Domů » Články » Aplikace Fio banka pod palbou negativních recenzí. Design má z roku 2011

Aplikace Fio banka pod palbou negativních recenzí. Design má z roku 2011

Mobilní aplikace Fio banky má na Google Play a App Store jedno z nejhorších hodnocení napříč všemi bankovními aplikacemi. Na App Store bylo v době psaní článku hodnocení pouze 1,7 z 5, na Google Play je to 3,5/5, nicméně při pohledu na uživatelské recenze je jasné, že uživatele na aplikaci zrovna slova chvály nepějí.

FIO banka
Tahle hláška na Androidu 9.0 při spouštění aplikace Fio banky příliš na důvěryhodnosti nepřidá

Mobilní aplikace Fio banka: chybí nové funkce, vzhled je zastaralý

Aplikace jako taková je samozřejmě stále funkční, v tom problém není a svůj bankovní účet skrze ni můžete bez problémů spravovat. Problém ale, že chybí řada funkcí, které jsou už dávno u konkurenčních bankovních aplikací samozřejmostí. Jmenujme například možnost přihlášení skrze otisk prstu (Android) či notifikace. Na iPhonech přihlašování přes Touch ID/Face ID naštěstí funguje.


Uživatelské recenze Fio banky upozorňují na zastaralý design, absenci podpory čtečky otisků prstů a špatnou kompatibilitu s Androidem 9.0.
Uživatelské recenze Fio banky upozorňují na zastaralý design, absenci podpory čtečky otisků prstů a špatnou kompatibilitu s Androidem 9.0.

K tomu si připočítejme opravdu archaický vzhled, který působí jako z minulé dekády – ostatně aplikace ve své první verzi vyšla už v roce 2011 a od té doby se design nezměnil. Vtipně také působí věta „pohodlné ovládání – vyrobeno přímo pro Android 2.2 (a výše)“ v samotném popisku na Google Play. Na telefonech s operačním systémem Android 9.0 se navíc při spuštění objevuje hláška upozorňující, že aplikace byla vytvořena pro starší verzi systému.

Kdy se dočkáme nové verze? Přesný termín je zatím ve hvězdách

Fio banka na leden 2019 slibovala představení nové mobilní aplikace, nicméně zatím se tak nestalo a ani v březnu není nová verze k dispozici. Požádali jsme o vyjádření i samotnou Fio banku, nicméně jejich reakce toho příliš mnoho neprozrazuje.

Stylový fitness náramek Honor Band 5

V našich plánech jsme skutečně měli, že bychom novou aplikaci rádi dokončili do konce roku 2018. To se nám nepodařilo a samotné nás to mrzí. Na aplikaci ale stále ještě pracujeme. Aktuálně ji začínáme testovat, dolaďovat a vychytávat drobnější detaily. Hlavní jádro aplikace je již hotové a funkční. Jako první vydáme aplikaci pro iOS, následně pro Android. Nebudeme ale slibovat konkrétní termín, oznámíme až její spuštění,“ uvedl Jakub Heřmánek z Fio banky.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

46 komentářů

  1. Michal (neregistrovaný)

    Klasicka odpoved Banky :/ nevime, nebudeme slibovat.. a to pro ne neni problem koupit si development appky treba od Symbia..

  2. mikiqex (neregistrovaný)

    Na iOS přihlášení otiskem prstu funguje už dlouho. Osobně mi na appce chybí akorát kloudný konvertor měn – aktuálně je tam jen dlouhý seznam měnových párů, se zbytkem jsem spokojen. Design fakt neřeším, nicméně třeba takový Revolut má fakt super appku.

    • borix (neregistrovaný)

      Funkčnost nikoho nezajímá, když chceš vyhovět většině, musíš vše přizpůsobovat módním trendům. Je to sice k ničemu, ale je to kúl.

    • lukass71

      Revolut ma tu aplikaci fantastickou. V dnesni dobe si myslim, ze kvalitni bankovni aplikace je vsechno. Sam treba pouzivam HSBC a tam je pres mobilni banku reseno vlastne vsechno a aplikace je velmi kvalitni.

  3. Aleš (neregistrovaný)

    Jo a to slibované spuštění G-pay je kde?
    – do konce roku, v průběhu ledna, začátkem roku, … někdy = Jsou opravdu k smíchu, nejhorší banka

  4. Honza (neregistrovaný)

    Ani Google Pay neumí. Proto ji už delší dobu nepoužívám.
    Teď koukám, že po upgradu na Android 9.0 se tam ani nemůžu přihlásit. Jeden fail za druhým.

    • pepoušek (neregistrovaný)

      Honzo, mám taky Android 9 a aplikace funguje, ale je hrozná a pořád jen slibují!

  5. ROX (neregistrovaný)

    Docela by mě zajímala recenze na aplikaci Equa bank. Ta nemá přehled co vše umí bez založení účtu. Mám ERU a Monetu a obě musím říci, že to jsou dobré aplikace. Ale co má Moneta přes počítač, to je taky hrůza.

  6. Scarab (neregistrovaný)

    Jednoduchá, přímočará, 100% funkční. Mě osobně naprosto vyhovuje. To že nemá poslední (většinou nepotřebné) fíčury naprosto neřeším, docela dobře se bez nich obejdu a to že nemá tzv. „cool“ design považuji jedině za velké plus.
    Je to jako s auty – francouzská auta vzbuzují nadšení na autosalonech, kde získávají různá ocenění a u designerů, ale lidé se nedají zblbnout a kupují strohá, „nemoderní“, ale spolehlivá německá auta, která jsou různými hipstery zatracována jako vyšlá z módy.

    • lukass71

      To by me zajimalo, co za designova oceneni moderni francouzska auta dostavaj, protoze v posledni dobe je to vetsi hnus nez kia, toyota a podobne..

    • karmy (neregistrovaný)

      To Scarab: Tak jednoduchá, že ani neumí zobrazit platbu která proběhla před měsícem. To že nějakou dobu po aktualizaci na android 9.0 nefungovalo přihlášení je taky děs.

      Nevím co je podle tebe nemoderního na německých autech, koneckonců.. SUV je módní vlna, ne racionální vývoj.

      Každopádně Fio nezvládá komunikaci – více než rok není ani Google Pay, ani aplikace. Bohužel vývojáři ani u současné aplikace sami neví co funguje a co ne a tvrdí mi opak.

      Krom toho po odebrání práv k účtu mi dál chodí emailové notifikace, ale nemůže je zrušit ani majitel, ani disponent účtu, ale ani já

  7. emilio (neregistrovaný)

    jelikoz ma FIO banka s prehledem a jednoznacne nejlepsi klasicke webove bankovnictvi, tak mne apka v mobilu az tak nebere, 99,9% zalezitosti s bankou resim u PC.

    • Bender (neregistrovaný)

      Nikdy se vám nestalo, že jste mimo domov potřeboval zkontrolovat zůstatek nebo cokoliv zaplatit? Mně se to stává mnohokrát a webové bankovnictví je opravdu nepoužitelné na mobilu, protože není responzivní, což v dnešní době, kdy je více jak 50% návštěv na webu z mobilních zařízení, jeden velký fail. Zachránila by to mobilní aplikace, ale její UX, vzhled, funkce tu už byly zmíněny. Je to z bláta do louže.

      • htcjirka

        Presne tak, casto potrebuji v terenu prevest penize, zjistit zustatek apod. Web na mobilu je na to nepouzitelny. 99% procent delam jen v mobilni aplikaci, na pc vubec.

      • emilio (neregistrovaný)

        popravde receno ne, nejsem uzivatel jedne banky, mam ted 5 ruznych uctu, mel jsem i 7 (CSOB a RB jsem zrusil), takze vim co ktera banka nabizi co se tyka klasickeho bankovnictvi.

        Nepotrebuju mimo domov nic kontrolovat, vsechno platim vraceci kreditkou od mBank kde mam vysoky limit takze bezne platby i nebezne resim takto. KK splacim jednou mesicne v bezurocnem obdobi. Platim Google Pay.

        web aplikaci FIO si nepoustim na mobilu ale na PC – FIO pouzivam jako hlavni banku, tam kam chodi vyplata, odkud rozesilam vsechny platby atd… vim kolik tam mam penez, na vse pravidelne mam trvale platby… a nejakou zcistajasna platbu kterou bych akutne musel poslat behem par hodin, pul-dne.. ze by to nepotkalo do vecera… nevim proc. A i kdybych tu platbu potreboval, z te jejich apky to poslu.
        FIO web je dokonale prizpusobitelna, daji se nastavit sloupce zobrazovani, vse je na par kliknuti, i na velke plose. Kdyz to srovnam s nejakou Air bankou, RB nebo CSOB je to nebe a dudy. Dokaze podepisovat platby davkove, male platby si muzu zvolit ze netreba prepisovat SMS kodem vubec, to same platby na vybrane ucty – to umi vic bank – vim.
        Prihlasovani do IB je „pouhym“ heslem, neni potreba chmatat po mobilu a prepisovat silene kody (CSOB, RB) atd atd, mohl bych napsat 2 A4. Jsem clovek co finance resi, co je ma rad v poradku a ma v nich poradek.

        Kdybych byl clovek co musi met jen 1 banku, mel bych problem, to priznavam… tezko bych si vybral. Apka v mobilu od libovolne banky je u mne na docela nizke priorite.

      • Michal (neregistrovaný)

        emilio, pardon ale co jsi to za ma_go_ra,.když si vytvoříš 7 účtu.

      • Michal (neregistrovaný): Exekutoři?:)

    • Dnes je spíše std. řešit věci, kdy potřebuje spotřebitel než kdy si usmyslí provozovatel. A dnes se díky mobilům a smartwatch dělá více a více věcí „za chodu“ (prakticky doslova), než doma u bedny, kde během postu si uděláš kafíčko k následujícím operacím?

  8. d3adbeat (neregistrovaný)

    Fio byla vždycky s velkym přehledem nejsockovější banka a tomu, jak jsem ji poznal, tohle naprosto odpovídá. Tragédie je u nich všechno od produktů přes appku po bankomaty a mě jen zaráží, že jim počty klientů utěšeně rostou i potom, co bezpoplatkový účty začala nabízet každá druhá banka.

    • emilio (neregistrovaný)

      nevim covece, socka nejsem, FIO pouzivam
      – bankomat jsem naposledy pouzil pred 5ti rokama? mozna i vic, tak vazne nevim pro koho jsou podstatne, asi pro socky…
      – na pobocce jsem byl 1x pri zalozeni uctu – tehdy to na dalku jeste neslo – nepotrebuju vyvonene a nabliskane pobocky
      – a co vic, za ty roky zadny problem, 0 kc zaplacenych za pouzivani uctu, i v dobach kdy CSOB KB CS uctovali mastne poplaty, i v dobach kdy Air bank uctovala v malem tarifu 5kc za kazdou odchozi plabu…. no to je asi vsecko.

      • Vladimír F. (neregistrovaný)

        Naprostý souhlas, u mně nápodobně :o)

      • d3adbeat (neregistrovaný)

        Škoda, že celym timhle komentářem dokláte, že spíš asi tak trochu jste.

        Pokud jste byl na pobočce jen jednou, zjevně jste nikdy neřešil nic, jako je třeba hypotéka nebo podnikatelskej úvěr, kdy se na ni můžete rovnou přestěhovat, dvojnásob v případě Fio. O pobočkách jsem mimochodem nic nepsal, ale je pravda, že to nikdy žádná sláva nebyla.

        Pořád je spousta míst, kde s kartou nepochodíte – a tehdy je bankomat potřeba, takže moc nechápu, jak to souvisí s (ne)sockovstvím.

        Člověk, kterej není socka, víc než úplně zanedbatelný a vzácně placený poplatky (jeden z účtů mám už roky u zmíněný ČSOB a neplatim absolutně nic) řeší, jak je mu třeba úročenej zústatek na účtu – v případě Fio nulou, v případě Vámi zmíněný Air Bank 1%, takže na jakejkoli hypotetickej poplatek peníze uložený na účtu hravě vydělaj.

        A jen tak btw, nepsal jsem kompletní výčet Fio trapasů, jen tři úplně random příklady z mnoha.

    • MOJE jméno (neregistrovaný)

      Za 9 let používání jsem neměl jediný problém a zaplatil jsem pouze 10Kč měsíčně za mnou vyžádané pojištění Visa karty. Smarbanking je z mého pohledu perfektně funkční a přehledný ale bohužel bez otisku, což mi vadí opravdu hodně. Jinak si fakt nemám na co stěžovat.

  9. To je aplikace z nějakého PDAčka že ano?

    Ještě, že jsem zvolil Air banku. A je jedno, zda třeba zrovna My Air od Air banky, ale i ostatní banky mají přehledné aplikace, možnost použít otisk prstu, případně přímo propojit pro placení s NFC.

  10. Já (neregistrovaný)

    Co proboha chcete? Co je to tu – zeď nářků? Je to nízkonákladovka se vším všudy! Jestli chcete vychytanou appku, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Apple Pay – jděte do jiné banky. Např. KB či Monety. Nebo do Air banky (spořky) – tam jejich appky na Googlí placení kulhá na obě nohy! Ale pravda, nějakou kačku vysypat budete muset.

  11. Pavel (neregistrovaný)

    U Moneta jsem zanevřel na webové rozhraní a vše řeším přes velmi povedenou aplikaci v telefonu.

    Tohle co vidím zde, je opravdu hodně nepovedená aplikace co úráží své klienty.

  12. Mirda (neregistrovaný)

    Ta aplikace a nepodpora apple pay je duvod proc odchazim. Od mbank jsem presel k fio a ted se vracim zpet. Bezplatne ucty nerusim, jen nepouzivam.

  13. Jirka (neregistrovaný)

    Je bezvadné, že lidé si vždy najdou důvod ke stížnostem. Když nějaká služba změní design, UI, ikony prostě cokoliv, tak se zvedají skoro tsunami typu „starý design byl lepší“, „vraťte to zpět“. A když už je služba, která s ničím nehýbe, pak je zastaralá ???

    • lukass71

      Tady je rozdil, kdyz je aplikace naprosto zanedbavana a diky tomu jak design, tak funkce jsou uz naprosto tragicky out (tady treba ta Fio Banka), a kdyz mas funkci rychlou a prehlednou aplikaci, ktery zmenis na barevny nesmysl, ktery ztraci jakoukoliv prehlednost nebo i styl (treba Skype).

      • htcjirka

        Ono kdyz se podivas i na samotny OS – iOS, coz je taky barevny nesmysl a design, styl nekde z devadesatek.

      • lukass71

        Jelikoz designu ocividne fakt nerozumis a tady se snazis jen uboze potopit iOS, tak je tvuj koment dost irelevatni.

      • htcjirka

        Designu ocividne rozumim a nenecham si pod nos podsrtrcit takovy humus. Neni potreba byt zaslepeny takovou designovou hruzou, ktera zamrzla v devadesatych letech..

      • lukass71

        Ok, tak potom je dost zajimavy, ze rok po tom „barevnem“ re-designu, predstavil Google Material design ani radsi nezminuju, co za design v te dobe mel Touchwiz.. A dnes? iOS porad nejkonzistentnejsi design ve vsech moznych aplikaci, Google s materialem designem taky velky uspech a Samsung zacne delat obrovske barevne ikonky jako z detske skolky, hazet text pres pulku obrazovky a zakulacovat rohy tak, ze notifikace vypadaji jak z komiksu…
        Kritizovat iOS za design a sam pouzivat Samsung One UI to uz fakt chce odvahu..

      • lukass71
        Naprostý souhlas.

        Jinak u Android 9 si nyní však těžce zvykám na nový design. Ztratil některé prvky průhlednosti – ztrácí se vzdušnost, zakulacuje se, notifikační centrum má velké rozestupy ikon… Třeba se mi začne časem líbit, ale předchozí verze se mi zatím v některých prvcích líbila více.

      • iOS má stejně nudný design už roky, o homescreenu se snad ani nemá cenu bavit. To je katastrofa sama o sobě. To, že je něco roky hrozné a nudné ještě neznamená, že je to konzistentní. Takže neplést pojmy a dojmy.

      • lukass71

        Menty: Na fanboye macOS, ktery sdili stejny design language, to je dost vostrej nazor :D

      • lukass71: Představ si, že nejsem Apple šašek, že když vlastním jednu věc, tak si automaticky budu honit nade všema :D macOS má jak konzistentní ovládání, tak propracovanou plochu, což jsou obě věci, které iOS postrádá. Však taky adaptace onoho vzhledu na macOS trvala podstatně déle. A opět, nepleť si pojmy s dojmy. Já jsem uživatel, nikoliv fanboy, fanboy jsi ty :D Jelikož Apple ať vydá sebevětší kravinu, tak přesto to bude pro tebe to nejlepší na světě. A to je ten rozdíl mezi náma.

      • lukass71

        Zajimavy :D Rozdil mezi nama je, ze ja pouzivam jak iOS tak macOS a dokazu objektivne zhodnotit negativa u obou, ty mas jen jedno a negativa zadny nevidis, to by me zajimalo, kdo teda ta ovce je..

      • Používáš jak iOS, tak macOS, neznáš jejich konkurenci, takže objektivně nedokážeš zhodnotit absolutně nic :D Jak se napráskat a zesměšnit v jedné větě. Prostě Lukáš, Apple fanboy, nic víc :D Já používám jak Android, tak iOS, používám jak macOS, tak občas (bohužel) Windows 10. Kdo co dokáže jak zhodnotit? Já používám macOS roky, protože nemá blízký substitut. Ale víš co si dokážu představit? Něco, co ty jako fanboy Apple ne. Že kdyby MS vydal opět pořádnej systém (něco ve stylu Win7), kterej by byl stabilní, uživatelsky přívětivej, bez bordelu a hlavně spolehlivej, že bych klidně z macOS přešel. I přesto, že používám macOS, dokážu kriticky zhodnotit to, že třeba ovládání sedmiček je intuitivnější a pro běžné uživatele daleko přívětivější.
        Tahle reflexe uživatelům, zejména pak iOS chybí. iOS je od verze 11 strašnej brak, pomalý, ošklivý, nestabilní. Naopak velice rád vzpomínám na iOS 7.1, to byla pecka, stabilní, vylazená, přineslo tehdejším přístrojům velké zrychlení. Pro tebe bude iOS modla, ať to bude sebevětší sh.it, Android bude vždycky nejhorší, i přesto, že ho Google za poslední roky vyladil opravdu neskutečně. A to se nezlob, toto nemá s tvou udávanou objektivitou nic společného :D Jen ovčí bečení.

      • lukass71

        Pouzivam jak iOS, tak macOS, tak Windows, tak jsem dlouho pouzival Android.

        „Tahle reflexe uživatelům, zejména pak iOS chybí. iOS je od verze 11 strašnej brak, pomalý, ošklivý, nestabilní. Naopak velice rád vzpomínám na iOS 7.1, to byla pecka, stabilní, vylazená, přineslo tehdejším přístrojům velké zrychlení.“
        A k tomuhle, LOL. iOS11 byl krok zpet, ale co se tyce stability, tak to byl iOS7 jednoznacne taky. Do ted si pamatuju, jak lide litovali updatovani z plynule 6tky na iP4(s), kazdopadne vzhledove a UX (control centre treba) to byl urcite krok vpred. To jen k te reflexi :)

        Jinak zatim co Google vylazoval, tak Apple samozrejme take. To, ze mas dneska k dispozici nejnovejsi SW na 5 let starem telefonu a jeste ti jej zrychli, to ma Google jeste co dohanet.

  14. Bob (neregistrovaný)

    Úklid nástup.

  15. olejnjak (neregistrovaný)

    Nejhorsi je, ze ani po 1.5 roce od predstaveni iPhone X, jej appka nepodporuje a je pekne hnusna…

  16. Honza (neregistrovaný)

    Máte někdo přehled jestli se FIO nabka dá ovládat z nejaké lepší aplikace třetí strany?

    • htcjirka

      Nedá a ani by to nebylo bezpečné, banka a aplikace třetí strany nejde vůbec dohromady..

      • Jan (neregistrovaný)

        Ale jo, da se ovladat pres Richee, ale nezkousel jsem to (nejsem obcanem CR a tak mi nedovoli se tam zaregistrovat). Proste diskriminace…

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *