-DC

U Moneta jsem zanevřel na webové rozhraní a vše řeším přes velmi povedenou aplikaci v telefonu.

Tohle co vidím zde, je opravdu hodně nepovedená aplikace co úráží své klienty.

Mirda
Anonym
Mirda

Ta aplikace a nepodpora apple pay je duvod proc odchazim. Od mbank jsem presel k fio a ted se vracim zpet. Bezplatne ucty nerusim, jen nepouzivam.

Jirka
Anonym
Jirka

Je bezvadné, že lidé si vždy najdou důvod ke stížnostem. Když nějaká služba změní design, UI, ikony prostě cokoliv, tak se zvedají skoro tsunami typu „starý design byl lepší“, „vraťte to zpět“. A když už je služba, která s ničím nehýbe, pak je zastaralá ???

lukass71
Uživatel
lukass71

Tady je rozdil, kdyz je aplikace naprosto zanedbavana a diky tomu jak design, tak funkce jsou uz naprosto tragicky out (tady treba ta Fio Banka), a kdyz mas funkci rychlou a prehlednou aplikaci, ktery zmenis na barevny nesmysl, ktery ztraci jakoukoliv prehlednost nebo i styl (treba Skype).

htcjirka
Uživatel
htcjirka

Ono kdyz se podivas i na samotny OS – iOS, coz je taky barevny nesmysl a design, styl nekde z devadesatek.

lukass71
Uživatel
lukass71

Jelikoz designu ocividne fakt nerozumis a tady se snazis jen uboze potopit iOS, tak je tvuj koment dost irelevatni.

htcjirka
Uživatel
htcjirka

Designu ocividne rozumim a nenecham si pod nos podsrtrcit takovy humus. Neni potreba byt zaslepeny takovou designovou hruzou, ktera zamrzla v devadesatych letech..

lukass71
Uživatel
lukass71

Ok, tak potom je dost zajimavy, ze rok po tom „barevnem“ re-designu, predstavil Google Material design ani radsi nezminuju, co za design v te dobe mel Touchwiz.. A dnes? iOS porad nejkonzistentnejsi design ve vsech moznych aplikaci, Google s materialem designem taky velky uspech a Samsung zacne delat obrovske barevne ikonky jako z detske skolky, hazet text pres pulku obrazovky a zakulacovat rohy tak, ze notifikace vypadaji jak z komiksu…
Kritizovat iOS za design a sam pouzivat Samsung One UI to uz fakt chce odvahu..

Tray1
Uživatel
Tray1

lukass71
Naprostý souhlas.

Jinak u Android 9 si nyní však těžce zvykám na nový design. Ztratil některé prvky průhlednosti – ztrácí se vzdušnost, zakulacuje se, notifikační centrum má velké rozestupy ikon… Třeba se mi začne časem líbit, ale předchozí verze se mi zatím v některých prvcích líbila více.

Menty
Uživatel
Menty

iOS má stejně nudný design už roky, o homescreenu se snad ani nemá cenu bavit. To je katastrofa sama o sobě. To, že je něco roky hrozné a nudné ještě neznamená, že je to konzistentní. Takže neplést pojmy a dojmy.

lukass71
Uživatel
lukass71

Menty: Na fanboye macOS, ktery sdili stejny design language, to je dost vostrej nazor :D

Menty
Uživatel
Menty

lukass71: Představ si, že nejsem Apple šašek, že když vlastním jednu věc, tak si automaticky budu honit nade všema :D macOS má jak konzistentní ovládání, tak propracovanou plochu, což jsou obě věci, které iOS postrádá. Však taky adaptace onoho vzhledu na macOS trvala podstatně déle. A opět, nepleť si pojmy s dojmy. Já jsem uživatel, nikoliv fanboy, fanboy jsi ty :D Jelikož Apple ať vydá sebevětší kravinu, tak přesto to bude pro tebe to nejlepší na světě. A to je ten rozdíl mezi náma.

lukass71
Uživatel
lukass71

Zajimavy :D Rozdil mezi nama je, ze ja pouzivam jak iOS tak macOS a dokazu objektivne zhodnotit negativa u obou, ty mas jen jedno a negativa zadny nevidis, to by me zajimalo, kdo teda ta ovce je..

Menty
Uživatel
Menty

Používáš jak iOS, tak macOS, neznáš jejich konkurenci, takže objektivně nedokážeš zhodnotit absolutně nic :D Jak se napráskat a zesměšnit v jedné větě. Prostě Lukáš, Apple fanboy, nic víc :D Já používám jak Android, tak iOS, používám jak macOS, tak občas (bohužel) Windows 10. Kdo co dokáže jak zhodnotit? Já používám macOS roky, protože nemá blízký substitut. Ale víš co si dokážu představit? Něco, co ty jako fanboy Apple ne. Že kdyby MS vydal opět pořádnej systém (něco ve stylu Win7), kterej by byl stabilní, uživatelsky přívětivej, bez bordelu a hlavně spolehlivej, že bych klidně z macOS přešel. I přesto,… Číst vice »

lukass71
Uživatel
lukass71

Pouzivam jak iOS, tak macOS, tak Windows, tak jsem dlouho pouzival Android. „Tahle reflexe uživatelům, zejména pak iOS chybí. iOS je od verze 11 strašnej brak, pomalý, ošklivý, nestabilní. Naopak velice rád vzpomínám na iOS 7.1, to byla pecka, stabilní, vylazená, přineslo tehdejším přístrojům velké zrychlení.“ A k tomuhle, LOL. iOS11 byl krok zpet, ale co se tyce stability, tak to byl iOS7 jednoznacne taky. Do ted si pamatuju, jak lide litovali updatovani z plynule 6tky na iP4(s), kazdopadne vzhledove a UX (control centre treba) to byl urcite krok vpred. To jen k te reflexi :) Jinak zatim co Google… Číst vice »

Bob
Anonym
Bob

Úklid nástup.

olejnjak
Uživatel
olejnjak

Nejhorsi je, ze ani po 1.5 roce od predstaveni iPhone X, jej appka nepodporuje a je pekne hnusna…

Honza
Anonym
Honza

Máte někdo přehled jestli se FIO nabka dá ovládat z nejaké lepší aplikace třetí strany?

htcjirka
Uživatel
htcjirka

Nedá a ani by to nebylo bezpečné, banka a aplikace třetí strany nejde vůbec dohromady..

Jan
Anonym
Jan

Ale jo, da se ovladat pres Richee, ale nezkousel jsem to (nejsem obcanem CR a tak mi nedovoli se tam zaregistrovat). Proste diskriminace…

J.Urban
Uživatel
J.Urban

Sice je to starý článek, ale přesto zde uvedu, že konečně byla vydána nová aplikace pod názvem „Fio Smartbanking CZ“ [odkaz]. Nenainstaluje se jako upgrade té původní, ale musí se nainstalovat jako nová aplikace, ale stojí to zato

htcjirka
Uživatel
htcjirka

To jsi nemusel psat do stareho clanku, Smartmania uz o teto aplikaci informovala a je tu i tyden stary clanek..

[odkaz]

Jan99
Anonym
Jan99

už dávno není fio co bývala, služby už za nic nestojí, klienta si neváží