TOPlist

Huawei vydalo 3D Live Maker: naskenuje objekty a promítne je do rozšířené reality

Výrobci mobilních zařízení se v oblasti rozšířené reality zatím spíše hledají a snaží se v ní najít smysluplné využití. Svůj příspěvek nyní přidává i společnost Huawei, která pro své smartphony Mate 20 Pro a RS Porsche Design připravila aplikaci 3D Live Maker se zajímavými schopnostmi. Možnosti této aplikace mimochodem výrobce demonstroval už při oficiálním představení Huawei Mate 20 Pro v Londýně; to proběhlo 16. října, nicméně aplikace samotná je pro uživatele dostupná až nyní.

Naskenovat ve 3D a vypustit do světa

Aplikace využívá pokročilé čelní kamerky, která je u těchto telefonů schopná rozpoznávat obličej uživatele ve 3D podobně jako to umí True Depth kamerka u posledních iPhonů. Huawei této schopností využil i pro skenování dalších objektů, které lze nasnímat kompletně ve 3D a poté jejich modely převést do světa rozšířené reality.

Snímání má probíhat 15 – 25 cm od kamerky, jakmile je objekt nasnímán ze všech stran, je možné s ním dále pracovat; například jej rozpohybovat. V nabídce je chození, skákání, balet, kung-fu, a několik dalších pohybů. O jejich výpočty se stará výkonný čipset Kirin 980 vybavený dvěma neurálními procesorovými jednotkami. Jak celý systém funguje, si můžete prohlédnout na videu výše. Aplikaci 3D Live Maker si můžete stáhnout přímo z Google Play, nebo z Huawei AppGallery.

HUAWEI 3D Live Maker
HUAWEI 3D Live Maker
Autor: 华为手机
Cena: zdarma

Vyzkoušeli jsme 3D Live Maker, ještě potřebuje vylepšit

Aplikaci 3D Live Maker jsme na Huawei Mate 20 Pro také vyzkoušeli, ale naše dojmy jsou zatím hodně rozporuplné. Pro scanování objektu je nutné mít dostatek světla, nicméně v našem případě přisvětlení příliš nepomohlo. Zkusili jsme nasnímat několik plyšáku – se dvěma menšími (velikost okolo 20 cm) jsme uspěli, nicméně kvalita scanu nebyla nijak závratná. U třetího plyšáka (cca 35cm medvěd) aplikace v průběhu snímání vždy spadla a po osmi neúspěšných pokusech jsme to vzdali také.

Jakmile objekt do aplikace nasnímáte, objeví se vám v seznamu na hlavní obrazovce. Následně se s ním můžete přepnout do rozšířené reality (zasadit jej do reálného prostředí), případně jej rozpohybovat (to nám zatím příliš dobře nefungovalo, jelikož ani při jednom pokusu o nascanování aplikace nedokázala rozpoznat končetiny plyšáka), nebo sdílet na sociální sítě (Facebook například podporuje zobrazování 3D modelů).

Pro demonstraci rozšířené reality alespoň poslouží dva výchozí modely pandy, které lze rozpohybovat celkem snadno (už jen proto, že mají „z výroby“ končetiny).

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku