Evropská unie vyzvala společnost Airbnb, aby změnila dosavadní způsob, kterým zobrazuje ceny. Dalším problémem jsou některé části ve všeobecných podmínkách, které nejsou dostatečné transparentní a neposkytují zákazníkům odpovídající informace. Jinými slovy, částky, které zákazník vidí, jsou při finální rekapitulaci ještě navýšeny o různé poplatky. Airbnb má čas do konce srpna, aby tyto požadavky splnila.
Airbnb se problémy musí začít zabývat co nejdříve
Sdílená ekonomika je v současné době velmi oblíbená a lidé si stále častěji rezervují své ubytování online. Využívají u toho právě služeb Airbnb. Eurokomisařka Věra Jourová tvrdí, že popularita takové služby nemůže být odůvodněním k nedodržování spotřebitelských pravidel Evropské unie. Musí být prý jasně zřetelné kolik spotřebitelé zaplatí za službu a jak je to v případě stornování ubytování ze strany majitele bytu. Jourová očekává, že se těmito problémy bude Airbnb zabývat co nejdříve.
Evropská komise a orgány pro ochranu spotřebitelů se v případě nutnosti sejdou se zástupci Airbnb v září. Evropská unie deklarovala, že v případě nedodržení podmínek a provedení potřebných změn, bude nucena použít jiné způsoby k prosazení svých požadavků.
Mimo cen a všeobecných podmínek má Evropská unie výhrady k dalším částem. Jedná se o právo spotřebitele žalovat svého hostitele v případě vzniklé škody. Dále je zde otázka vrácení daní a v neposlední řadě jde o možnost odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka, která není dostatečně srozumitelná.
Vyjádření Airbnb
„Všechny připomínky bereme vážně a jsme odhodláni být tak transparentní, jak jen to bude možné. Naši hosté jsou informováni o všech poplatcích a daních vždy před konečným potvrzením své rezervace. Budeme nadále spolupracovat s úřady a orgány pro ochranu spotřebitelů.“