Domů » Bleskovky » Značka Fitbit na prodej? Zájem by mohl mít Google

Značka Fitbit na prodej? Zájem by mohl mít Google

Společnost Fitbit, která je v současnosti čtvrtým největším výrobcem nositelné elektroniky, sužují ekonomické problémy, a proto začíná přemítat o své budoucnosti. Jedním z možných řešení by dokonce mohl být odprodej celé společnosti jinému subjektu, podle agentury Reuters firma tuto variantu přezkoumává u investiční banky Qatalyst Partners.

Koupí si Google firmu Fitbit?

Ta Fitbitu doporučuje prodej v horizontu několika týdnů a navrhuje i kupce – mateřskou firmu Google, společnost Alphabet. Google v letošním roce zakoupil duševní vlastnictví hodinářské firmy Fossil, avšak k produkci vlastních hodinek se dosud neodhodlal, v roce dokonce 2016 vývoj vlastních hodinek zrušil. Je však možné, že se v současnosti nadechuje k návratu do segmentu a Fitbit by mu mohl v lecčems pomoci.

V posledních kvartálních výsledcích Fibtit utržil 314 milionů dolarů (asi 7,4 miliard korun), což byl mírný meziroční nárůst. V předpovědí na další kvartál však už zástupci společnosti příliš pozitivní nebyli a do očekávání uvedli pokles průměrné prodejní ceny hodinek, který by mohl vést k výrazně nižším tržbám. Tato očekávání vznikla především kvůli nízké poptávce po modelu Versa Lite.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

8 komentářů

  1. Vzhledem k tomu, že Fitbit koupil Pebble a ještě další, v té době schopné, vývojáře smartwatch, ale očividně se sám nikdy nikam nevyhrabal, bude mít případná koupě smysl pro novou společnost pouze z hlediska IP nebo softwaru.
    Smutné vidět takto promrhaný potenciál, který ani s IP prvních použitelných smartwatch, nebyl nikdy pořádně využit. Dokáže někdo na trh vypustit nástupce Pebble?

  2. Protože samotnej koncept smartwatch je již od základu špatný a zbytečný. Proto potenciál se limitne blíží nule, pokud zrovna firma není nejmenovaný marketingový lídr z Cupertina, který umí přesvědčit že každe jejich how no je třeba koupit.

  3. Problém asi bude dle místních odborníků v čtvercovém tvaru….oh moment.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).